SCHÖCKL

Reklame | Puma

Hei folkens!

Jeg håper at dere alle har hatt en fin dag! Jeg er for øyeblikket i Østerrike, noe dere kanskje har fått det med dere. Jeg har postet litt på instagram fra de siste dagene, men ikke noe her på bloggen. Familien min og jeg reiste ned hit på mandag og har vært her siden da. De første dagene har vi tilbrakt hjemme hos oma og opa. Oma og opa betyr bestemor og bestefar på tysk, for dere som ikke visste det. Her trives vi veldig godt! Vi er mye ute og spiller basket, fotball, kortspill, vi drar og bader, sykler til butikken og drar til byen. Dette er de mer hverdagslige tingene vi gjør når vi er her nede, men vi har også våre faste “aktiviteter” når vi først er på besøk. I dag dro vi på en av de og det er å gå på Schöckl. Schöckl er et fjell ca. 12 km fra der vi bor. Vi tar bilen ut fra byen og parkerer den sånn midt på fjellet. Deretter går vi opp til toppen alle sammen. Det er ikke ofte jeg går på fjellet, så når jeg først gjør det koser jeg meg skikkelig. Jeg er jo også veldig heldig som har så spreke besteforeldre. De har vært med på denne turen, så lenge jeg kan huske.

På toppen av fjellet er det flere ting man kan finne på. Man kan hilse på kuer, se på den vakre utsikten, sette seg ned og spise, kjøre bob-bane og man kan se folk kaste seg ut fra fjellet med hangglidere og paraglidere. Som regel ser vi bare menneskene oppi lufta etter at de har tatt av, men i dag var så heldig å få med oss to stykker som hoppet utfor og seilet av gårde med vinden. Etter å ha gått til toppen og tittet en del rundt, var det tid for mat. Nå smaker jo også maten sååå mye bedre etter man har gått masse og trenger påfyll med energi hihi.

Schöckl har en høyde på ca. 1450 meter. Jeg vil si at det er rimelig høyt, ettersom at jeg fikk propper i øra både på veien opp og ned haha! Det kan sikker ha blitt påvirket av at jeg også er litt småsyk.

 

Lillesøster og lillebror❤️

 

Opa og Mathias☺️

 

Det må være lov å unne seg noe godt, når man har vært så flink til å gå haha😂😍

 

Antrekket mitt er fra puma💕

 

Vi tar som regel gondolen ned fra fjellet, noe som er en opplevelse i seg selv. Vi titter ut og det er mye å se på. Alt fra rådyr, hester og kuer til mennesker som jobber seg oppover fjellet. Beina verker litt når man setter seg inn i bilen igjen. Da er det deilig å komme hjem og hoppe i en god og varm dusj, før man slenger på seg noen deilig klær. Jeg vet at jeg kommer til å sove godt i natt😉

Klem Jennie

1 kommentar
    1. Wir freuen uns immer, wenn es mit unserer norwegischen Familie die “Schöckeltour” gibt und die ganze Familie wieder einmal zusammen ist
      Opa

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg