Jeg kom opp i…

Hei folkens!

God tirsdag! Jeg håper at dere alle har hatt en fin dag. Jeg har i en liten periode gruet meg til denne dagen, fordi jeg hadde opptrekk i muntlig eksamen i dag. Jeg har i en lang periode visst at jeg skulle opp til eksamen, men ikke hva. I dag var dag jeg skulle finne det ut. Jeg var ganske nervøs da jeg gikk inn i kantina, klar til å finne ut av hva jeg skal sitte å jobbe med de neste 2-3 dagene. Det er alltid et fag man ønsker mindre enn et annet. Jeg endte opp med å komme opp i muntlig tysk 2. Det er vel egentlig helt greit. Det hadde selvfølgelig vært utrolig chill å komme opp i media, men slik ble det ikke og det er det ingenting man kan gjøre noe med. I dag har jeg jobbet meg igjennom pensum og lest om alt fra etterkrigstiden til miljøvern. I morgen skal jeg trekke tema og får deretter 24 timer på å lage en presentasjon.

Muntlig eksamen i tysk består av tre ulike deler, nemlig en lytteprøve, en presentasjon og en samtale. I første del skal jeg høre på et lydopptak på tysk og så skal læreren min stille meg spørsmål om det som ble snakket om i opptaket. Alt dette foregår selvfølgelig på tysk. Deretter skal jeg presentere et tema og snakke om det i max 10 minutter. Så kommer den mest avgjørende delen (har jeg hørt), samtalen. Da kan jeg bli stilt spørsmål om presentasjonen, men også spørsmål fra alt jeg har lært de siste 2 årene i tysk. Det er i hvert fall hva jeg har blitt fortalt. Jeg har jo bare hatt muntlig eksamen en gang før, og det var i 10.klasse. Da kom jeg opp i norsk.

Dette er min workspace de neste dagene…

Klem Jennie

4 kommentarer
    1. Hei Jennie!
      Masse lykke til! Jeg kom opp i muntlig tysk i fjor og det gikk greit. Bare stol på deg selv og gjør så godt du kan.😉❤️

    2. Lykke til<3
      Jeg kom opp i tysk i 10. Klasse. Jeg fikk 3 som standpunkt men 5 på eksamen. Det er bare å øve på masse ord slik at du kan svare med hele setninger så tror jeg at du kommer til å klare dette<3
      Lykke, lykke masse til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg