HVOR GÅR GRENSEN

Hei

Nå har jeg blogget i over 4 år, helt utrolig at jeg har blogget så lenge. Grunnen til at jeg blogger er fordi jeg liker å lage innlegg og på grunn av de gode tilbakemeldingene som jeg får i fra dere. Jeg vet at mange av dere har fulgt med meg helt fra starten av og jeg kjenner jo til navnene på flere av nettopp dere og følger noen av dere i sosiale medier også. Dere kjenner meg nok veldig godt dere og hadde nok scoret høyt om det fantes en bra quiz om meg haha! 

Men så er det ting jeg ikke deler. Ting ingen av dere vet, bare som mine nærmeste venner vet. Det er temaer jeg ikke tar opp på bloggen, diskusjoner jeg ikke vil starte og ganske enkelt spørsmål jeg ikke ønsker å svare på. Grunnen, vel den er jo blant annet at om jeg svarer her, da svarer jeg ALLE. Hvorfor skal alle vite, hvorfor er det slik at noen mennesker forstår ordet privatliv og hvorfor andre mener at de fortjener å få svar på ALT om meg. 

Her er det noen spørsmål som har blitt stilt meg, noen har jeg svart på før. Noen tenker jeg å svare på her og noen får dere ikke svar på nå.

1. Kan du filme en House tour? 

– Jeg har svart på dette spørsmålet flere ganger og svaret er nei. Jeg har vist dere rommet mitt og jeg tar litt bilder i stua. Jeg har tidligere laget noen videoer på kjøkkenet, men det er for lengst pusset opp og kjøkkenveggen er til og med revet. Men det er jo ikke MITT hus. Det er der jeg bor med familien, det er liksom litt personlig. Tror ikke mamma og pappa ville hatt house tour ute på nettet heller. Ganske enkelt en ting jeg syns går inn under privatliv.

2. Hvor mye veier du?. 

– Kommer ALDRI til å svare på det spørsmålet. Hva skal noen andre med den informasjonen liksom. Selv om to jenter er like høye og veier like mye vil ikke en gang det si at de har like kropper. Vekt er et tall for meg og for å være ÆRLIG så vet jeg ikke hva jeg veier. Vi har ikke vekt hjemme og det er jeg også veldig glad for. Jeg lever godt og har det bra med kroppen min. 

3. Hva spiser du for å se ut slik som du gjør og ha den kroppen du har?

– Ok, jeg har ikke svart på dette før, så jeg kan jo svare. Jeg har aldri slanket meg, jeg har aldri gått på noen diett for å gå ned i vekt. Jeg spiser litt av alt egentlig og er veldig svak for sjokolade, is, kaker og smågodt. Jeg koser meg nok litt ekstra i helgene og føler meg ikke crazy om jeg spiser is eller noe annet godt på en hverdag. Om jeg får en periode med hudproblemer forsøker jeg å holde meg litt unna sjokolade og chips som pleier å hjelpe litt. Familien spiser middag sammen daglig og jeg spiser det som står på bordet da 🙂

Jeg er for eksempel veldig glad i frisk-is!

Processed with VSCO with a5 preset
 

4. Har du forsøkt å røyke eller snuse?

– Nei, det har jeg ikke. Aldri fristet meg i det hele tatt. Hverken for å finne ut av hvordan det smaker eller for spenning eller andre grunner som småunger som røyker og snuser har hatt for å begynne eller prøve. 

5. Er du på fester og drikker alkohol?

– Jeg har vel faktisk aldri vært på en fest egentlig, he he. Vel. Har vært på sånne offentlige “fester” som Gullsnutten og i noen bursdager, men der holdt jeg meg unna alkohol. Nå er det jo mange på min alder som drikker og jeg vet jo det. Jeg tror ikke verden går under fordi at de gjør det og jeg tror også mange foreldre er meget klar over at barna deres drikker alkohol. Ikke så vanskelig å finne ut av for litt våkne foreldre heller for de fleste deler jo på VSCO, hvor brukerene er åpne for alle som måtte titte innom. I flere land er det også lov til å drikke alkohol fra man er 16. De får leve sitt liv slik de vil og ønsker og så lever jeg mitt.

6. Er du forelska, jomfru, har du kjæreste ol?

–  Spørsmål hvor svaret kan endre seg, dukker også stadig opp. Er du forelsket, er du jomfru, har du kjæreste. Sikkert spennende for mange å vite, og ikke noe spennende for andre. Hvorfor er det slik. Når jeg spør andre om hvorfor dette er så spennende å vite så sier de bare at de er nysgjerrige. Jeg kommer ikke til å svare på disse spørsmålene i dag, men noen vil vel bli svart på i fremtiden.

7. Hvem liker du best av Marcus og Martinus? 

– Dette kan også handle om andre personer som jeg kjenner og folk ber meg velge mellom en av dem. Hva er det liksom? Si hvem jeg liker best? Det er kanskje lett å stille et slikt spørsmål fordi dere ikke kjenner personene selv eller fordi de er “kjente”. Jeg kommer ikke til å svare på et slik spørsmål fordi det for det første er vanskelig, men jeg syns også det rett og slett er slemt. Jeg vet hvordan det føles og syns ikke det er spesielt hyggelig. Personlig er jeg ikke fan av de innleggene flere legger ut på instagram med bilder av mange kjendiser, youtubere eller blogger og spør “Hvem skal ut først?”. Folk begynner da å kommentere hvem de vil ha ut først, og jeg antar det er den personen de liker minst av de forskjellige alternativene. Jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger jeg har vært tagget i slike innlegg. Noen ganger har jeg vært igjen til sist som “vinner”, men flere ganger har jeg røket ut tidlig. Hva hadde du syntes om at noen satte deg opp mot andre og spurte folk hvem de liker best? 

Processed with VSCO with p5 preset

8. Hva får du i karakterer?

Dette har jeg blitt mer åpen om i det siste, men jeg sa det ikke før fordi jeg rett og slett ikke ville. Da kom folk med teorier som “Hun må være skikkelig dårlig på skolen siden hun ikke vil si det” eller ” Hun er sikker veldig dum fordi hun bare bruker tid på blogg og sånn”. Jeg har da i ettertid svart at jeg jobber hardt med skolen, og at jeg ikke hadde fått fri fra skolen slik jeg gjør nå,  om jeg ikke hadde hatt gode karakterer. Flere lurte på hvordan det gikk for meg på muntlig eksamen som jeg hadde i går og svaret er at det gikk supert! Jeg fikk 6`eren jeg jobbet for og er stolt av meg selv<3 Det må det være lov å si.

Jeg håper du fikk svar på litt spørsmål!

FOR ALL MY FOLLOWERS FROM OTHER CONTRIES. WHEN I REACH 250K ON INSTAGRAM I WILL WRITE CAPTIONS IN ENGLISH ALSO. WHEN I REACH 50K ON YOUTUBE, I WILL MAKE A Q&A ON ENGLISH ON MY CHANNEL 🙂 

Klem Jennie

18 kommentarer
    1. Så utrolig bra skrevet, er enig i absolutt alt! Spesielt når det kommer til drikking og festing blant unge, har vi veldig like tanker. Greit nok at de gjør det, bare jeg holder meg unna det, men føler det blir for dumt å poste ‘skrytebilder’ av det på bla VSCO cam der alle kan se det. Hvor er foreldrene tenker jeg? Uansett, super fint innlegg, I loved it! og grattis med 6’eren på eksamen!! Dødsbra!

    2. Hei Jennie, jeg har lest bloggen din helt fra starten og husker tiden hvor jeg leste ALLE innleggene dine, noen ganger også flere ganger, hehe. Nå har jeg mer å gjøre, ungdomsskolen er mer stressende- og jeg må bruke mer tid på skole og trening. Synes likevel at det alltid har vært noe spesielt med deg. Du har aldri forandret deg selv om du har blir mer kjent, og nå har mange flere fans/følgere. Du har vokst og blitt et flott forbilde, og jeg er stolt over å ha holdt med deg fra starten.
      Stå på, du er best<33
      Og forresten, ignorer alt hat og dumme kommentarer. Du er så mye bedre enn dem! Hvis noen sløser bort all tiden så på å hate på andre, så sier det mye mer om dem enn om deg!

    3. Som du vet så har jeg lest bloggen din helt siden du starta, men grunnen til det er at du er en så fantastisk person❤️ Du er et forbilde for mange å det skjønner jeg virkelig 😍 Forsett med det du gjør og ikke la folk stoppe deg med å gjøre det du liker best 💕Jeg er stolt av deg❤️

    4. Hei! Jeg har fulgt med deg veldig lenge, og du har alltid vært en av mine favoritter blant bloggere og youtubere. Jeg gleder meg alltid til nye videoer, nettopp fordi du sprer så mye positivitet og glede. Du er et kjempebra forbilde, som du blant annet viser i svarene dine. Jeg liker også at du kan komme med innlegg som viser nedturer også, for det viser at livet ikke bare består av oppturer. Og jeg blir virkelig inspirert og fascinert av hvordan du kombinerer alt du holder på med som skole, trening, blogg, YouTube osv. og i tillegg gjør det så bra på skolen! Det er det bare å applaudere ahah! Måten du håndterer ting på er virkelig inspirerende, og det at du får frem for yngre at innsiden teller mer enn utsiden og så mye annet viktig. Takk for at du er du! Stå på videre Jennie! Ønsker deg alt godt fremover<3

    5. Camilla: Tusen takk for veldig koselige ord. Jeg tror de aller fleste ungdom faktisk må lære seg å fokusere mer på det positive. Mange ungdom har alt for lett for å klage og jamre over småting. Er du en vanlig tenåring i Norge som går på skole hver dag, har noen venner og er frisk, så er det nok av mennesker som sikkert ville byttet plass med deg uten å nøle. Man må lære seg å være mer takknemlig. Klem

    6. Hadde aldri sett for meg selv kommentere på bloggen din, med tanke på at jeg er en 19 år gammel gutt som ellers ikke finner stor interesse for blogger, men tenkte kanskje du vill satt pris på å høre det jeg har å si?
      Personlig verdsetter jeg de verdiene du har, og de tydelige linjene du velger å sette mellom personlivet ditt og hva som kommer ut i det offentlige.
      For en så offentlig person som du er, i din alder kan dette være vanskelig, og jeg har stor respekt for at du klarer å være deg selv og stå på ditt (kan ikke si at jeg kjenner deg som person, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med), dessuten så er det irrasjonelt å tro at du skal dele alt bare “fordi”.
      Lykke til videre, håper du går finer å i møte.

    7. Så bra skrevet, vet det er mange som bare ikke er komfortabel med å fortelle noe sånt privat. ❤Jeg lurte på om du kanskje kunne lage en yt video om hvordan du øver til prøver og hvordan lage bra tekst og hva som trenger å ha med?😊

    8. “Spenning eller andre grunner som småunger som røyker og snuser har hatt for å begynne eller prøve” , støtter deg alltid 100% men tror noen kan føle seg litt offended av at du generaliserer de som røyker eller snuser på denne måten, spesielt de som gjør det av fri vilje, eller en annen grunn som ligger dypt.. 💖💖

    9. Madeleine: jeg mener at jeg ikke har prøvd, og jeg sier småunger fordi jeg snakker om de som er alt for unge til å røyke og snuse. Røyker og snuser for en grunn som ligger dypt? Forstod ikke den helt. Røyk og snus har i hvert fall ingen helsegevinst da.

    10. Utrolig bra skrevet Jennie! Enig med deg i alt dette. Grattis med 6’eren! Den fortjente du virkelig!💛

    11. Gratulerer med 6er en på muntlig eksamen! Så du var modell elns for LMTD, og lurer på hvilke andre youtubere som er med på shooten

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg