Dette blir jeg stressa av!

Hei!

Jeg håper at dere alle har hatt en fin tirsdag! Det ble ikke noe blogginnlegg i går ettersom at jeg hadde litt skolearbeid og utstilling med klassen min her på Nesodden. I dag har jeg sittet med en presentasjon jeg skal holde i morgen i sammen med en klassevenninne i tysktimen. Jeg skrev den faktisk helt ferdig nå og må begynne å øve snart hihi! En ting er å holde en presentasjon på norsk foran mennesker jeg kjenner godt, men blir litt nervøs av tanken på å snakke tysk foran en klasse jeg ikke har gått i så lenge. Vi har bare hatt skriftlige tester til nå og i morgen blir det første muntlige vurdering. Jeg vet dette er en bra måte å lære på og det kommer sikkert til å gå fint. Flere sier til meg ” Du kan jo ikke bli nervøs. Du snakker jo foran mennesker hele tiden”, men det er faktisk ikke sant. Jeg blir nervøs, jeg er et menneske hihi. Ikke det at de som ikke blir nervøs ikke er mennesker, men dere forstår hva jeg mener hihi.

Jeg blir ofte nervøs og syns av og til det kan være vanskelig å roe meg selv ned. Drikker kanskje litt vann, puster dypt inn og ut, sier til meg selv av at kommer til å gå bra, men det er ikke alltid like lett. Da tenker jeg rett og slett at det verste som kan skje er at jeg dummer meg ut. Hva så? Jorda går ikke under haha.

Blir ofte nervøs og stressa av småting, men har lært meg å takle det. Dette er noen ting jeg blir/pleide å bli nervøs/ stressa av:

1. Å se at jeg kanskje ikke kommer til å rekke båten når jeg sitter på bussen et sted i Oslo. 

2. Før en presentasjon. 

3.  Måtte ringe noen ( blitt mye bedre her haha). 

4. Om planer endrer seg kort tid i forveien. 

5. Blir stressa av å oppdage at jeg har gjort noe feil og ikke kunne gjøre noe med det. 

6. Våkne senere enn det jeg skal. 

Processed with VSCO with b1 preset

Processed with VSCO with b1 preset

 

Jeg legger merke til at jeg deler mange av mine “svakheter” her på bloggen, men håper det går fint. 

Hva gjør deg nervøs/stressa og hvordan håndterer du det? Kom gjerne tipsene deres til meg<3

Klem Jennie

5 kommentarer
    1. Du er utrolig flott, jeg kjenner meg igjen i mye av det <3 Det er vel og merke viktig å øve på å legge bort det man ikke kan gjøre noe med, istedenfor å bli stresset av det. Klem <3

    2. Nettopp de tingene du nevnte som stresser deg stresser meg! 😆😄
      Jeg prøver å takle noen av disse punktene(som forandring av planer eller å bekymre meg om jeg rekker noe) ved å tenke at hvis det ikke blir sånn som planlagt så er dette en begynnelse av noe nytt fantastisk eller ting måtte gå slik fordi det egentlig er best for meg. F.eks du kan kanskje finne en veldig koselig cafe fordi du rakk ikke båten eller du kan ha dype samtale med noen som kom å henta deg. Jeg har egentlig planlagt å snakke med kjæresten min nå men han sover enda men så fikk jeg tid til å sjekke om du har postet noe, og så kunne jeg lese dette innlegget og jeg kjenner igjen, smiler og er glad😄😊💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg