OD-DAGEN OG HVOR JEG SKAL JOBBE

Hei

I dag hadde vi en dag på skolen der vi skulle snakke litt om od-dagen og hva den handler om. Jeg har blogget litt om at jeg skal ha OD-dag på torsdag og har fått noen spørsmål om hva dette er. Tenkte derfor å lage et lite innlegg med informasjon jeg har funnet på nettet.

 

Dette står på www.od.no :                                            

  • Operasjon dagsverk er en årlig solidaritetsaksjon arrangert av, med og for ungdom. 
  • På OD-dagen jobber elever én dag til inntekt for et utviklingsprosjekt i lav- eller mellom- inntektsland. 
  • Operasjon Dagsverk drives av cirka 4 000 frivillige på rundt 650 skoler i hele landet. 
  • Operasjon Dagsverks grunntanke er at norsk ungdom, ved å gi én dag av sin utdanning, bidrar til å gi utdanning til ungdom i resten av verden. 
  • Årlig jobbes det inn cirka 30 millioner kroner på OD-dagen

 Det er en annen del av aksjonen som er minst like viktig som OD-dagen ? nemlig informasjonskampanjen Internasjonal Uke. Formålet med denne kampanjen er å informere norske elever om årets prosjekt, samt å spre kunnskap om Nord/Sør-spørsmål. Kampanjen er til for at elevene selv, på grunnlag av det de har lært, skal kunne ta en selvstendig avgjørelse på om de vil arbeide på selve OD-dagen eller ikke. Internasjonal Uke er svært viktig for å underbygge vårt solidaritetsprinsipp.

TRYKK HER FOR Å SE HVA OD2014 STØTTER

 

OD-dagen er nå på torsdag og jeg skal jobbe på WOW  Storo sammen med Tuva. Glad for at vi får lov til å komme og jobbe i butikken og håper på å kunne hjelpe og betjene flere kunder.  Kanskje style noen antrekk og merke våre favoritter. Har planer om å legge ut litt på @wowandme på instagram i løpet av arbeidsdagen vår, kanskje vi sees… 🙂 ? 

Skal du ha Operasjon Dagsverk på torsdag?

Klem Jennie

LAGDE DENNE COLAGEN ETTER SKOLEN I DAG

14 kommentarer
    1. Veldig fin collage! Elsker når du lager slike collager de er såååå fine!
      Jeg elsker bloggen din, OD dagen hørtes morsom ut.
      Klem Kristine

    2. Heldiggris!! Har kjempelyst til å jobbe på Wow Oslo City! Bor på vestlandet da, så lang vei til jobb:p Kos deg masse, skal følge med på IG

    3. Ja skal ha det på torsdag, men fant ikke jobb, Så jeg skal jobbe hjemme..
      Skulle ønske jeg kunne komme til storo og møte deg, men jeg kan ikke 🙁

    4. Jeg skal jobbe i barnehage:) Du er sykt heldig, det hadde vært kjempegøy å jobbe på wow, men jeg må jobbe der mamma jobber pga å komme seg dit<3
      klem Sandra

    5. hei<3
      er blogger jeg også og blir inspirert av de bildene dine som du setter sammen, også lurte jeg på hvilken app du bruker for å sette sammen bilder.
      hjerne stikk innom min blogg krissihg.blogg.no<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg