HEMMLIGHETEN BAK…

Hei folkens!

Jeg håper at dere alle har hatt en fin dag! Jeg har lest ganske mye i dag, fordi jeg driver med et bokprosjekt på skolen. Da jeg stod opp i dag hadde jeg hele 100 sider foran meg. Tok en liten pause i morgens men leser de siste sidene i senga etterpå. I tillegg har jeg ryddet litt på rommet og i smykkene og øredobbene mine. Det må gjøres en gang i blant det også. 

Kom på for litt siden at jeg selvfølgelig måtte dele noe med dere på bloggen i dag! Jeg har vært så gira på bursdagen min som er i morgen, så jeg glemte det nesten helt. Jeg tok derfor en selfie og tenkte jeg skulle vise dere hvordan jeg redigerer bildene mine! Har fått så mange spørsmål om hvordan jeg gjør det. Det varierer litt men som oftest gjør jeg det samme. Leste et innlegg av en blogger og ble litt sjokket av det personen skrev. At han/hun bruker dritlang tid på å redigere bildene sine og at det er derfor de ser bedre ut en andre bloggere sine bilder. Haha! Jeg er tydelig en av dem fordi det jeg gjør er å slenge på et filter og gjør bildet eventuelt lysere eller gir det mer farge. Jeg syns nå at det som er det mest naturlige er det beste. 

 

1. Tar en selfie av meg selv. Grunnen til at hånda mi holdes opp er fordi jeg holder et lys. Ellers hadde bildet blitt supermørk, noe det ikke ble nå. Jeg slapp derfor å justere på lyset etterpå. 

2. Laster bildet inn i vsco og velger filteret 5A. Bildet blir mer blått enn gult av å bruke dette filteret. 

3. Demper filteret så det ikke blir for intenst og nærmere det naturlige. 

4. Setter opp saturation som basically er farge. 

5. Om bildet hadde vært litt mørkt hadde jeg dratt opp exposure og litt kontrast.

That´s my secret! Hvordan redigere du bildene dine eller redigerer du de i det hele tatt?

Klem Jennie

7 kommentarer
    1. Elsker VSCO selv for å rediger alle bildene mine. Også er den veldig lett å bruke noe som er en stor fordel, hahah.. Lykke til videre med bok-prosjektet! <3333

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg