FARVEL

Hei

I går kveld hadde 10. klasse på skolen min Vitnemålsutdeling. Foreldre, lærere og oss elever var samlet til felles avslutning i gymsalen. Alle fint kledd, stolte og rørte foreldre og spente ungdommer. Lange taler, morsomme innslag, musikkinnslag og bilder.

Det var da det slo meg, da jeg stod der i sammen med klassen min fremfor alle sammen, at dette… denne tiden, den er over. Læreren snakket om at vi tok farvel, et ord jeg ikke liker. De som har betydd mest for meg disse årene vil det langt i fra være noe farvel med. Flere av jentene i klassen begynner på samme skole som meg, selvom vi ikke skal gå samme linje. Mine tre “hjerter” Tuva, Ella og Elizabeth skal der i mot begynne på tre ulike skoler. Heldigvis bor vi alle sammen på Nesodden og jeg skal gjøre mitt for at vi får tid og flere minner i sammen. Det blir rart å begynne på skolen igjen til høsten. Det blir en hel ny start for meg. Jeg håper at videregående blir bra, men før det skal jeg nye sommerferien med venner, familie og de jeg er glad i!

Nå har jeg sommerferie, det er helt fantastisk. 

Hvilken klasse begynner du i til høsten+

Klem Jennie

 

38 kommentarer

Siste innlegg