OM JENNIE SOFIE!

Hei

Mitt navn er Jennie Sofie og jeg er en 17 år gammel jente i fra Nesodden utenfor Oslo. Jeg har allerede blogget i over 4 år og har de siste årene også blitt en influencer på Instagram med brukeren min @jenniefashion. Det hele startet med en liten birolle i nettserien Jenter på NRK, og jeg begynte egentlig å blogge og instagramme for å vise at jeg langt i fra var som den bitchy rollefiguren jeg spilte med navn Hedwig. Hihi!

Den positive holdningen min trakk til seg oppmerksomhet og siden den vårdagen i 2012 har jeg designet tre kolleksjoner med kleskjeden WOW, laget mange youtubevideoer, fått være en del av P4s Vinterlyd-turné, vært backstagereporter på festivalen Oslo Sommertid og kanskje det største av alt: blitt headhuntet av Disney og vært programleder for tre sesonger av The Club på Disney Channel. Fordi jeg driver med det jeg gjør har jeg fått muligheten til å gjøre noe av det jeg elsker mest: Møte følgerne mine og reise rundt i verden!

Nå går jeg første året på videregående på medier og kommunikasjon og trives like godt bak kamera som foran. Hva jeg vil bli som voksen vet jeg ikke helt ennå, men jeg trives utrolig godt med det jeg gjør nå. Jeg lever i nuet og føler meg veldig heldig. Jeg er veldig opptatt av å få særlig yngre jenter til å syns at de selv er bra nok som de er og at man ikke trenger å fikse på seg selv. Tweens og tenåringsjenter blir i dagens samfunn dessverre eksponert for alt for mye photoshop, og utseende og kropper som er fikset på. Dette er ikke det som er normalt og vi kan ikke normalisere denne utviklingen av hvordan man bør se ut. 

Følgerne mine betyr alt for meg. Det er de som løfter meg opp og det er de som lar meg få holde på med det jeg gjør. Min gave tilbake er å strø om meg med positivitet og stadig minne dem om at de er bra nok som de er, at de kan nå drømmene sine og at man ikke kommer opp eller frem i livet ved å tråkke andre ned.  

75 kommentarer

Siste innlegg