SØØØØØT DAG

Hei

I dag bestemte vi oss for å ta en utflukt til en sjokoladefabrikk som ligger ca en time med bil her i fra. Vi var der en gang for 4 år siden og jeg husker at jeg syns det var spennende og gøy. I dag dro hele familien min i sammen med tante, onkel og oma. 

Sjokoladefabrikken heter Zotter og lager biologisk, økologisk, fairtrade sjokolade. Før man begynner å gå gjennom fabrikken ser man på et par filmer om historien til fabrikken og om hvordan de finner sine råvarer. 

På runden gjennom fabrikken får man smake (så mye man vil) seg gjennom 180 ulike sjokolader, men jeg smakte selvfølgelig ikke på alle, he he. Det er alt i fra flytende sjokolade fra 100% kakao (smaker ikke godt) og hele veien ned til 30% og hvitsjokolade. Det er sjokoladebarer, kuler og kakao med alt i fra frukt, nøtter, bær og mye annet spennende. Sjokoladeutvalg for veganere og allergikere er også bra. Er du glad i sjokolade kan du se nærmere på produktene de har ved å trykke //HER.

 

Her ” FLYR” sjokoladen igjennom lufta<3

 Det var også mulig å få lage seg en sjokolademelk ved å plukke en smak fra en bane i taket. Ja det høres rart ut men sjokoladen ble sendt i en bane rundt i rommet å det var bare å plukke den smaken du ville. Jeg tok med en sjokolade caffe latte og den var så god at når vi kom ut igjen kjøpte jeg meg en pakke. 

 

 

I forbindelse med sjokoladefabrikken er det også en familiepark. Der er det store grønnsakshager hvor de dyrker det de trenger til spisestedet, ulike dyr, lekeplasser og spill for familier. Det var veldig varmt i dag men vi fikk gjort mye som å prøve slakk line, sett på dyr og gått tur i fantastiske omgivelser. 

Ispause hadde vi til slutt, eller sorbet da. Utrolig forfriskende!

Liker du sjokolade? Hva er din favoritt smak?

Klem Jennie

19 kommentarer
    1. Hei denne turen høres helt himmelsk ut. Jeg elsker sjokolade i alle varianter så dette hadde vært noe for meg hehe. Hærlige bilder du har lagt med også. Tommel opp👍👍Har du tid en dag så ta gjerne en titt innom bloggen min også. Får jeg en kommentar fra deg blir jeg kjempeglad

    2. Hørtes utrolig koselig ut!
      Hvor er den brune vesken din fra:-)
      Hadde blitt utrolig glad for svar,
      Jeg trenger nemlig en ny veske!

    3. Vet ikke hvilken som er min favoritt:-D Hvordan fikk du være med i JENTER når du bor i Nessoden, må man ikke bo i Oslo?
      Please svar!
      Klem<3

    4. Hei Jennie Sofie❤️ Jeg liker sjokolade, vet ikke helt hvilken smak som er min favoritt.. Håper du koser deg skikkelig på ferie, det fortjener du☀️ Gleder meg til videoen kommer💚 Leser bloggen din hver dag og du er et av mine største forbilder❤️ Jeg elsker stilen din🎀 Synes at alle videoene dine er veldig kule og morsomme, blir aldri lei av de😏 Du er så pen og du virker veldig snill. Håper jeg kan møte deg en gang💗 Plis kom til Arendal💕 ~ Christine💕💕💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg