DRØMMEGAVEN

//annonselink

Hei

Har du blitt konfirmert våren 2016 eller står du kanskje konfirmant denne høsten eller til våren igjen? Jeg vet at flere av dere følgerene mine er yngre enn meg og at dere kanskje ikke konfirmerer dere før til neste år eller om flere år. Kanskje dere ikke konfirmerer dere, det er jo ikke alle som gjør det heller. 

Vel, uansett. Jeg har fått en del spørsmål om min konfirmasjon og at flere ønsket tips til alt i fra kake til dekor, hva man kan ønske seg, fargetema mm. Her kommer noen tips i fra meg.

FARGETEMA

Når du skal velge fargetema syns jeg personlig det er viktig å ha lokalet i tankene. Om du skal ha selskapet hjemme er det kanskje enklere slik, men om du leier et lokale er det lurt å ta en titt på det i god tid. Om selve lokalet er temmelig hvitt kan det være veldig fint å få inn en god del farge, men i mitt tilfelle var det omvendt. Lokalet vi leide hadde stoler i en slags burgunder/vinrød farge og det var en del furu også, med lysegrå fliser på gulvet. Jeg valgt derfor veldig duse farger i hvitt, lys rosa og grønt.

 

BLOMSTER

Når du skal velge blomster kan det lønne seg å tenke litt over hva som vokser ute på den tiden konfirmasjonen er. Kanskje kan man bruke noe i fra naturen. I tillegg tok vi mål av bordene og lagde en bordplan. Deretter prøvedekket vi et bord hjemme for å se hvor mye blomster vi trengte. Vi trengte overraskende lite ettersom tallerken, glass, bestikk, serviett, og sanghefte faktisk tok opp en god del av plassen på bordene. Vi hadde også noen telys bladt blomstene. Vi hentet noen blomster fra naturen og plukket liljekonvall kvelden før vi skulle gjøre i stand lokalet.

 

KAKE

Vi hadde flere ulike kaker, men mamma bestilte en spesiell konfirmasjonskake. Jeg liker ikke så godt konfirmsjonskaker eller andre kaker med bilde av mennesker på (rart å skjære i dem liksom, he he) så vi snakket med hun som skulle bake kaken om ting jeg liker og gjør og så designet og bakte hun en kake som passet meg veldig godt og den smakte fantastisk. Kaken hadde samme fargetema som resten av feiringen. 


 

GAVER

Aller høyest på ønskelisten min stod bunad. Det er en fantastisk gave å få. Da kan du også samtidig ønske deg bunadssølv i fra gjester, slik som jeg gjorde. En bunad i seg selv koster en del, men om du virkelig ønsker det går det jo ann å snakke med foreldrene sine i god tid i forveien. Kanskje man kan ønske seg penger til bunad til jul og bursdager noen år i forveien. Jeg var ikke ute i så god tid og var redd for at jeg ikke skulle rekke å få stått konfirmant i bunad, men //NORSKE BUNADER hadde super service og heldigvis for meg kunne jeg konfirmere meg i min nydelige Rogalandsbunad. Det er selvfølgelig mange som ikke har bunad også og da ville jeg valgt en enkel lang kjole. 


 

Dette var bare noen ekle tips i fra meg. 

Hva er din favorittfarge?

Klem Jennie Sofie

 

11 kommentarer
    1. Tror favorittfargen min må være babyrosa :)))
      Elsker virkelig rogalandsbunaden din og du ser så nydelig ut i den!😍
      Du skrev i et tidligere innlegg at du hadde slekt på Jæren (er selv fra Jæren), så jeg lurte på hvor du har slekt?❤️ Forstår veldig godt om du ikke ønsker å svare på dette.. ;-D

    2. Hei! For ca en måned siden var jeg i Oslo med ti venninner å vi så deg på Douglas du sto rett ved siden av oss ved The balm tingene haha turte ikke å si hei å spørre om å ta bilde angrer veldig håper ikke du syntes det var frekt eller noe at vi så på deg hvis du husker det😚

    3. Min yndlingsfarge er babyrosa og mørkeblå🌸 Bunaden din var kjempefin, du kledde den også veldig fint

    4. Alle slags typer blå egentlig. Gleder meg sånn til jeg skal konfirmere meg, selv om det er veldig lenge til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg