MER ENN BRA NOK

Hei

Jeg får stadig spørsmål om hvorfor jeg ikke bruker min godt leste blogg til å sette lys på saker i nyhetene. Alt i fra hvorfor jeg ikke blogger om politikk, flyktningskrisen, fattigdom, dyrevern mm. Jeg har aldri skrevet om noe som skulle få folk til å hate meg. Har aldri tatt noe parti. Kanskje derfor det er enklere for meg å ikke la meg påvirke av det hatet og stygge kommentarene som kan komme av og til. Stakkars mennesker som setter ut stygge rykter om en person de ikke kjenner en gang. Men et spørsmål til deg som gjør det. Fører det deg fremover, føler du at du kommer dit DU vil ved å spre usannheter og dritt om meg? 

 
 

Jeg har sakt det før og sier det igjen, at jeg ønsker at bloggen min skal være et fristed for mine lesere. En positiv blogg å komme til og at jeg blogger om ting de fleste av dere gir gode tilbakemeldinger på. Det kan være alt i fra innlegg om hvordan helgen min er, til tips til hva man kan høre på av musikk og inspirasjonsinnlegg. En gang innimellom kommer det også en youtubevideo og jeg setter så utrolig stor pris på alle de fine kommentarene deres. 


 

I det siste har det vært litt snakk om bloggere i mediene. Hvilken påvirkningskraft de har på leserene sine og at mange lesere er en god del yngre enn bloggerene selv. De blogger om alt i fra sine nye silikonpupper, rumpeoperasjon, neseoperasjon, botox, selvbruning, løshår, mm. Ja, de er litt eldre enn meg, men jeg håper virkelig aldri jeg vil komme meg dit.

Jeg er 165 cm høy, kommer sikkert ikke til å vokse mer. Før ønsket jeg at jeg vokste noen cm til, men det ønsker jeg ikke nå. Jeg er 165 cm, noen er høyere og noen er lavere, men 165 er perfekt for meg. 

Jeg hadde langt hår, veldig langt og jeg klippet meg. Personlig har jeg ikke angret, men om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke satt på løshår for å få langt hår igjen. Litt også fordi jeg har dere fantastiske lesere som er helt perfekte som dere selv. Ikke alle har råd til å sette på løshår igjen og klipper du deg, …..vel håret vokser ut igjen. Det tar litt tid riktig nok, men slik er det. Noen har kortere hår enn meg, noen har lengre og noen har ikke hår i det hele tatt. Alt er like fint, for håret ditt ER ikke deg. Håret ditt sier ikke om du er vakker eller ikke. Kanskje litt derfor jeg valgte å klippe meg også fordi så utrolig mange kommenterte at de ønkset hår som meg og at det var så fint, he he. Siden jeg klippet det før sommeren har det vokst en del, men jeg tenker ikke over om jeg “sparer” til langt eller skal klippe det snart igjen. Så enn så lenge, så er det som det er.

 

Om sommeren elsker jeg å få litt farge, men jeg bruker alltid høy solfaktor. Faktisk minst 30. Men når høsten kommer blir jeg blekere igjen, men jeg tar ikke solarium eller selvbruning selv om jeg syns det er veldig fint med litt glød og farge. Jeg er meg, jeg er blek bortsett fra om sommeren eller om jeg er ute på reise. Slik er det. Hudfargen definerer ikke meg som person heller. Det er en farge og jeg trenger da virkelig ikke å gjøre den til for å være bra nok. 

Jeg har fått spørsmål om å få løsvipper av ulike salonger, og visst er det fint med fyldige flotte vipper. Jeg sier uansett nei, takk. De er falske de vippene og de må følges opp og fylles på og det koster. Heldigvis fins det maskara, kan ikke det være bra nok? For sminke, det kan vaskes bort. Du trenger det ikke, men om du føler deg mer vel med litt fondation eller highlight, så syns jeg det er ok å bruke. Det kan vaskes av igjen. 

Når jeg blir eldre håper jeg at jeg ikke vokser opp i et samfunn av silikonjenter med botox lepper og falske vipper. Jeg håper at jenter på min alder vil kjempe i mot det at man må fikse på seg for å være bra nok. Vi kan ikke få en fremtid med falske skjønnhetsidealer.

Og helt til slutt, spre ordet om at man er bra nok som man er, og sist men ikke minst  få sjansen til å svare på følgende drittpreik i sosialemedier om meg.

1. Nei, jeg har ikke tatt Botox. Jeg er 15 år

2. Nei, jeg betalte meg ikke til en rolle i Jenter. Jeg var på auditions som alle andre. Det var flere runder og jeg endte opp som Hedwig i serien. En liten men utfordrende rolle ettersom den var så ulik meg som person i virkeligheten. 

3. Nei, foreldrene mine betaler heller ikke for at jeg skal få henge med andre kjente folk. Faller det dere noen ganger inn at vi trives i hverandres selskap. At vi har ting å snakke om og kanskje opplever noen av de samme tingene som blant annet netthets og annet.  

 

Ta vare på deg selv og ha en fantastisk dag. Dette var nok et innlegg litt utenom det vanlige, men jeg synes det er viktig å ha en gang i blant. 

Klem Jennie

53 kommentarer
    1. Jeg synes det er kjempeviktig å ha slike innlegg inni mellom slik at folk kan tenke seg om. Det er også veldig tøft av deg å skrive om det i tillegg til at du forteller det du mener. Det setter jeg veldig stor pris på! Vi er ganske like angående dette så jeg føler ved at du skrev dette at jeg også oppnådde noe, hehe! Stolt av deg.

    2. Jeg blir så glad når jeg leser din blogg.Du er en super jente,og du er mitt aller største forbilde.Og bloggen din hjelper meg med å huske på at jeg er den jeg er.Love you.Klem Ingeborg.

    3. Jeg er helt enig med deg!
      Jeg kommer aldri til å gjøre noen av de tingene(ikke fordi du har nevnt det på dette innlegget) men fordi jeg bestemte meg for det, for lenge siden,.
      Dette er også en av grunnende til at jeg bare leser en blogg(det er din….hehe) du liker deg for den du er, du vil ikke ta imot falske øyenvipper, botox, solarium osv, du er 15år, som ikke er så langt unna min alder, og masse mer<3

    4. Jeg blir så sykt glad av bloggen din og deg💜💜du er en helt fantastisk og fin person,sprer glede😄💘Og du er så sinnsykt pen og du har sååååå fint hår å søsknene dine er så fine😍💘stå på,elsker det du gjør😘

    5. Wow Jennie, jeg får nesten litt frysninger her jeg sitter, jeg. Er 17 år gammel, og synes det er så fantastisk flott at du bidrar til å få folk til å skjønne at alle er perfekte. Har ikke ord egentlig, men for et bra innlegg og for en fantastisk jente du er! STÅ PÅ

    6. Dette innlegget syns jeg var kjempe fint. Jeg syns det er viktig å få fram at man er vakker, akkurat som man er.

    7. Så utrolig bra innlegg Jennie👍🏻😊 syns det er veldig bra at du har sånne innlegg som dette, og at du ikke gjør sånn som “alle de andre” bloggerne, ved å bruke løsvipper og å bruke solarium/selvbruning osv…😃

    8. Du er så flink til å skrive innlegg💗 Og du har helt rett, alle er bra nok som de er. Du er utrolig tøff som skriver et slik innlegg, og det er veldig bra at du gjør det☺️Du forteller det DU mener, og det er veldig bra. Det setter jeg og veldig mange andre stor pris på😀

    9. Kjempe bra skreve👌 Jeg synest Det er kjempeviktig å ha slike innlegg inni mellom slik at folk kan tenke seg om! Det er også veldig tøft av deg å skrive om det i tillegg til at du forteller det du mener. Det setter jeg veldig stor pris på! Vi er ganske like angående dette så jeg føler ved at du slev dette at jeg også oppnådde noe, haha! Skikkelig stolt av deg!

    10. Så enig i det du skriver, man kan ikke ha en verden i fremtiden der det blir så mye fakskhet. Alle er jo så flotte som man er. Utrolig bra skrevet!

    11. Hvis foreldrene dine ikke betaler for at du skal få henge med kjente folk, har du liksom nummeret til de kjente folket? eks Marcus og Martinus, Isac Elliot osv?

    12. Hei, Jennie ❤️ Helt enig med det du skriver 😍 Du er sykt flink til å si meningene dine, veldig tøft av deg å tørre å skrive et sånt innlegg💎🙌🏼
      Du er et idol og inspirasjon får så sykt mange inkludert meg, å jeg håper du ALDRI tar silikon eller botox eller noe lignende👍🏼 For du er så syyyyyyyyykt pen akkurat slik du er 👑🙌🏼
      #IDOL👑👑 du er fantastisk 😍😭😍 ELSKER DEG, JENNIE😘👑 du kommer ALLTID til å vere min favoritt💚
      IG: Sigrid.haugo

    13. Jeg synes du har helt rett💕😘😊 Du har en bra innstilling som ikke vil bli barbie som de andre og de gjør så mye for å forandre utsende men allikevel er du mye penere!!💛😊 stå på videre Jennie!💖 Du er mitt idol sammen med Selena Gomez da😊
      Klem fra din største fan Emma💕🌸

    14. Wow, for et fint innlegg Jennie! <3
      Det er når du skriver sånne innlegg jeg skjønner hvor ''moden'' og jordnær du er, og jeg synes det er viktig å ta opp slike temaer også en gang i blant.
      Dette innlegget synes jeg så mange bør lese, og jeg tror at mange kan lære noe av det du skrev. Skjønnhetspress, og det å ha ''riktig'' utseende har blitt en såpass stor del av samfunnet at det er til å bli gal av.
      Derfor synes jeg det er så bra av deg, som forbilde til såpass mange unge jenter å sette foten litt ned om du skjønner. Tror mange fikk et ganske stort sjokk når du klipte håret ditt kort, fordi mange tenkte nok at håret ditt var noe av det viktigste du hadde. Derfor synes jeg det var flott av deg å faktisk vise at hår bare er hår, og at det faktisk vokser ut igjen. Ikke ta meg feil, men jeg tror de som ikke har fulgt deg så lenge, ser på deg som en ganske overfladisk jente, som for det meste er opptatt av status og utseende (noe jeg VET du ikke er.)
      Virkelig viktig å ta opp slike temaer og du har en utrolig stor påvirkningskraft noe som du må bruke rett! Tror ikke du selv er klar over hvor stort forbilde du er for unge jenter rundt om i landet, og det er så mange som ser opp til deg.
      Virkelig Jennie; du virker som en helt fantastisk jente med rette verdier i livet, og du må bare fortsette å holde beina på jorden. Kunne skrevet enormt mye mer, men ser kommentaren begynner å bli lang, hehe. Ha en suuuper kveld videre, og jeg håper alt går fint med skolen osv.
      Klem fra meg! <3
      PS: Sååå fint det nye designet har blitt! Det var det første jeg la merke til når jeg klikket meg innpå innlegget.

    15. Jeg syns det er utrolig tøft av deg å legge ut sånne innlegg Jennie!! At du tør å være deg selv og at du sier hva du mener gjør at jeg beundrer deg enda mere!!😘😘😘 Stå på og alltid vær deg selv!!!😘😘😘😊😊😊

    16. Hei!
      Jeg elsker hvordan du skriver! Du gir meg motivasjon hver dag! Dette er det beste innlegge du noen gang har skrevet! Foresten kult nytt bilde👍🏼❤️

    17. Du er utrolig sterk, Jennie! Du hjelper meg gjennom dagen, og jeg blir så glad når du skriver innlegg mot sånne ting som dette 😊 Du hjelper meg med å huske at jeg er som jeg er og er bra nok uansett hva andre sier.

    18. Alt jeg kan si er WOW. Sånne innlegg er veldig viktige. Du er veldig flink til å uttrykke deg, noe jeg virkelig liker. Du er et utrolig godt forbilde. Sånne forbilder som deg er utrolig viktige nå, på grunn av måten vi vokser opp på med alle idealene og sånt. Hold fast på tankene dine og ikke la andre påvirke deg negativt. Det innlegget kunne jo nesten ha vært en besvarelse på tentamen 😉.

    19. Så utrolig fint og veldig inspirerende innlegg. Så glad for at du skrev dette innlegget, det ga meg mye motivasjon til å ha mer tro på meg selv og ikke tenke at jeg ikke er bra nok. Og det er veldig fint å se det fra din vinkel.

    20. Dette er noe av det fineste jeg har lest! Stå på, Jennie. Det du skrev kan hjelpe folk, som ikke har så god selvtillit!

    21. Nydelig skrevet Jennie Sofie! Så utrolig fint forbilde! Sååååå fint at du tar opp dette! Har fulgt deg så leeenge! Og du er forsatt en av mine forbilder! Dette var utrolig skrevet! Det hjelper sikkert noen der ute:-)

    22. New desingn of your blog is incredibly cool and beautiful, love it <3 Damn, Jennie, all in this post is so right. You are so inspiring and motivating, thank you <3 Love ya

    23. Helt enig med deg. Bloggen din er super. Da du valgte å klippe deg kort ble jeg så inspirert at jeg gjorde det samme.Jeg hadde hår til hoftene og klippet av meg over 40cm i et jafs. det var min søster som klippet meg hjemme og håret ble donert til en forening som lager parykker og sånt til barn som er syke. kanskje kunne du lage en sak om at de som klipper seg bør donere vekk håret sitt istedetfor at det bare går i søpla? Da blir det bare så meningsfyllt og flott i tillegg.
      Camilla.

    24. Julie Melek Christiansen: jeg er så heldig som har følgere som deg Julie, og du har fulgt meg leeeenge 😉 derfor betyr disse ordene veldig mye for meg. Takk søte, snille du <3

    25. Jeg blir så utrolig glad hver gang du skriver slike innlegger som dette. Jeg har nå lest bloggen din i litt over 2 år, og er så utrolig stolt over deg! Bloggen din er en del av hverdagen min, og du er så fantastisk jente både på innsiden og på utsiden.
      Du prøver å fortelle at alle er perfekte, og at ingen må forandre på seg, fysøren er så enig med deg! Du er en jente på 15 år og er så moden og fantastisk.
      Jeg liker deg ikke bare fordi du er pen og har en bra blogg. Jeg elsker personligheten din! Du er deg selv, og jeg vil du skal vite at du må alltid stå på Jennie Sofie<3

    26. Hei jennie håper du svarer på denne kommentaren jeg elsker bloggen din og sjekker den hver dag jeg koser meg ver gang jeg ser de gamle videoene får sikkert 20 gang du var den første bloggeren jeg begynte of lese fast du er så kul,pen og morsom kan du pleas følge meg på instagtagram da ville jeg blitt så glad du er så kul jeg heter kaja viddal på instagtagram, håper du vil følge meg jeg har lest bloggen din hver dag siden jeg var 9 år gammel. Hver gang jeg ser at du har lagt ut en ny video føler jeg virkelig at jeg blir glad og full av energi. Love you

    27. Wow, har ikke ord. Så utrolig bra skrevet<3 er veldig enig i det du sier! man trenger ikke å ha på fake øyenvipper, opperering, og alt annet, for å være fin, du er flink til å få frem det du mener, og jeg synes det er veldig bra at du tar opp dette. Du er et veldig bra forbilde, jennie<3

    28. Kjempe bra skreve👌 Jeg synest Det er kjempeviktig å ha slike innlegg inni mellom slik at folk kan tenke seg om! Det er også veldig tøft av deg å skrive om det i tillegg til at du forteller det du mener. Det setter jeg veldig stor pris på! Vi er ganske like angående dette så jeg føler ved at du slev dette at jeg også oppnådde noe, haha! Skikkelig stolt av deg!

    29. Utrolig bra skrevet! Du skriver på en fin, forståelig og voksen måte og jeg synes virkelig at du er en fantastisk flink blogger! Og et godt forbilde i forhold til mange andre folk ser opp til! Fortsett som dette og aldri bli noe du ikke er og aldri aldri la hat kommentarer gå innpå deg! Du er mer en bra nokk!! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg