ALL ABOUT SCHOOL

Hei

Nå er jeg faktisk i Østerrike, men i dag tenkte jeg allikevel å blogge alt om skolen på Malta. Klasserom, hva vi gjorde, testen, skolevei og mer! Hver morgen fra mandag til fredag gikk jeg og min norske gruppe ned til kaia der alle båtene var og man kunne se over til Valletta. Fra hotellet vi bodde på tok det kanskje 5-6 minutter å gå ned ditt. 

Et bilde på vei ned til kaia.

Nede ved kaia satt vi og ventet helt til bussen som tok oss til skolen skulle komme. Lederne våre fulgte oss helt til skolen de første gangene men mot slutten hjalp de oss bare på riktig buss siden vi da hadde lært veien. Bussturen til skolen tok heller ikke så lang tid. Hvis jeg skal tippe ville jeg kanskje sagt 10-15 min. Det tok i hvert fall kortere tid å komme til skolen her en det gjør for meg hjemme i Norge. Heheh!



 

Bussen stoppet alltid rett ved skolen så det var bare å gå rett inn. Jeg likte skolen min utrolig godt og den var utrolig stor. Vi ankom skolen minst 30 min førte time starta så vi rakk å gå opp i kantina og kjøpe vann eller noe snacks om vi ville ha det. Kl 09.00 begynte skolen hver dag. Første skoledag fikk vi beskjed av lederen vår hvilket rom vi skulle i. Jeg og Tuva kom i sammen klasse og vi var på nivå 5, altså det høyeste nivået. 

Klassen vår var satt sammen av flere ungdommer fra forskjellige destinasjoner med sammen engelsk nivå som oss. Tuva og min sin klasse bestod av to norske ( altså Tuva og meg), tre svenske og maaaaange italienere. EF fant ut hvilket nivå vi var på ved å gi oss en test før reisen. Den tok vi på brukeren vår på “MyEf” som er en app du får om du reiser med EF. Under testen er det derfor viktig at man ikke jukser eller jobber med andre slik at du kommer i den klassen som passer deg og ditt nivå. 

På skolen fikk vi utdelt noen arbeidsbøker og de brukte vi i hver time og det var derfor viktig å ha de med seg til en hver tid. 


 

Hver “skoletime” varte i 1 time og 30 minutter. Vi hadde to skoletimer hver dag og en pause midt i på 20 min. For hver nye skoledag begynte vi på et nytt spennende tema. Timene gikk mye i å diskutere høyt, gjøre morsomme oppgaver i boka og så gå felles igjennom svarene. Noen av temaene vi hadde var “music”, “sports” og “advertising” .

I pausen vi hadde på 20 min gikk vi opp i kantina og møtte de ande vennene våre fra andre klasser. Vi kjøpte oss lunsj og satt og spiste det før vi måtte i vår siste time. 

Jeg likte også utrolig godt at de spilte musikk i høytalerne på skolen. Når da EF sangen eller en annen sang vi kunne dansen til kom på tok alle lederne tak i noen av elevene og de begynte å danse. Selv var jeg med på det og det var supergøy. Dette var også noe vi gjorde i friminuttene. 

Siste time sluttet alltid 12.20 og bussen kom og hentet os 13.00, så vi hadde da igjen tid til å kjøpe noe, danse eller bare snakke med venner. 

Jeg har allerede blogget om testen vi hadde på skolen og “graduation”, så om du vil komme til det innlegget klikk HER.  

Jeg får også en del spørsmål om når man bør melde seg på språkreise om man vil reise til neste år og mye mer. Jeg kommer til å starte en egen spørsmålsrunde om dette. 

Syns du at jeg burde starte en spørsmålsrunde som ikke gjelder språkreisen også?

Klem Jennie

 

12 kommentarer
    1. Ja! Det hadde vert gøy med en spørsmålsrunde som ikke hadde med språkreisen.😎 Det ser ut som du hadde det gøy og spennende i Malta.

    2. Ja! Det hadde vært gøy med en spørsmålsrunde!!! Jeg elsker bloggen og youtuben din! Du er en veldig bra person og det er spennende å lese innleggene dine<3 Kan du og Tuva lage en video der dere svarer på spørsmål fra reisen? Klem Milla!! Du er best💙💙

    3. Ja, det hadde vært veldig koselig❤️Jeg hadde skrevet opp noen spørsmål på notater(på mobilen😂😅) men de ble borte av en eller annen grunn😞Jaja “shit” happens..

    4. Hei! Hvor gammel må man være for å reise på språkreise?🤔✈️Begynner bare i 6. klasse til høsten men har veldig lyst til å reise på språkreise🙏🏼😩

    5. Hei. Pleier ikke å kommentere men tenkte å gjøre det i dag. ☺
      Så spennende det ser ut på språkreise,virker som en opplevelse for livet. ☺
      Så vil jeg bare si at har en utrolig fin å koselig blogg , du virker som en veldig snill og jordnær jente som er et godt forbilde for mange unge.
      Stå på videre og lykke til med alle planer fremmover ☺.
      Varm hilsen fra en av dine litt eldre lesere som er innom bloggen din flere ganger i uken. ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg