VENTET TIL JEG BLE 18 MED DETTE…!

Hei folkens!

Jeg håper at dere alle har hatt en fin dag! Første prøven og skriveøkten for uka er over, så jeg smiler litt mer enn i går. Jeg er også glad fordi jeg har min andre PT-time i morgen. Som dere vet sluttet jeg på håndball for nesten to år siden og har siden da trent litt på egenhånd. Jeg meldte meg for et års tiden siden inn på en treningsstudio i området jeg bor, men sluttet etter et halv år av flere grunner.  Bare det å reise dit tok sin tid og jeg trivdes rett og slett ikke så godt. Som regel liker jeg å trene alene fordi jeg da føler at jeg får mest utbytte ut av treningsøkten min. På den andre siden likte jeg ikke å være der alene. Jeg syntes det var litt ubehagelig til tider når store grupper med gutter/jenter kom inn og tok så mye plass. Ikke bare oppholder de alle apparatene, men de snakker så høyt, tuller, ler og jeg blir nesten litt nervøs for at de ler av meg. Jeg valgte derfor å melde meg ut, og har siden da ventet på å bli 18, så jeg endelig kunne melde meg inn på et annet treningssenter. Der må man være 18 år for å trene, pluss det er nærmere der jeg bor.

Forrige uke hadde jeg min første PT-time der treneren fikk muligheten til å bli litt bedre kjent med meg og mine mål. Hvorfor jeg ønsker å trene, hva jeg ønsker å få ut i fra treningen ol. Han spurte om skader for å se om jeg hadde noen begrenser. Vi testet også utslag i leddene mine, noe som hjalp han med å finne ut av hvilke øvelser jeg klarer å utføre og hvilke jeg må trene meg opp til å klare. Jeg hadde fult utslag i alle ledd, noe som betyr at jeg kan i utgangspunktet kan gjøre alle øvelser. Det er gøy fordi da er det mye morsomt å velge fra! Jeg fortalte han om mine mål og han har nå laget et program tilpasset meg! I morgen skal vi gå igjennom disse øvelsene, så jeg vet hvordan å utføre de riktig for å unngå skade osv.

Jeg håper at jeg sammen med treneren min kan få trening til å bli noe jeg gleder meg til! Jeg vet selv at jeg får mer energi i hverdagen når jeg trener og det gir meg en form for mestringsfølelse jeg ikke får noe annet sted. Jeg håper at jeg kan glede meg til å dra på trening, ikke tenke “åhhh nei nå må jeg på trening”.

Jeg har alltid likt denne form for trening, å trene mot meg selv. Jeg drev aktivt med ski da jeg var litt yngre og folk ble kanskje litt lei og “irritert” fordi jeg alltid måtte være “best”.  Det var aldri realiteten. Hver gang jeg gikk på ski var det en konkurranse om å slå den nyeste rekorden min. Det har det alltid vært❤️ Aldri sammenlign deg med andre, fokuser på din egen fremgang.  Jeg fikk en treningsdagbok til bursdagen min og gleder meg allerede til å notere i den.

Klem Jennie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg