DETTE VIL JEG FORANDRE PÅ KROPPEN MIN…

Hei folkens!

Jeg håper at dere alle har hatt en super dag! Jeg kan umulig være den eneste som har fått med seg de ulike photoshop-skandalene i Norge for tiden. Jeg blir rett og slett flau og lei meg. Spesielt når det er voksene mennesker som gjør dette. Voksene som “alltid” sier at vi skal være fornøyde med oss selv og ikke bry oss hva andre sier, men de er ikke noe bedre selv. Det er nok mange flere som gjør det, men det er de offentlige personene i Norge som blir trukket frem i media. Jeg legger faktisk også merke til de som redigerer kroppene sine blant kontoer jeg følger, som ikke er offentlige personer. Dette gjøres alt for mye. Så kan “dere” sitte der å tenke at det er lett for meg å si, ettersom jeg er så “liten og fin”…..vel alle har vi komplekser. I mange år gikk jeg rundt og håpet på å bli 10 cm høyere. Deretter ble tanken, tenk om jeg bare kunne blitt 5 cm høyere. Så lærte jeg at kroppen slutter å vokse når “den vil” og at livet blir langt i fra bedre om man ikke kan være fornøyd med ting man ikke kan forandre. Happy 165 cm i dag<3 Knærne mine, hallo…..jeg gidder søren ikke redigere de selv om flere kommenterer at de ser annerledes ut. Jeg har blant annet “patellofemoralt smertesyndrom” og slik er det bare. De forandrer seg jo ikke i virkeligheten om jeg redigerer de på nettet,  og det er jo faktisk det virkelige livet som er det man skal leve. Ikke lev på fine kommentarer på instagram. Ja, det er koselig når jeg får kommentarer der det står “fina” og “pena”, men det at noen kommer opp til meg og sier at jeg er en hyggelig person gjør meg så mye mer lykkelig og glad. Nå er det ingenting jeg vil forandre. Ikke fordi jeg tror jeg er så sykt “perfekt”, men jeg har lært å elske meg for den jeg ER. Ikke hvordan jeg eventuelt ser ut. Det burde du også, fordi du er nydelig<3

Det er trist at noen gjør noe som ikke er godt for noen. Å redigere seg til tynnere midje, lengre bein ol, kan da umulig gjøre noe positivt med selvbildet til den som gjør det og i hvert fall ikke noe positivt for de som ser disse innleggene. De som redigerer tørr ikke å vise seg i bikini fordi de har redigert puppene større og vi i andre enden av bildet blir mer usikre på oss selv. Det er en ond sirkel. 

Jeg syns nesten at bilder burde vært pålagt merking om de var redigert med andre ting enn filter og lys. 

Anbefaler ALLE å se denne videoen<3

 

 

8 kommentarer
    1. Så utrolig fornuftig. Kunne ikke vært mer enig, det er mange ting man kunne ønsket å endre på, men hvis man heller velger å gjøre sine “feil” og “skavanker” til sitt eget.. da har ikke resten av verden noe å si 🙂

    2. Sååå sykt bra forbilde du er!! Digger deg såå utrolig masse<3 kan du legge ut link til videoen, så jeg har den:))

    3. Hva er det med knærne dine? Er du født med det? Er det farlig? Hvordan er det? Har ofte vondt i knærne men vet ikke hva det er eller om det ikke er noe😊 du er fin som du er💕takk på forhånd

    4. Kunne ikke være mere enig. Du er et Kæmpe forbillede for mig. Jeg ser virkelig op til dig, og håber at jeg en dag møder dig <3

    5. Lena: Det er vanlig å få om man er veldig aktiv, så jeg ble ikke født med det. Slik jeg forstår det ovner jeg opp under kneet så det ser veldig stort ut. Det kan gjøre vondt når jeg gjør enkelte øvelser, mens andre ganger går det fint. Smertene har i hvert fall blitt mindre<3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg