Flyturen var et mareritt

 

Hei

Etter å ha opplevd en flytur som var som et “mareritt” for meg, så forsøker jeg så godt jeg kan å unngå det å oppleve det samme igjen. Flyturen til Danmark forrige helg gikk veldig fint sett bort i fra en propp i øret ved landing, men den løste seg fort. Jeg sliter noen ganger med å få smerter i ørene når jeg flyr og en gang var det så ille at jeg trodde ørene og hodet skulle eksplodere. Jeg satt bare og gråt stille for meg selv. Men jeg er så glad for at det går ann å fly og å få reise lange avstander på en slik måte. Jeg er rett og slett avhenglig av å kunne ta fly når jeg jobber slik som jeg gjør. Litt i England, så Danmark, så Bodø osv.. I tillegg bor jo halve familien i Østerrike også.

Her er mine tips til flytur enten den er kort eller lang.

1. Tyggis, dette skal visst nok kunne hjelpe for å ikke få trykk i ørene.

2. Ha drikke med meg inn på flyet, dette kan også hjelpe dersom man får dotter i ørene. Det tar jo litt tid før man eventuelt får kjøpt seg noe drikke på flyet.

3. Ikke ha tett nese, så nesespray må med. 

4. Å ha lagret noen episoder av en serie jeg liker eller en film på mobilen, slik at jeg har mulighet til å se på noe.

5. Øretelefoner og spilleliste. Jeg har faktisk ikke dette ennå og jeg angrer bittert hver gang. Jeg har hatt to sanger tilfeldig lagret på telefonen min, så jeg har kun kunnet høre disse to sangene. Det har vært sangen “Try” og ” Slalom” haha!

6. Mamma pleier alltid å kjøpe et ukeblad, noe hun ellers aldri gjør og det kan være litt koselig å se i. Kanskje det er en sudoku eller noe i bladet også, det får tiden til å gå. 

7. Om jeg reiser uten mamma, er det fint med plass ved vinduet for da kan jeg lene hodet mot veggen  og legge en jakke eller noe i mellom. Om mamma er med er hennes skulder også veldig bra 🙂

8. Noe jeg stort sett gjør når jeg reiser til London er jo å lese manus, så da føler jeg virkelig at jeg bruker tiden effektivt.

Processed with VSCO with b1 preset

 

En gang var flyet til mamma og meg 6 timer forsinket og i tillegg måtte vi sitte 2 timer inne i flyet på rullebanen før vi kunne ta av. Det var alt annet enn gøy og det er slike ting jeg nesten kan bli på grininga av, for alt vi ville var jo bare å komme hjem. Men da fant mamma ut noe litt gøy vi kunne gjøre på flyet i hvert fall. Flyturen tok nemlig også nærmere 6 timer. Vi bestilte akkurat det vi ville og hvor mye vi ville i fra serveringen på flyet. Så bare brukte vi masse tid på å sitte og kose oss. Jeg skal innrømme at det ikke var gøy hele flyturen selvfølgelig, men jeg klarte heldigvis å sove litt. “Stakkars” mamma  hun får aldri til å sove når vi flyr.

Neste fredag er det ut på jobbeventyr igjen og reisen går til London. Flyturen er dobbelt så lang som til København, men heldigvis ikke alt for lang uansett. 

Klem Jennie

 

 

3 kommentarer
    1. Klipper/farger du håret ditt fortsatt hos Centrum Frisør på Nesodden? Og i såfall, hva heter frisøren du går til nå?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg