Tiden strekker ikke til

Hei

Det er desember og jeg har sikkert 20 videoer jeg må/vil/skal lage. Det vil si… i hvert fall 5 videoer jeg vet at skal ut i løpet av et par uker og 15 jeg gjerne skulle ha filmet og redigert. Spørsmålet er bare hva kommer jeg til å få tid til. Skolen i desember er ikke som det den var på barneskolen eller til og med på ungdomsskolen. I går begynte jeg som jeg fortalte klokken 0900, som er en time senere enn vanlig. Da jeg gikk forbi barneskolen så det bare så utrolig koselig ut. Inne i klasserommene var det tent lys og flere klasser satt i ring med stolene sine i mens læreren leste for dem. Jeg husker den tiden så godt. Vi hadde pakkekalender på ungdomsskolen noen år og på barneskolen var det pepperkakekalender hvor det ble trukket vinner av et stort pepperkakehjerte med tallene fra 1- 24 for hver dag i adventstiden. Når jeg går hjem fra skolen er det ofte at lillebror ønsker å bli med meg hjem og det er så koselig det også. De aker akkurat i samme bakken som jeg gjorde og han forteller om opplevelser jeg også husker godt. 

Adventstiden var da full av forventninger, spenning, forberedelser til jul og julekalender på TV.  Nå der i mot “NOT SO MUCH”  Jeg syns det er fint å få satt meg ned for å se på julekalenderen med resten av familien, det er en lang tradisjon, men utover det så er det skole og jobb. Flere av dere som leser bloggen har kanskje fått dere en deltidsjobb dere også. Flere jeg vet om jobber litt i butikker og bakerier etter skolen. 

Nå har jo jeg en litt annerledes jobb, men jeg har oppgaver jeg skal gjøre og tidsfrister jeg skal holde og noen ganger blir det mye innenfor kort tid, men heldigvis ikke ofte. En ting som er et stort pluss for meg er å komme hjem til et hus som dufter av julebakst og noen julekaker og en kopp te, da kjenner jeg at det er jul, så får vi bare håpe snøen snart begynner å dale ned igjen.  I dag var det serinakaker som mamma hadde tatt ut av ovnen rett før jeg kom inn døra.

Nå sitter jeg og redigerer et par videoer som jeg gleder meg utrolig mye til å dele med dere. Tror dere kommer til å DIGGE videoene. 

Hvilken julekake er din favoritt? 

Klem Jennie

Processed with VSCO with a5 preset

Mamsen er så flink til å bake. Vi kan så og si aldri kjøpe julekaker i butikk, fordi de må være glutenfri og melkefri. Hehe;-)

Processed with VSCO with a5 preset

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg