GRATULERER MED DAGEN!

Hei

//Samarbeid

Gratulerer så mye med dagen til dere alle sammen. I dag var det endelig 17. mai, noe jeg har gledet meg til veldig lenge. Jeg har jo besøk av Oma og Opa fra Østerrike. Det er utrolig fint vær, men jeg fikk også gå med bunaden min for aller første gang. Jeg tenkte å bruke den for første gang i konfirmasjonen min, men så hadde jeg den og det frista bare for mye. Utrolig glad jeg valgte det fordi den holdt meg god og varm og jeg følte  meg så utrolig fin. Jeg hentet den faktisk bare for noen dager siden i Oslo. Hele prosessen med å få den klar har vært så spennende. Dagen bestod av at vi først stod opp i 7 tiden for å ordne oss. Det er et slik arrangement her jeg bor at man møter opp på barneskolen man går på, der det vil være tog, spill, kake, brus og masse mer. Jeg går jo ikke lenger på barneskolen men lillesøster gjør det så vi dro dit for henne. Der møtte jeg flere av vennene mine som har småsøsken på skolen. Vi gikk rundt, så barna gå i tog, spiste masse godt, (lagde musical.ly video) og koste oss. Haha! Til høsten begynner jo lillesøster på ungdsomsskolen, men da begynner lillebror på barneskolen. Veldig koselig å møte mange kjente og jeg syns også at det er så fint at alle er festkledde. Jeg ble også gående og se masse på bunader, de sier jo ofte litt om hvor folk kommer i fra eller har familie i fra. Min er en Rogalandsbunad, som man kan ha flere ulike forkler på og det fins vester i utallige farger og mønstre. Du kan se mer på bunader og sjekke hvilken type du liker best eller hvordan bunaden til de ulike fylkene ser ut ved å trykke //HER, da kommer du til butikken NORSKE BUNADER.

Vi var på skolen til rundt klokken 13 før vi dro hjem for å spise en godt lunsj. På 17.mai pleier vi å ha tapas, så det ble det. Til dessert ble det vaniljeis men hjemmelagd jordbærsaus. Mmmmmmmm…..utrolig godt. Nå har jeg fått hoppet ut av bunaden min og ser allerede frem til konfirmasjonen min til helgen når jeg får bruke den igjen. 

Til dere som har spurt så har jeg Rogalandsbunaden. 


Lillebror, Opa og meg:-)

Har du gått i tog i dag?

Klem Jennie

27 kommentarer
    1. Vi har også tradisjon i å være på barneskolen. Det begynner fra 09:30 til ca 13:00. Når feiringen der er ferdig, drar vi til byen for å se på toget. På denne dagen har jeg et mål om å spise mer is enn i fjor, haha!
      Håper du koste deg mye i dag og at du fortsatt får en fin kveld 🙂

    2. Har gått i korps i dag, jeg spiller trompet. Gratulerer med dagen til og Jennie❤️ Den bunaden var du veldig fin i, du kledde den veldig mye😚 elsker deg og bloggen håper du har en fin dag videre

    3. Så fin bunad du har! Har også rogalandsbunaden som jeg fikk til konfirasjonen for noen år siden. Bare elsker den<3 Håper du hadde en kjempe fin feiring med venner og familie 🙂

    4. Ja, jeg gikk i tog sammen med klassen min men siden jeg går i 7. klasse var det siste gangen😀😢😘 Bra du har kost deg i dag!!💖👌😍 Håper du får en super kveld og at starten på skoleuka i morgen blir super😄🎉💗 Love u Jennie❣

    5. Ja jeg har gått I tog! Det ser ut som at du har hatt det gøy I dag! Det gjør meg glad❤
      håper du husker navnet mitt på torsdag når jeg kommer på lanseringen

    6. Nei, men har kost meg veldig mye selvom jeg ikke har gått i tog i dag😊jeg er jo i Spania, men faktisk så feiret veldig mange 17.Mai og folk feirer det ennå❤️❤️Vel drar jo hjem i morgen VELDIG tidlig kl 5 om morgenen😣😁 jaja, vel du får kose deg videre😉😘

    7. Hvor fikk du naked pallettet fra? Fra hvem og hvilken butikk kjøpte du det? Eller var det spons? Please svar 😄😄
      Fin bunad ❤️

    8. Rogalandsbunaden er utrolig fin! Kan jeg spørre om du har slekt i Rogaland siden du valgte den? Eller om du bare valgte den du likte best? 😀 ønsker deg en fin 18.mai!

    9. Har gledet meg veldig til å se deg i bunaden din! Kjempefint at du valgte å bruke den før konfirmasjonen, bunad er noe jeg bruker til de andledningene jeg kan, siden det ikker er så ofte. Prøver til og med å få klemt den inn på julaften 🙂 Din er kjempefin, og du kledde den veldig! Håper du koste deg på tirsdag. Klem fra Trøndelag

    10. Åå du va bare så pene i den bunaden❤️❤️Jeg skal konfirmere meg neste år og da vi jeg og ha den vesten❤️❤️Skal ha Rogalandsbunad

    11. Hei.
      Utrolig fin bunad!🙊
      Lurte bare på om du har slekt fra Nederland, siden du kaller “bestefaren?” din for Opa.
      Min stefar er fra Nederland, og vi er her faktisk nå! Min nesten-bestefar kaller vi for Opa.
      Du har en kjempefin blogg, og du er en av mine forbilder. Siden jeg ikke har utrolig mange forbilder, forklarer det nok hvor god person du er!😘
      Forresten, Utrolig fin bunad!🙊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg