Ikke alle følger reglene

Hei!

Jeg håper at dere alle har hatt en finfin søndag! Jeg sov lenge i dag og det føltes skikkelig godt. Våknet med et stort smil om munnen rett og slett fordi jeg fikk den søvnen jeg trengte. I tillegg begynner jeg å følge meg bedre etter å ha vært syk i et par uker. 

Jeg begynte dagen med å se på youtubevideoer, men forstod at det vil bli litt kjedelig å gjøre det hele dagen så jeg gikk ut og tok noen antrekksbilder. Det er jo egentlig bare i helgen at jeg kan gjøre det , fordi det blir mørkt så fort. Allerede i 15.00 tiden merker jeg at det blir mørkere på lyset. Jeg la ut et av bildene på instagram og fikk med en gang spørsmål om hvor plaggene var i fra. Jeg tagget butikken i bildet, så kanskje de som lurte ville se det. Personlig liker jeg veldig godt antrekksinnlegg på blogg og instagram. Jeg liker å ta den type bilder, style antrekk og slikt, men må si at jeg syns det er litt “skummelt” også. Jeg vil gjerne dele mer med dere av hva jeg liker, men er redd dere og skal tro at det er reklame. Jeg må bare si det nå, all reklame jeg gjør markerer jeg! Dere kan se det ved at jeg på blogg skriver øverst i innlegget ” annonse” eller “reklame”. På instagram må første hastag være “annonse” eller “reklame”. ( Det holder ikke med #ad)  I en youtubevideo må det stå tydelig i videoen. Som dere ser er ikke dette innlegge markert med det, så dette er plagg og har kjøpt selv. Innlegge er til de som kanskje syns det er gøy med litt moteinspirasjon, så enkelt<3<3

Når man driver med blogg, youtube og instagram er det mange regler man skal sette seg inn i. De fleste, aller største bloggerne, youtuberne og insagrammerne vet om disse reglene. Noen er litt mer slurvete på disse reglene enn andre og de instagrammerne med noen tusen følgere som gjør samarbeid tror jeg ikke vet om reglene en gang, fordi jeg ser at utrolig mange som ikke følger de.

Personlig syns jeg reglene har blitt litt for strenge når det kommer til markering av “reklame”. Fikk en mail denne uka fra medietilsynet og de hadde sjekket om jeg fulgte reglene i mine medier. Det hadde jeg gjort 100% riktig og de oppfordret meg til å fortsette med den gode markering. Så jeg følger jo reglene selv, men syns at enkelte ting blir for dumt. Jeg forstår at en Junkyard Haul må markeres med “annonse”, men at en vlogg fra London hvor jeg har betalt hele reisen selv må markeres med “reklame” fordi buksa jeg hadde på meg på flyplassen var fra et samarbeid for 2 år siden. Buksa går jeg med fordi jeg liker den, ikke fordi jeg MÅ. Eksempel.

Nå snakket jeg veldig mye, men håper dere forstod hva jeg mente hihi;-) Vil gjerne si hvor ting jeg bruker og har er fra, men vil heller ikke virke som en åpen reklamekatalog. I tilegg vil jeg si at jeg takker jo bare ja til ting jeg liker selv, så dere kan være 100% trygge på at jeg snakker sant<3 

Her er noen bilder jeg tok foran “my famous instagram wall” som noen kaller den haha!

 

Nå skal jeg sette meg ned med litt skolearbeid før jeg skal se på Farmen med familien i kveld<3 Har to innleveringer, en skriveøkt og en prøve til uka. Supergøy..NOT:( haha!

Hvordan har din søndag vært?

Klem Jennie

16 kommentarer
    1. WOW JENNIE DEN GULE GENSEREN VAR SKIKKELIG, SKIKKELIG FIN PÅ DEG!😍 Er forresten heeeelt enig i at reglene er altfor strenge når det kommer til det med at man må markere annonse. I noen tilfeller skjønner jeg det, men jeg håper virkelig de finner en annen løsning på det og gjør reglene litt “snillere. Stå på Jennie!❤️ Klem!

    2. Helt enig i det du skriver. Reglene har blitt så utrolig strenge. Liker antrekksinnleggene dine kjempegodt, bildene dine er superfine, og du er så fotogen!
      Den gule genseren kledde du forresten supergodt! Fikk litt lyst på sånn selv… hehe

    3. Heeii!
      Suuperfiint😍 skulle så gjerne likt og vist hvor klærne dine var fra i slike innlegg! Kan du begynne å linke til de under bildene dine? Åh du har så fin stil😍

    4. Kan du please blogge om litt mer interessange ting? Som før? Hjelper lite å være fraværende i flere dager, før du kommer med et innlegg om super uinteressange ting. Absolutt ingen gidder å lese et helt innlegg om fraværsgrensa, om refleks, om regler eller at Thomas skal “flytte” inn…. De dagene du ikke har noe å blogge om, kan du finne på MYE annet som er mer spennende. Og please, :)slutt:)med:)clickbait:)overskrifter:)takk:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg