JEG BARE ELSKER

Hei

Nå skal jeg snart på sommeravslutning med håndballaget og andre lag fra Nesodden. Skal forsøke å få tatt noen bilder der i fra, som jeg kan dele med dere om dere ønsker det. Siden det blir ganske travelt med lekser, middag og så rett på avslutning legger jeg ut et innlegg med noe godt jeg har tenkt til å prøve å lage en dag. Jeg elsker kokos, og fikk veldig lyst til å forsøke å lage hjemmelaget Bounty sjokolade. 

 

HJEMMELAGET BOUNTY SJOKOLADE

OPPSKRIFT

  • 280 ml kokosmelk
  • 250 gram kokosmasse
  • 2 ss delfiafett
  • 1 1/2 dl lys sirup

 

GLASUR

  • 400 gram lys kokesjokolade 
  • 4 ss delfiafett til å tynne ut sjokoladen 

 

SLIK GJØR DU DAG 1

  1. Smelt sammen delfiafett, sirup og kokosmelk.
  2. Bland inn kokos.
  3. Kle en form med bakepapir og klem massen godt og hardt sammen ned i formen. 
  4. Settes i fryser til dagen etter.

 

SLIK GJØR DU DAG 2

  1. Del opp i passe store biter.
  2. Dypp i smeltet sjokolade tilsatt delfiafett.
  3. Avkjøles på bakepapir og oppbevares i kjøleskapet.
  4. Pynt eventuelt med smeltet hvit sjokolade eller strø over litt kokos.

 

 

En annen ting jeg også har lyst til å prøve å lage en dag er disse fristende ispinnene her.

 

Noen som vil ha oppskriften på dem?

Klem Jennie 

 

56 kommentarer

Siste innlegg