ALENE PÅ NYTTÅRSAFTEN

Det er flere som skriver om det. At de ikke har noen å feire med, og i media kan det til og med blåses opp til det unormale. At det er synd på de som ikke får feste seg inn i det nye året med en fin gjeng eller skåle i champagne. Jeg feirer nyttårsaften «alene» i mange sine øyne. Jeg feirer hjemme som jeg har gjort 90% av alle nyttårsaften. Ingen fest er det heller. Det er foreldrene mine, søsknene mine og meg. I fjor var jeg på en nyttårsfeiring med Thomas og noen av han sine venner. Det var veldig koselig, og jeg hadde vel kanskje hatt muligheten til noe lignende i år igjen om jeg ønsket. En annen «funfact», jeg har aldri blitt personlig invitert til noen nyttårsfeiring noen gang.

Det er ikke noe galt i å være hjemme på nyttårsaften. Jeg koser meg! Vi spiller spill, spiser god mat og lager minner for oss selv og også lillebror. Han skal ha på paljettslips i sølv i dag, eller glittersløyfe i gull. Jeg tror jeg skal ta på meg en glitrende kjole 😍 Jeg skal verken på fest eller ut på byen, men jeg vil føle meg smashing i det jeg inntar 2019! Nyttårsaften er en ganske normal dag. Jeg vet dessuten at selv om jeg skulle valgt å feire meg inn i det nye året meg en gjeng så vil vel uansett 2019 være ganske asosial vennemessig uansett. Jeg har ikke sååååå mange venner og tror ikke jeg er alene om det i hvert fall. Jeg har noen veldig gode venner og for meg er det viktig å ta vare på de, selvom vi kanskje bare møtes 4-5 ganger i løpet av et år. Husk at livet er langt og man får nye muliguheter til å få nye venner.

Godt nytt år kjære dere! Klokken 00:00, skål eventuelt med deg selv. Tenk at du er veldig normal, du er langt i fra alene og at alle disse bildene av feststemte mennesker i sosiale medier i dag kommer til å være borte i morgen. Nyttårsaften er siste dagen i 2018 og dagen derpå første i 2019. Ler litt når jeg tenker på hvor mange som sikkert starter det nye året med kvalme, fyllesyke og fylleangst.

Følg meg gjerne på @jenniefashion på IG i dag og utover kvelden og se en helt normal nyttårsaften.

13 kommentarer
    1. Akkurat nå ligger jeg i senga og ser på alle «2018 review» storyene på Instagram og lurer på om jeg er den eneste som føler jeg ikke har bra nok minner jeg kan dele. Det er som om det er om å gjøre og ha de beste, fleste og mest interessante øyeblikkene. Jeg kommer uansett til å ta med 2018 inn i 2019 og tror lite kommer til å forandre seg så hvorfor feire året da tenker jeg.

      Men uansett, jeg relaterer veldig i det du skrev! ☺️

    2. Så utrolig sant det du skriver! Føler ofte at det å være “alene” på nyttårsaften blir omtalt som noe negativt, men som oftest synes jeg det er det aller beste!

      Håper du koser deg masse i kveld og at du får en super start på 2019 <3

    3. Takk for at du deler! Vi er like gammel og jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Er sammen med en venninne ikveld, men jeg trodde egentlig jeg kom til å bli alene hjemme med mamma, Så det er koselig! Har heller aldri blitt invitert personlig til nyttårsaften. Men det betyr ikke at jeg ikke har gode venner eller er sosial, bare idag er det mange venner som er borte eller har helt andre vennegjenger i tillegg. Så veldig glad for at du skriver om dette, vi er ikke alene:)) kos deg ikveld!

    4. Det er et veldig viktig tema, og helt utrolig bra at du skriver om dette! Det er så tydelig hva «alle andre» gjør via sosiale medier, og det er vanskelig å ikke la seg påvirke når en får det rett inn på mobilen. Så flott at du normaliserer nyttårsaften, og skriver om vennskap. Godt nytt år til deg, fortsett å bruke stemmen din på en så klok måte.

      Hilsen tenåringsmor

    5. Du er jo ikke alene når du er med familien din.. er verre for oss som hverken kan feire med venner eller med familien og faktisk sitter helt alene

    6. Auch wir feierten den Silvesterabend (Oma und ich) “alleine”:
      Zunächst waren wir in der Kirche bei einem Dankgottesdienst, dann gingen wir nach einer Spezialitätsjause für Silvester (Schweinsrüssel mit Kren) ins Kino und sahen uns den berührenden Film “Der Junge gehört an die frische Luft” des deutschen Komikers Hape Kerkeling an. Nach der Heimkunft war es schon Mitternacht mit den üblichen Feuerwerken und Böller. Wir stießen unserer Siedlungstradition entsprechend auf dem Siedlungsdorfplatz mit den Nachbarn auf das neuer Jahr mit Sekt an.

      Dir liebe Jennie alles Gute für 2019. Bleib so wie Du bist, wir freuen uns besonders, das es Dich, Deine Geschwister und Eure Eltern gibt.
      Oma und Opa aus Österreich

    7. Det fokuset retter seg mot er vel heller de som må sitte alene fordi de ikke har noen andre. Du skriver at du feirer med familien din, og at om du ville, så hadde du hatt mulighet til å være med ut på en fest. Det som skrives om i media er de som ikke har familie eller venner. De som ikke velger å sitte alene, men MÅ fordi de ikke har noen å feire med enten de vil eller ei. Det er absolutt ingenting unormalt eller trist i å feire nyttårsaften hjemme med familien, eller helt alene. Det er derimot trist å tenke på at det hvert år sitter folk alene som gjerne ville hatt noen å feire med, men som ikke har den muligheten.

    8. kjenner jeg blir så takknemlig for at noen endelig skriver dette<3 jeg her bare ett år yngre, og har heller ikke så alt for mange venner, ikke blir jeg invitert til fest og nyttårsfeiringer heller. jeg feirer med familien, og noen venner av familien, slik som jeg har gjort hvert år. selv er jeg mye lei meg fordi jeg liksom aldri er den som blir invitert, så blir utrolig takknemlig for at du går ut og sier at det faktisk er greit, det å ikke ha venner i tusener<33

    9. Wow! Dette traff meg skikkelig. Følte meg litt ensom denne nyttårsaftenen fordi flere av klassevennene feiret sammen, men jeg pleier alltid å feire med familien, og gjorde det i år og. Fint å vite at jeg ikke er alene om det:)

    10. Tusen takk for at du skriver om dette! Kjenner meg veldig igjen, var selv “invitert” på en stor nyttårsfest, men føler virkelig ikke for å ringe inn det nye året med mennesker jeg vet at egentlig ikke bryr seg om meg. Syntes derfor det var mye koseligere å tilbringe kvelden med familie og noen venner av familien, folk som faktisk bryr seg og setter pris på meg 🙂 Skal ærlig innrømme at det var litt tøft å bli bombadert i snapper fra fester og bilder av store gjenger på instagram, men det er jo også det man legger merke til, ikke de som feirer hjemme. Tusen takk for at du normaliserer det å ikke ha haugevis med venner og det å ikke like store fester med masse fulle folk, det er godt å føle at man ikke er alene <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg