Hei folkens!

Jeg syntes at det var på tide med et litt mer seriøst innlegg i dag. Noen har fått med seg hva jeg skal til å si, fordi jeg delte det på instagrammen min for ikke så alt for lenge siden. For en ukes tid siden fikk jeg en dm av et firma som tilbød meg forskjellig type kirurgiske inngrep som brystopprasjon, fillers og botox. Grunnen til at jeg tar det opp her på bloggen nå, er fordi jeg har fått enda flere henvendelser de siste dagene. Altså hva skjer med samfunnet? 

Noen har faktisk påstått at alle disse dm´ene og meldingene kjente profiler får på nett er del av et eksperiment eller at vi rett og slett lurer dere. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke lurer dere. Jeg ble faktisk lei meg da jeg så disse eldre mennene påstå at dette var tull, fordi jeg ble redd for at folk skulle tro jeg var en slik influencer som bare er ute etter oppmerksomhet og følgere. Fordi det er utrolig mange av dem der ute. 

Heldigvis var det mer positiv respons enn negativ, da jeg delte meldingen jeg hadde fått fra et svensk firma som tilbøy meg plastisk operasjon. Det var alt fra gutter, jenter, unge og voksene som sa at jeg var sterk og et godt forbilde for unge i dag, noe som fylte meg med glede og selvsikkerhet. Det er alt jeg ønsker,  svarte jeg. Jeg gjør ikke dette for likes, følgere eller oppmerksomhet, men fordi jeg ønsker at unge skal ha forbilder som ikke har operert seg, tatt fillers, bleket tennene, tatt extensions. Et forbilde som sier at man er god nok som man er og som FAKTISK IKKE HAR ENDRET NOE PÅ SEG SELV. 

De siste dagene har jeg fått enda flere forespørsler. “Hei, Jennie.Vi digger profilen din og lurer på om du vil teste ut vår flat-tummy-tea som skal gi deg flatere mage” eller ” Hei søta! Vil du teste ut vårt tannblekningssett, mot at du deler det med dine følgere og at de får rabatt på et sett?”. Følgerne mine er helt nede i 9 års alderen. Hva er det de tenker? Hvorfor skal jeg ha flatere mage? Jeg er helt fin sånn jeg er og om jeg ønsker meg flatere mage, så trener jeg meg heller til det, enn å fylle kroppen min med noe unaturlig greier som egentlig ikke fungerer. Jeg syns det skal være ulovlig å reklamere for og bli sponset for slike inngrep. 

Vi må lære å elske oss selv og godta at vi alle er forskjellig. Det er jo det som er vakkert! Noe jeg har tenkt en del på er at det burde finnes et slags “Lær å elske deg selv” kurs eller no haha! Kanskje det allerede gjør det.  Eller en slags form for opplæring i å elske seg selv på skolen! Det er noen ting jeg syns er helt unødvendig at vi lærer på skolen, som å pugge alle de 50 statene i USA eller å lære å spille blokkfløyte. Jeg kunne godt ha byttet ut en av de ørten og førti timene med diktanalyse fra ungdomsskolen, med et par timer der vi snakker om selvsikkerhet, at vi mennesker er forskjellig og slik skal det være.

 

7 kommentarer
    1. Du har så mange fine tanker og refleksjoner Jennie. Veldig enig at dette med selvtillit og selvfølelse bør bli innført bedre i det norske skolesystemet. Viktigere enn mye av det vi lærer på skolen syns jeg ialfall.
      Kanskje du bør arrangerere sånne ?elsk deg selv kurs? hehe!! Hit me up isåfall, kunne gjerne vært med❤️ Klem

    2. For et fantastisk forbilde du er! Du er helt klart mitt, og den jobben klarer du med glans. Utrolig stolt som kan si jeg er en av dine «fans»!

    3. Hei jeg har et spm angående språkreisen din til brighton, så visste jeg ikke hvor jeg skulle spørre☺️ Jeg lurer på hvordan de delte opp aktivitetsgrupper osv. Om det var de du var i klasse med eller alle sammen du dro til London med osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg