Endelig går det dårlig!

Hei

Hva feiler det overskriften?

Vel…det er egentlig ikke spørsmålet. Spørsmålet er “Hva feiler det de som gleder seg over at det går dårlig for andre?” Eller hva feiler det de “hobbyjournalistene” som føler at de har en oppgave som går ut på å blogge rundt andre personer sine oppturer og nedturer. Det finnes så mange bloggkategorier. Moteblogg, livsstilsblogg, interiørblogg, hverdagslivsblogg, men den merkeligste kategorien må være den “jeg har ikke så mye som foregår i livet mitt så jeg blogger om andre bloggere enten det er å tråkke dem opp eller ned” Syns bare det er så merkelig. Eller den kategorien som er ” Hva kan jeg klage på i dag”. Det må faktisk være den værste kategorien. Jeg har hele tiden sagt at jeg ønsker en positiv blogg og etter å ha blogget i over 4 år, må jeg kunne si at jeg syns jeg har klart det veldig bra. Allikevel ser jeg at lesertallet skyter i været om overskriften hinter om at noe negativt har skjedd fremfor når den hinter til at noe positivt har skjedd.  

Jeg er så glad for at jeg velger å holde en positiv vinkling og blir nesten sliten av å tenke på hvor nedbrytende det måtte være å blogge om noe negativt så og si daglig. For de som leter etter noe negativt de finner som regel noe. Det fins folk som klarer å vri ALT til noe negativt. Eksempelvis at en rosa ” jentegenser” har teksten prinsesse på seg. Da er det de som tenker “hvorfor må det stå prinsesse”, hva om en gutt vil ha en rosa genser som den eller at det er feil at en jente skal ønske og drømme om det å være en prinsesse, de er bra nok som de er. Om en gutt ville hatt den genseren er det jo bare å kjøpe den. Dette er som sagt et eksempel.  

Jeg skriver ikke overskrifter som ikke går igjen i innlegget mitt, men jeg ønsker jo å forsøke å gjøre det litt spennende. Før sa jo overskriftene mine nesten alt det som stod i innlegget. Nå får jeg tilbakemeldinger om at flere syns det er fint med de “spennende” overskriftene. De gleder seg til å lese bloggen hver dag. Noen få andre skriver clickbait. Jeg skal love dere at jeg hadde vært myyyye mer kreativ med overskriftene om jeg ønsket å ha clickbaits. Nei, jeg ønsker å ha en overskrift som på en spennende måte sier noe om dagens innlegg. Du trenger ikke klikke deg inn, men så er det nok av de som er nyskjerrige også. Jeg syns det selv at det er gøy med en spennende overskrift, men om det ikke er det jeg forventer at skal stå i innlegget blir jeg ikke sur eller irritert. 

Lesertallene mine er ganske faste, det er de trofaste leserene mine som leser bloggen daglig. Det skyter noen ganger i været nå det kan se ut som noe negativt har hendt. Om du blir skuffet over innlegget så ikke trykk neste gang da, men kanskje du er litt for nysgjerrig?  *Blunk blunk

Her er noen bilder fra terrassen til Thomas!

Klem Jennie

 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg synes overskriftene dine er kjempebra. De gjør sånn at jeg får veldig lyst til å lese innlegget ditt. PS : Jeg er er gigantisk fan. Har allerede liket alle bildene på insta. Åj. Nå høres det ut som om jeg stalker deg skikkelig. Gjør ikke det altså, jeg digger deg bare. Stor klem fra meg. 😘😍

    2. Helt enig med deg der. Blir så kvalm av alle de som er helt nødt til å finne noe negativt, uansett hva.
      Synes overskriftene dine er supre jeg. De gjør virkelig så jeg får lyst til å lese innlegget, men de er (heldigvis) ikke clickbait, så jeg blir ikke skuffet når jeg leser innlegget.
      Beundrer deg så mye! Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg