Kan ikke lenger være meg selv?

 

 

Hei

I går var det en helt herlig dag. Varmen er tilbake og flere solrike dager ligger fremfor oss. I går var vi og badet i et mega stort basseng som ligger bare noen hundre meter i fra der vi bor. I dag har vi hatt en heftig vannkrig, spilt ball og å tatt det litt med ro her hjemme. I morgen er det nemlig meldt 35-40 grader og da skal vi til Copacabana for å bade. Som dere forstår er det mye vann og mye bading og antrekket er derfor også mye bikini. I fjor var jeg både på Malta på språkreise, i Østerrike og Italia og jeg la ikke ut bilder som viste meg i bikini. Det var ikke alltid like lett å velge ut bilder jeg kunne dele når bading er noe av det beste jeg vet, men samtidig ikke dele bilder som viser kropp. For det første har jeg som tidligere blogget, ikke lyst til å være en som fokuserer på kropp og utseende. For det andre vil jeg ikke ha bilder av meg selv som poserer i bikini ute på nettet. Jeg vil også si at det er stor forskjell å fokusere på kropp og utseende og det å dele noen bilder i sommerferien som viser litt hud…og det håper jeg jo også at dere ser.  Det er sommer, det er varmt, jeg bruker bikini og jeg har en kropp. I går la jeg allikevel ut et bilde i fra dagen min ved bassenget. Bildet er tatt bakfra, viser meg som sitter på kanten av bassenget. Jeg aner ikke en gang hva jeg holder på med på bildet, ett eller annet med henda i hvert fall. Bikinien dekker bakenden min godt, håret henger nedover ryggen og det er egentlig ikke mulig å se det er meg. Hadde jeg fokusert på kropp skal jeg love dere at jeg hadde posert helt annerledes. Det ble tatt mange andre bilder denne dagen også. Bilder som familien min skal ha i familiealbum. Bilder hvor jeg ligger på en bademadrass i bikini. Hvor jeg står ved siden av broren min og spiser is…i bikini og mange flere i bikini.

Jeg lurer på om jeg skal droppe å blogge og instagramme de kommende dagene. Når jeg blogger liker jeg å blogge i fra dagene mine, dele det jeg gjør. Instagram er jo også daglige oppdateringer. Men når det jeg liker aller best er å bade og ha det gøy i sola og jeg hele tiden må passe på hva jeg deler og hvordan noen vil reagere så er det vanskelig å være seg selv. Altså, det er så varmt at når jeg sykler blir det nærmest i shorts og bikinitopp også. Blir det å fokusere på kropp også? Når jeg ser på instagram ser jeg mange dele bilder i bikini og jeg syns langt i fra alle disse fokuserer på kropp. Jeg er heldig som ikke har fått så alt for mange direktemeldinger og kommenterer på det bilde jeg la ut, men velger også å dele dette siden jeg vet flere er i samme situasjon. 

En gang for ALLE. Det siste jeg vil er å bidra til kroppspress. Jeg VIL at alle skal være fornøyd med den de er og vite at kroppen deres tilhører dem selv og ingen andre. Samtidig vil jeg kunne være meg selv, ikke analysere alt jeg legger ut til en hver tid. Jeg får både positive og negative kommentarer på kroppen min, folk har ulike meninger ulikt syn på kropp.

 Alt i alt vil jeg si at jeg er så glad for dere som følger meg på instagram. De aller aller fleste av dere er noen fantastiske og positive mennesker. Jeg ser at mange av dere kanskje er litt like meg selv. Jeg merker veldig godt at det er ekstremt lite hat og dårlige kommentarer inne på brukeren min. Dere er oppløftende og lite dømmende, noe som gjør meg veldig glad. Flere av dere kommenterer også at dere har endret litt personlighet etter at dere begynte å følge meg og velger å se mer positivt på ting og være mer fornøyd med dere selv og løfte andre opp, ingen ting gjør meg mer glad. 

…….

Så kommer disse enkelte kommentarene og tilbakemeldingene som jeg sikkert burde se forbi. De som skal dømme meg, trekke meg ned og som bevisst skal få meg til å tvile på meg selv og mine valg. Når disse kommer har jeg også dere i tankene. Dere gjør meg utrolig glad.  Om du opplever at andre kommenterer dine valg, din kropp eller deg som person på en negativ måte. Vær så snill….Se deg i speilet – Smil – Tenk på de som gjør deg glad – Tenk på deg selv som din beste venn (Det gjør jeg, tenker at jeg skal være god mot meg selv. Ikke la meg selv trykke meg ned, he he) Så har jeg faktisk mamma i tankene. Hun ble mobbet i årevis, men se hvem hun er i dag. Et av mine største forbilder. Og en annen ting, dere som har det tøft….mange av de flotteste personene og personlighetene jeg vet om har faktisk gått i gjennom tøffe tider. Det som ikke bryter deg ned, det gjør deg sterkere. 

Hva er din mening? Hva er greit å dele hva er ikke greit. Hvor går grensen? Skal jeg ta en pause?


 

Klem Jennie

 

19 kommentarer
    1. Hei jeg heter Mie. Jeg elsker dine YouTube videoer og dine bilder. Du er veldig fin som en blogger. Du er Orgsomsfull og bryr deg om andre. Du er den beste bloggeren jeg har sett. Jeg har lest bloggen din. Det er veldig fint å lese. Men jeg synes du skal forsette å blogge og instagramme. Å du er kjempe fin når det gjelder å være en modell. Min drøm er å bli en god danser og bli en modell.:) du er best😊❤️

    2. Jeg synest det er helt greit å dele vanlige bikini bilder hvor du Foreksempel spiser en is elns, det er jo helt vanlig og normalt, når du er på ferie til varme land, så er det jo helt normalt å bade og kose seg i varmen i lettere klær?!😊 Det er noe helt annet å ta på seg en ganske liten bikini å posere for å se ut som at du har større rumpe og pupper, jeg setter pris på at du ikke er opptatt av kropp og utseende siden dette er noe utrolig mange er opptatt av i dag, om å gjøre å være tynnest, finest osv…
      Du har helt klart gjort min selvtillit mye bedre enn den var før😊💛💛 Om du vil ta en pause, gjør du det, nå kan du kose deg å slappe av på ferie😘(Også veldig bra om du blogger, er så spennende)😂😊 ilu❤️❤️

    3. Så UTROLIG bra skrevet Jennie! Synes absolutt det er innafor å poste bilder av seg selv i bikini, så lenge man føler seg vel og ikke ser helt avkledd ut. Og det er jo en forskjell på å poste bilder i bikini der man er på stranda, ved et basseng eller andre steder der det er naturlig å gå i badetøy, og bilder der man poserer på unaturlige måter i bikini foran speilet på badet. Det er også helt innafor å poste bilder av at man f.eks. sykler i shorts og bikinitopp, som blir naturlig å gå i når det er så varmt.
      Jeg synes absolutt ikke du trenger å ta en pause, men om du føler det er det naturlige å gjøre for deg, så synes jeg du bør tenke på deg selv først og fremst, og ikke at du må legge ut bilder hele tiden. Denne kommentaren er ikke ment som kritikk mot noen, dette er bare min mening. Beklager for lang kommentar… Og igjen utrolig bra skrevet<3

    4. Anonym: he he. Pleier ikke skrive så lange innlegg, ser at dette ble langt. Heldigvis er det mange som har etterspurt lengre innlegg på bloggen, så nå ble i hvertfall de glade ??

    5. Veldig bra innlegg! Jeg syns alle, absolutt alle, skal få lov til å poste bilder av seg selv som viser litt kropp uten at det skal beskrives som noe som bidrar til kroppspress. Uansett om man har litt ekstra fett på kroppen eller om man har mindre enn gjennomsnittet så spiller det ingen rolle. Alle har rett til å legge ut det de vil, og på sommeren er det helt naturlig å vise kropp. Jeg blir så provosert av folk som rakker ned på andre når de legger ut blider som viser kropp, fordi kropp er helt naturlig og alle burde være stolt over egne kropper! Så gjør hva du føler for Jennie. Del de bildene du vil og som føles naturlig.:) 🙂

    6. Har fulgt deg leeenge, og jeg VET at du aldri hadde postet noe med innsikt om å vise frem kroppen din eller om å skape et ‘kropspress’. Som du sier selv, bildet du postet på Instagram er helt uskyldig og det blir helt feil av enkelte å vinkle det mot noe negativt. Det sier mer om personene enn deg for å si det sånn!
      En ting som jeg elsker med deg Jennie og som skiller deg fra en del andre bloggere er at du ikke velger å fokusere på utseende i så høy grad som andre gjør. Du skriver ærlig og åpent om at det ikke hadde falt deg inn å ta noen operasjoner for å gjøre deg penere, og bare det viser hvor utrolig flott og jordnær du er. Det er det indre som teller, og hvordan man ser ut har egentlig ikke så mye å si. Ser at kommentaren min begynner å bli litt lang nå, så tror jeg gir meg her.
      Jeg føler meg så heldig som har hatt ett så bra forbilde som deg, og du er virkelig en bra rollemodell for de yngre. Stå på videre Jennie, og bare post så mange bilder du bare vil fra ferien! Enkelte er bare ute etter å provosere med frekke og spydige kommentarer (totalt unødvendig såklart).
      You gooo!!!! KLEM MEG❤️

    7. Ååh, dette var så utrolig godt skrevet! Forstår kjempe godt hva du mener. Alle skriver jo om kroppspress, men det er så og si ingen som tar opp det su skriver om her, nettopp det som ligger bak før bilder som blir vinklet negativt blir postet. Stå på, kropp er topp!

    8. Hei Jennie Sofie.Jeg har fulgt deg ganske lenge nå og må si at du har utviklet deg til å bli en utrolig smart og dyktig blogger! Dette innlegget er det beste jeg har lest når det kommer til bikini og kropp. Min mening er at de bildene som faller naturlig inn med bikini er greit å legge ut. eks det fine bildet du la ut ved vannet og ryggen din, siden det er vanlig å bruke bikini når man bader. mer unaturlig å legge ut hvis man står å poserer inne hvis du skjønner hva jeg mener.Det er etter min mening et flott bilde som ikke er for dristig eller skaper kroppspress siden det er et naturlig bilde. Er å så flott at du skriver at alle skal være fornøyde med kroppen sin. Er så utrolig enig med deg i det! kjempe bra innlegg av en kjempe smart jente! Du er en utrolig god rollemodell for både yngre og eldre, jeg er selv like gammel som deg og ser opp til deg. Stå på videre du er utrolig flink! Mange klemmer

    9. Hi. I dont know, will you see this but I write it anyway. I missed a bit of this post bc well I don’t understand Norwegian so well so I translate all you posts with Google translate (that which translate sides automatically) but anyway I understood that you wrote something about bikini pictures and about how people look like. First you don’t really deserve any hate, bc you are so beautiful and kind person. Your followers on Instagram are so kind and sweet, or I think so bc I have seen comments on you posts and they are so sweet. That you notice your “fans”, like example on Instagram liking comments and answering them, and I really appreciate it, you have done that for me many times and I’m really thankful about it<33. About those bikini pics... Everybody or many people, posts pics where they are on bikinis and I don't think they will get that much hate, so why do you have to get?? I can't understand that and that makes me sad. Everybody should be proud of their own body, bc everyone is perfect on their own way, like you are<33. You are a big inspiration for me, you have been a long time. All your blog posts and text on Instagram, they are just the way I think too. And about that hate too, you can't say you hate people who you don't know so why should use that word. I don't like to make people sad, so I always try to comment positive things bc I become happy when I know that tother people got happy too. Okayy, there is no point on this text but I watched to wrote it<33 love u

    10. Hei Jennie!😊
      Jeg syntes det er helt greit å legge ut bilder med bikini,det viser jo bare at du er veldig varm og elsker å bade.Og du skrev jo selv at det var meldt opptil 40 varmegrader.Og da er det vel litt unormalt å gå i bukse og tykk genser.😎😙Det er iallefall det for meg.Og hvis du vil ta en liten pause så gjør du det.(Bare ikke så lenge håper jeg😂)Det er du som er på ferie og det er du som bestemmer over deg selv.Jeg er ikke så flink til å beskrive det jeg mener men jeg er bare utrolig glad for at du deler så og si hele livet ditt her på bloggen.Fordi mange av innleggene dine skjenner veldig mange seg inn i.Du er den godeste jenta jeg har både møtt og følgt med på.(Når jeg mener god så mener jeg ikke til å spise)😅Klem fra meg Ingeborg.😙😙

    11. Jeg synes det virkelig er bra at du ikke er en av de bloggerne som bare fokuserer på kropp og utseende. Jeg har fulgt med på bloggen din en stund, og du er en veldig dyktig/flink blogger! Du ønsker å være et godt forbilde, noe jeg synes du virkelig er. Du er et av mine store forbilder og jeg ser virkelig opp til deg. Du gjør så mye bra og du virker så snill. Veldig fint innlegg også forresten<3

    12. Det er forskjell på å poste et bilde av seg selv i bikini når du er på stranden, bassenget ish, eller når du står hjemme i bikini og poserer forrand speilet! Jeg syntes ikke det er rart dersom du hadde postet et bilde av deg selv på stranden elns:) Alle har sett en jente i bikini før, så det er overhode ikke noe som er unaturlig. Gjør det du føler selv, og det du er mest komfertabel i! Stå på! Du er flink<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg