BUNAD

Hei

//Samarbeid

På torsdag dro jeg til byen med mamma for å gjøre de siste målene til bunaden min. Turen dit er heller ikke så lang. Den ligger to stopp fra Majorstuen med t-bane og så ligger “Norske bunader” rett ved holdeplassen. Da jeg og mamma kom frem fikk jeg på meg en bunadsskjorte og et par bunadssko før de begynte å måle. Neste gang jeg drar dit er faktisk bunaden ferdig. Det som gjør det hele lettere er at jeg bare må vente på å få en melding der det står at jeg kan komme og prøve den, når det passer meg. Man trenger altså ikke bestille en time eller avtale en tid. Målingen tok bare noen minutter og da jeg var ferdig dro vi tilbake til Majorstuen og tittet litt i butikker. Siden jeg allerede var i Oslo var det fint å titte og se seg rundt, pluss at det var herlig vær.


 

Bestemte meg også for bunadssølv, for noe skal jo monteres på bunaden og på vesken som hører til. Søljer og smykker er ting jeg setter opp på ønskelisten til selve konfirmasjonen min. 

Jeg har også sendt ut innbydelser, og nå må jeg snart velge fargetema for festen også. Første helgen i april skal jeg også på siste konfirmasjonsleir, nå nærmer den store dagen seg veldig. Mamma har også fortalt at hun allerede har skrevet en sang og det skal bli flere. Har aldri vært i en konfirmasjon før, så jeg er veldig spent på dagen.

Hvilken farge hadde du som tema da du konfirmerte deg, eller hvilken farge ville du valgt?

Klem Jennie

44 kommentarer
    1. Hei-hei👋 Norway national clothes are so beautiful and also all Norway national things and traditions. This dress fits perfectly and looks very gorgeous on you👍 Have a nice end of weekend☀

    2. Eg var i Bergen i går og tok de siste måla på bunaden min, så min er nok snart ferdig. Eg skal konfirmere meg i år eg og. Fargetema mitt skal bere babyrosa, sølv og kvit!

    3. Hei, fin bunad😍 eg skal også ha rogalandsbunad, min er blå med vinrød vest og frafjordmønster😘 I konfirmasjonen min som er 30 april, skal eg ha rosa som tema! Det har eg også på invitasjonene som eg snart er ferdig å laga✉
      Kan du legge ut bilde av dine invitasjoner og korleis du skal ha bordet og mat og alt samlet?😉

    4. Har også rogalands bunaden og er kjempe fornøyd med den! Jeg hadde lilla som farge i konfirmasjonen min for to år siden. Du må glede deg til dagen, kjempe kjekk dag skulle veldig gjerne opplevd den igjen 🙂

    5. Jeg konfirmerte med i fjor, jeg hadde lys/baby lilla og hvit som tema, noe jeg syns ble veldig fint😊 lykke til med konfirmasjonsforbredelsene❤️

    6. Kjempe fin bunad Jennie! 😊 Jeg fikk også bunaden min fra Norske bunader, var og er veldig fornøyd med det😊
      Jeg hadde lilla og hvit som farger på bordet. Jeg syntes det ble kjempe fint å vårlig.
      Lykke til med planlegging 😊😘

    7. Jeg hadde lys rosa, hvitt, sølv og en litt mørkere rosa farge. Jeg hadde hvite duker, med løperer i rosa som gikk igjen i blomstrene og på duken var det sølv og rosa pynt. Hadde også lys med bilder av meg som liten. Det er så kosli med konfirmasjoner. Sykt fin bunad forresten! Gled deg til selve dagen!

    8. Jeg er bare 10 år, så vet ikke. Men hvis jeg fikk bestemme nå hadde det blitt rosa, hvit og sølv, eller blå, hvit og sølv. 😉😅💗💙

    9. Ååå så gøy! Jeg hadde konfirmasjon i fjor og da hadde jeg fargene lyserosa, lyseblå og lyselilla. Også hadde jeg hvite blomster. Det ble en kjempe fin kombinasjon;) lykke til med forberedelsene!

    10. Jeg hadde rosa og grått i mitt og det ble veldig fint, jeg synes de fargene passer fint sammen❤️ Anbefaler å kombinere to farger som du liker og som passer sammen, det blir veldig fin❤️ Du må kose det på konfleir og på selve komfirmasjonsdagen! Det var en av de beste dagene jeg har opplevd!❤️

    11. Jeg konfirmerte meg for snart 4 år siden og det var virkelig et av de beste dagene i livet mitt (synes jeg i hvertfall)! Jeg hadde den typiske jentefargen; rosa, eller lyserosa fordi den er jeg mest glad i, blandet det med litt hvitt og sølv og ble kjempe fornøyd:) <3

    12. Åå konfirmerte meg i fjor, savner det skikkelig. Du burde glede deg! Jeg hadde ferskenfarge og beige som fargetema også var det litt sølv/gull detaljer.

    13. Jeg skal ha blått og sølv i min konfirmasjon! Blåfargen blir litt som blåfjellfargen (krystallblå) og du skjønner, haha. Synes den er nydelig! 🔷
      Håper du får en fin dag videre!

    14. Jeg hadde hvitt og sølv, som fargetema med hviteblomster og grønne blader for å få litt farge! Jeg ble veldig fornøyd!! Lykke til på den store dagen:**

    15. Jeg skal ha mintgrønn, noe som går igjen i invitasjonene, bordkortene og litt av bunaden min:) er sååå spent på konfirmasjonen min. Den er den 30. april😱 Har vært i maange konfirmasjoner til søskenbarnene mine. Er en av de yngste av søskenbarna:) bunaden din er såå fin😍 Jeg skal ha lølandsbunad, som ligner litt på rogalandsbunad❤️

    16. Eg har mange bilder og tips fra min konfirmasjon i fjor. Jeg kan sende dem til deg om du vil:)

    17. Hei Jennie sofie
      Jeg er 14 år og skal bli konfirmert I april og jeg skal ha lyselilla og mørkelilla som farger
      Jeg skal ha en ganske så lik bunad som deg
      Håper at du får en fin konfirmasjon
      Hilsen Eydis lilja

    18. Jeg har valgt en frisk vårgrønn farge, så skal jeg ha en del sølv og hvit. Føler alt ellers går i patell, å ville velge noe litt annerledes.❤️ Gleder meg masse til å konfirmeres nå i mai! Kos deg du også! PS. Fin bunad! Selv har jeg telemarksbunad, beltestakk i blå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg