KONFIRMASJONSANTREKK

Hei

//Avtale

Nå er jeg i gang med konfirmasjonsundervisningen igjen, og det er jo i år jeg skal konfirmeres. Mamma og pappa har ikke begynt å planlegge noe ennå, annet enn at de har leid et lokale for festen. Jo, så har vi funnet ut hva jeg skal ha på meg på den store dagen. 

Jeg er suuuuuperglad for at jeg skal få meg bunad. Jeg syns at bunad er kjempefint og det fins så utrolig mange ulike typer. Jeg fikk valget i mellom 3 ulike bunader. Familien min syns at man skal velge bunad ut i fra familierøtter, ikke bare fordi man syns at den er fin. Nå var jo jeg kjempeheldig for jeg syns alle de tre bunadene er veldig fine. 

Valget mitt stod mellom Oslo bunaden i lyseblå eller marine, fordi min bestemor og oldeforeldre på den siden kom i fra Oslo. TRYKK //HER for å se Oslo bunaden

Follo bunaden, fordi det ikke fins en bunad for akkurat det stedet hvor jeg bor, men Follo blir det nærmeste. TRYKK //HER for å se Follo bunaden

Rogalandsbunad, fordi slekten på min bestefar sin side bor/bodde i Rogaland. TRYKK //HER for å se rogalandsbunaden.

Jeg er ganske sikker på at jeg nå har bestemt meg for bunaden jeg vil ha, men er bittelitt usikker på fargevalget mitt. Nå er det ikke lenge til jeg skal ta mål for bunaden min hos NORSKE BUNADER, trykk //HER for å komme til deres nettside med mange flotte bilder. Jeg gleder meg kjempemasse. 

Jeg gleder meg også til å dra til butikken, for mine foreldre har vært der og sa de hadde veldig mange bunader å se på og inspirasjon. 

 

Er du konfirmert, eller skal du konfirmeres?

 

Klem Jennie

34 kommentarer
    1. Jeg skal konfirmeres i år, og skal også ha bunad fra Norske Bunader! Jeg skal ha Vest-Agder bunad siden jeg bor i Vest-Agder. Skal du konfirmeres på høsten eller våren? Jeg skal 1.mai 🙂

    2. Kjempefine kjoler <3
      gleder meg til å se deg i en!!<3
      du kommer til å bli såå fin<3<3<3
      Kjempestor bamseklem fra meg <3

    3. Fine bunader 🙂
      Jeg bare lurte på om du kunne lage en sminkevideo? Om du ikke vil det, kan du si hvilken farge MAC leppestiften din var i ? 🙂
      Håper på svar!
      Klem 🙂

    4. Hei jeg elsker bloggen din men, det er et problem som skulle ha vært fikset og det er skriftstørrelsen:)

    5. Jeg har ikke tenkt å konfirmeres, og er heller ikke døpt, men begge foreldrene mine vil at jeg skal det, så kanskje. Jeg kommer til å få bunad uansett når jeg blir 15, og da tenkte jeg å velge Hordaland bunaden. Hvilken tenkte du å velge?
      Grattis med dagen i går forresten?

    6. Finnes det noen fra sørlandet som velger nordlandsbunad uten å ha noe tilknytning? haha, rare folk hvert fall :p
      Jeg kjøpte også bunaden min der, veldig flinke folk 🙂

    7. Jeg konfirmerte meg kristelig, i mai i fjor! Det var kjempe gøy, og hyggelig. Jeg fikk også bunad (Gudbrandsdalsbunad) og er suuuper fornøyd med den. Gled deg masse til konfirmasjonen din, det blir sikkert veldig hyggelig!!
      -Karoline;)

    8. Jeg konfirmerte meg for to år siden og har rogalandsbunaden i svart. Vesten min er lysblå/grønn med blomster på. Er kjempe fornøyd med den 🙂

    9. heeeii. alle bunadene var veldig fine. jeg selv skal ha rogalandsbunad med tjelmelands broderi (eller hvordan man skal si det) fordi jeg bor, og kommer fra, stavanger. men grunnnen til at jeg har tjelmelandsbroderiet er fordi jeg arvet bbunaden etter farmor og hun mente det var finest.uansett hvilken bunad du skal ha, så blir den nok veldig fin ja. men jeg anbefaler deg å velge en lys farge på vesten. (som lyseblå eller turkis elns) bare fordi det sansynligvis passer best til hårfargen din og øynene. uansett så har de masse flotte farger å velge mellom. (min er en sånn grønn turkis blå ish farge hehe)men når du skal konfirmere deg, kan du lage en sånn slags “get ready with me video elns? (selv om det kansje er litt lenge til da )

    10. Er døpt i kirken, men skal konfirmere meg human-etisk, ettersom jeg ikke tror på noe. Får Rogalandsbunad fra Jelsa til konfirmasjonen neste år(er 02’er). Blir også den første i familien som konfirmerer seg human-etisk, så det blir spennende haha

    11. Eg skal konfirmeres neste år eg skal ha Hardanger bunad noen av familien min er der fra eg synes den er kjempefin

    12. Jeg skal konfirmere meg til våren. Familien min kommer også fra Oslo og Rogaland. Jeg skal ha Oslo bunaden i mørkeblå, tror jeg. 😄

    13. jeg konfirmerer meg også iår, har allerede en Rogalands barnebunad, men får mamma sin Rogalands bunad til konfirmasjonen ❤️

    14. Jeg ble konfirmert i fjor, og kjøpte også gudbrandsdalsbunaden min der. De er veldig flinke de som er der, men du burde dra ganske tidlig på dagen siden det er veldig mange som kjøper bunader der rett før konfirmasjonstidene, og blir derfor veeeeldig lang kø. Da jeg var der ved 12-13 tiden var det kø ut av døra ahaha

    15. Skal konfirmeres i år jeg også 🙂 Gleder meg veldig, skal ha Målselvbunaden som bestemoren min har laget. 🙂 Synes alle bunaden du sto mellom var kjempefine! 😍

    16. Jeg konfimeres i år og gleder meg kjempe masse::)))
      Jeg har funnet en bunad fra der bestemor kommer fra. Det er ikke så langt unna der jeg bor, men du ser det er forskjell på bunaden. Masse lykke til Jennie:))))))

    17. Jeg skal konfirmere meg 30. april, og jeg skal ha Lølandsbunad (en versjon av Roglandsbunaden, den ligner veldig), og den har jeg arvet av farmor. Synes den er så fin😍

    18. Morsomt at et av valgene var follobunad. Det er ingen har jeg bor omtrent som har den den uten om alle i min familie, utenom pappa. Jeg har hatt en follo barnebunad nå siden jeg var bitteliten, men får en voksenbunad til konfirmasjonsdagen😊 Men da en bunad som de fleste ikke har hørt om før, nemlig Fana bunad fra Bergen. Gleder meg masse til konfirmasjonsdagen☺️

    19. Skal også konfirmere meg i år, og gleder meg masse:)) Jeg skal ha Sør-Trøndelag bunaden, siden jeg er vokst opp der.

    20. Skal konfirmeres neste år men mamma broderer bunaden min nå:) skal ha rogalandsbunad i mønsteret frafjord med svart stoff er ikke helt sikker på hva jeg skal ha på vesten enda men jeg skal ikke kjøpe vest før i mai så har god tid😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg