DROPPE UT AV VIDEREGÅENDE?

 

Hei folkens!

Det er feeeeeeerie! Det er bare så utrolig deilig. Helt ubeskrivelig å vite at jeg ikke skal på skolen på over en uke. Noen gaver skal pakkes inn, noen kaker bakes og jeg skal se på filmer i pysj og slappe av. Tror mange ikke tenker over at jeg går på skole ved siden av alt det andre jeg holder på med. Lekser og prøver tar også mye tid. Ja, jeg gleder meg jo til jeg blir ferdig med videregående, men det er det over 1 år til og jeg vil jo prøvde enda mer glede meg over tiden her og nå og ikke hige etter at tiden skal gå. Jeg har hørt om flere influencere og youtubere som dropper ut av videregående fordi man faktisk må takke nei til veldig mye fordi skolen opptar en. På videregående kan man jo ikke være borte for å gjøre en jobb. Jeg vet allerede at jeg skal ta et friår etter videregående, og jeg ønsker veldig veldig å fullføre og håper at jeg gjør det riktige valget. Jeg vil også gjerne studere etter det friåret. Jeg føler jo egentlig at det å ha skole på siden av alt jeg gjør også har sine fordeler. Om jeg hadde hatt all tid i verden til å gjøre det jeg gjør, hadde det nesten vært litt vanskelig å vite hvor man skal begynne. Det kan ende med at man “aldri” kommer i gang med det man vil, fordi man tross alt har all tiden i verden. Når jeg har skole på siden må jeg planlegge godt, jeg må jobbe effektivt og konsentrert. Dette er jo vaner som det er superviktig å ta med seg videre i livet. Ja, det at skole og jobb blir mye til tider er kan være slitsomt, men jeg blir jo bare sterkere! Man må prøve å se det positive i ting, ikke bare det negative.

Nå skal jeg i hvert fall nyte ferien nye helt syyyyyykt! Jeg kjøpte de siste julegavene i dag og har dermed endelig fått senket skuldrene mine<3 Jeg håper at dere alle får en fin jul/ferie og klarer å slappe av og kose dere med de dere er glade i. Julestemningen er større enn den var, spesielt fordi vi har satt opp juletreet. Mange kommer nok til å “arrestere” meg på det, med tanke på at mange setter det opp 23. desember. Vi måtte rett og slett ha det opp før , for å hjelpe på julefølelsen…og det gjorde det!

 

Klem Jennie

 

 

4 kommentarer
    1. Bra at du forteller fordelene med skole, og ikke bare at videregående er unødvendig og «hvem trenger skole» som mange andre influencere gjør! Dere har tross alt en viktig stemme som påvirker barn og unge. Hyggelig å lese om en som faktisk inspirerer folk til å jobbe hardt og stå på, selv om det er slitsomt som du sier!

      Koselig innlegg!! God jul ❤️❤️

    2. Jeg skjønner godt det er fristende å droppe skolen i det en ser muligheten for en inntekt det går an å leve av gjennom bloggingen. – Det er til og med fristende å droppe en jobb en trives helt greit i for å kunne leve av bloggen!

      Greia er imidlertid at dette er en svært kortsiktig tankegang.. For det første, aner vi ikke hvorvidt markedsverdien på blogg-konseptet vil holde seg, eller om konseptet vil vise seg kun å være en trend over noen år, for så å droppe som en stein. For det andre, er det ikke gitt for alle å bli en ny Bianca Ingrosso, for å si det på den måten. -Ikke engang en neste Isabell Raad eller Paradise-Sofie, for den saks skyld, som tjener såpass per i dag at de vil ha lagt seg opp nok midler til å komme seg helberget igjennom en periode med liten eller ingen inntekt dersom bloggen skulle slutte å dra inn kr..
      Herregud, du har kun halvannet år igjen, og et kalenderår består faktisk ikke av mer enn et halvt år med skoledager! Det vil være helt idiotisk å droppe ut nå.. Dessuten krever jo faktisk det å være blogger god skriftlig formuleringsevne! Jeg gidder iallefall aldri å lese en blogg med skrivefeil og dårlig gramatikk/språkføring, og dette er faktisk noe en kun kan få proff veiledning til gjennom skolen..

      Sist, men ikke minst, kan jeg fortelle at i mine øyne, var det ingen skoleår som sugde mer enn 2 året på v.g. Det tredje, derimot.. Du må serr ikke gå glipp av det etter å ha fullført 11 1/2 av den 13 år lange veien til målet!.. -For i 3 blir det bare sååå fett!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg