IKKE LOV MED RØYKING, ALKOHOL, NARKOTIKA ELLER MOBBING!

Hei

Overskriften i dagens blogginnlegg vekket dere sikkert litt. For noen dager siden fikk jeg en “pakke”  fra EF i posten. Var utrolig spendt på hva det var i pakka så jeg åpnet den med en gang. Der fant jeg litt forskjellig. Et simkort jeg skal bruke i Brighton, et kort der navnet mitt skal stå + annen informasjon, lapp til å feste på kofferten,en håndbok og et informasjonsark.

Nå er det ikke lenge til jeg reiser heller. Er selvfølgelig utrolig spent, samtidig som jeg er litt nervøs. Dette informasjonsarket beroliget meg littegrann. Det var rett og slett et ark med masse regler man skal følge på språkreisen. Jeg blir glad over å se at de er strenge på det med alkohol, røyking, tatovering, piercing, haiking og noe utrolig vikting….MOBBING. Blir glad over å se at alle skal bli tatt godt vare på og dette beroliger også foreldre. Denne uka skal jeg og Ella også få tatt en språktest som skal vise hvilken klasse vi skal komme i. Vi velger å ta den i sammen så vi mest sannsynlig kommer i samme klasse. Om du vil besøke siden til EF, se litt på språkreiser osv er det bare å trykke HER. 

Hvor ville du helst dratt på språkreise?

Klem Jennie 

25 kommentarer
    1. Celine Olivia: Jeg skal det og har blogget at jeg skal det flere ganger i det siste. Nå la jeg ut en video bare for noen dager siden. Jeg er blogger, ikke youtuber 🙂

    2. Hedda: Oj, høres fantastisk ut. Jeg tenkte England siden det er første gang jeg reiser på språkreise, ja…første gang jeg reiser slik alene med en venninne. Om jeg liker reisen velger jeg nok kanskje et sted lenger unna sommeren 2016 🙂

    3. Ville gjærne dratt til London kankje. Det er jo ganske fint at de tar ansvar å gjør sier ifra om det faktum at det ikke er lovt med de tingene fu snakker om(røyking,mobbing, narkotika….). Er det lett for deg å kontakte TML?
      Klem<3

    4. Ååå høres utrolig gøy ut! Håper du koser deg og tar masse bilder så jeg får se hvordan du har hatt det😊😉 jeg skal forhåpentligvis på utveksling i ett år i 2 kl på videregående 😊 er ganske lenge til, men ser frem til det☺️🍍 har veldig lyst til å dra til London, eller Spania, siden jeg har slekt som bor der, og det er jo en trygghet. Synes det er flott at de har såpass strenge regler for tobakk, alkohol og rus. Er viktig når man er ung.☺️

    5. Skal til brighton i 2017 med to venninner❤️. Fikk faktisk ideen fra deg da du startet å blogge om dette. Skal du bo hos vertsfamilie?

    6. Tipper den eneste grunnen til at du synes det er greit at de avstår fra røyking er fordi du ikke røyker selv. Dette er egentlig veldig synd, at røykere skal bli utestengt på den måten fra språkreiser. Hvis det ikke er lov med røyking overhodet er jo det bare supersynd for de som dessverre allerede er avhengige. Det er ikke bare å slutte for å fylle kravene til en tåpelig reise, det er fryktelig vanskelig. Utrolig synd at folk skal siles ut fordi de har/ikke har avhengigheter.
      No hate, håper du har det fint på reisen! Skal selv til England i sommer 🙂

    7. Jeg ville dratt til London 💛 Men du må blogge når du er der, det virker så utrolig spennende 💚 Klem Hedda.omsland 💋

    8. Caroline: Det er 18 års grense for å kjøpe røyk og 18 års grense for å røyke. Det er ikke utestengende i mine øyne da. Det er regler å forholde seg til. Skal vi ikke ha aldersgrense på å kjøpe røyk å røyke da for at det utestenger mindreårige som ønsker å røyke.

    9. Veldig glad for at du faktisk tok opp litt av dette temaet. Har om dette med røyk, alkohol og narkotika på skolen nå. Jeg begynner på ungdomsskolen til neste år, og er veldig redd for at jeg skal bli påvirket av at folk driver med dette for tidelig.. Og begynne selv. Har ikke lyst i det hele tatt, og skal holde meg så langt unna det som jeg klarer. Håper det ikke blir så ille til neste år.

    10. Ville dratt til Australia eller Long Beach i USA 🙂 Vurderer å dra på språkreise neste år kanskje<3

    11. Jeg forstår ikke helt hvorfor de er imot piercing og tatovering. Det var da veldig strengt synes jeg; tatoveringer spesielt er noe man ikke kan ta bort igjen, og jeg forstår ikke helt hvordan de kommer sammen med røyking, alkohol og narkotika, og mobbing. De har ingenting med hverandre å gjøre, og man kommer ikke til å påvirke eller fryse ut eller hva de nå tenker noen andre bare fordi man har en liten piercing eller tatovering.

    12. Hei, jeg håper du får det fint i London! Jeg skal kanskje på språkreise i 2017. Da skal jeg kanskje dra til London eller Malta:)

    13. Jeg skal også på språkreise med en venninne, med bestevenninnen min. Vi skal også til Brighton:) Vi reiser 1 Juli fra Gardermoen? Når reiser du?
      Håper på å få møte deg<3

    14. Hei, Jennie. Jeg skal også på språkreise til England med EF i sommer. Men den testen du har skrevet om skal man ta alene. Det er kjempeviktig at man verken får hjelp, samarbeider eller bli forstyrra. Håper du får en fin tur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg