VIKTIG! SÅ UFATTELIG VIKTIG!

Hei!

Jeg håper dere alle har hatt en fin dag! Skoledagen har vært ganske tung og både jeg og flere av vennene min har hatt fredagsfølelse i hele dag. Haha! Ikke særlig gøy, men jeg skal nok komme meg igjennom morgendagen før det endelig er helg igjen!

Jeg så to videoer her om dagen med en blogger jeg vet veldig godt hvem er.  Det ble snakket mye om hvordan bloggere takker ja til utrolig mye skjønnhetsbehandling og da er det snakk om alt fra botox, det som gjøre leppene dine større ( vet ikke hva det henter en gang hah), extensions både til hår og vipper, neglebehandling osv. Bloggeren sa at hun tidligere takket ja til alle disse tingene, men at hun nå sluttet fordi hun følte at hun gjorde og oppfordret til ting som var uoppnåelig for følgerne hennes. Jeg er utrolig glad flere bloggeren enn meg syns dette er så ufattelig viktig. Jeg skriver om dette teamet ofte til dere, men det er fordi jeg syns det er så viktig. 

Unge jenter blir daglig eksponert for disse tingene på sosiale medier.

“Fikset vippene mine på dette stedet. Kontakt de om du også vil få så fine vipper”.

Først og fremst har denne personen mest sannsynlig fått behandlingen sponset og må derfor ikke betale for den. Det er faktisk utrolig dyrt å fikse slike vipper også. Flere jeg kjenner testet det ut, men stoppet med en gang. De sa at når vippene først var falt ut følte de seg “nakne” og de hadde heller ikke penger til å fylle på med vipper heeeeeeele tiden. Jeg vet om flere som har hår – og vippe extensions og de er supre personer, ingen tvil om det. Selv velger jeg å styrer unna slikt. Vil at dere superflotte følgere skal vite at ikke alle gjør dette og ingen trenger det egentlig. Mange fikk sikkert med seg at jeg klippet meg ganske kort for et års tid siden. Da håret var midt mellom kort og langt syns jeg det var litt “håpløst”, men hallo…..har man klippet seg så har man klippet seg og det er jo hår, det vokser ut igjen.

Ikke bare “opererer” folk seg og endrer på utseende, men de redigerer også bildene. Smalere mage og større rumpe. Man skal ikke være rask å dømme folk når de legger ut et bilde fordi du selv tror det er redigert. Jeg har selv blitt beskyld for å redigere lårene mine fordi knærne mine ikke “så ut som de skulle”. Jeg ble faktisk ganske trist av å lese denne kommentaren. Jeg har en skade i hvert kne som ikke bare syns på utsiden, men det er ikke særlig behagelig heller. Vi er ikke perfekte og mange har sine usikkerheter. Om du ikke har noen usikkerheter så er det supert også! Det er ikke skrytete eller å være selvopptatt om man er fornøyd med seg selv slik man er uten å ha endret noe. Selv er jeg fornøyd med meg selv, selvom jeg har skadene mine. Det er tross alt det som gjør meg til meg. Det jeg syns er trist er at mennesker føler behovet for å redigere seg,  så de gjør det og er ikke klar over at de skaper usikkerheter blant unge. Jeg vil bare si det igjen. Aldri føl at dere må endre noe på dere selv. Lær å elsk deg selv for den du er. Se deg i speilet og smil til det selv! Men kanskje viktigst av alt, ikke bryt ned andre og gjør hverandre usikre. Ikke skriv unødvendige kommentarer til folk som gjør at de føler seg dårlig. Bruk energien til på å heller bygge andre opp!  Gi et kompliment til en i gangen, skriv en hyggelig melding til noen. Hadde ikke du blitt glad om noen kom opp til deg en dag og sa du ser bra ut, at du rocker de skoa eller at du er en super person? Det hadde i hvert fall jeg hah!

Jeg håper dere alle får en fin kveld. Jeg skal kose meg med håndball etterpå, men først skal jeg redigere den tredje videoen min denne uka! Mye kommer til å skje på youtuben min fremover!!!

Klem Jennie

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg