DET VAR PÅ TIDE

Hei

//Annonselinker

I dag har jeg endelig fått bestilt konfirmasjonstakkekort. Det var et langt ord. Haha! Jeg konfirmerte meg i mai måned, sikkert flere av dere som fikk med dere det. Dagen var helt fantastisk, selv om det regnet litt og jeg følte meg finere enn noen gang i den utrolig flotte Rogalandsbunaden min i fra Norske Bunader. Den ble faktisk klar rett før 17 mai og jeg klarte faktisk ikke å vente med å bruke den. Hadde den på meg på Nasjonaldagen og besteforeldre og oldemor var snille og lot meg få ha på søljer som var konfirmasjonsgaver i fra dem. 

 

MEG I MIN ROGALANDSBUNAD (Foto Mathilde Nicoline Bergersen)


 

Jeg hadde Rogalandsbunad fordi en av mine oldemødre er i fra Jæren og vi har derfor røtter i Rogaland. Flaks for meg, for den bunaden er virkelig en av mine favoritter 🙂 Vel…alle bunader er faktisk fine, jeg elsker å se alle de flotte menneskene i de ulike bunadene på nasjonaldagen. Om du trykker //HER kommer du til nettsiden til Norske Bunader som jeg bestilte min bunad i fra. De er raske, hyggelige og veldig flinke syns jeg. Det er jo konfirmasjoner ofte både på våren og høsten og det er absolutt ikke for tidlig å ta kontakt om bunad står på din ønskeliste. 

På selve konfirmasjonsdagen hadde mamma ordnet med en tidligere kollega av seg å ta noen bilder både i selskapet og noen til takkekort. Mamma syns det var veldig fint å ha en som fanget de gode øyeblikkene og slippe å tenke på kamera denne dagen. Man skal jo faktisk bare nyte dagen, for den går veldig fort. Tusen takk til Mathilde, veldig koselig at du tok på deg oppdraget og foreviget fine øyeblikk. Om du vil besøke Mathilde sin nettside kan du trykke //HER

Det regnet litt, men det gjorde ingen ting bortsett i fra at jeg fikk litt krusete hår, he he. 

Fotograf:  Mathilde Nicoline Bergersen

Hvordan bunad har du, eller ønsker du deg bunad? Hvilken bunad hadde du valgt?

Klem Jennie

 

 

39 kommentarer
    1. Har også Rogalands bunad, nesten lik som deg, bare at min er svart med rød vest. Arvet den av mamma 🙂

    2. Jeg har fått Lundebybunad til konfirmasjonen min i 2018. Det er en av mine favoritter men rogalandsbunaden var virkelig fin 🙂 har ingen røtter i Lundeby men der røttene mine er fra så syntes jeg ikke at den bunaden er noe fin så da valgte jeg favoritten min 🙂

    3. Jeg har den blå Nordlandsbunaden, men syns nesten alle er like fine, så det er vanskelig å velge bare en

    4. Så utrolig fin bunad du har Jennie! Den passet deg veldig godt! Jeg skal ha Nordhordalands bunad, ettersom jeg er halvt bergenser 🙂

    5. Hei Jennie! I dag klippte jeg meg som deg ca😍 jeg visste et bilde av deg til frisøren og jeg ble veldig fornøyd❤ du er et av mine forbilder😚

    6. Jeg skal ha rogalandsbunad, Svart skjørt og lyseblå vest 🙂 Jeg kommer fra Rogaland så er jo det som passer best 🙊 Den er jo sååå fin 😍

    7. Du er sååå fin i den bunaden😍 Jeg er ikke konfirmert enda, men jeg har en bunad som jeg arvet fra tanta mi. Det er rogalandsbunad, bare at den har svart skjørt og rød vest😊

    8. Fiiin❤️ Jeg har robølsbunad, men ønsker meg valdresbunad om noen få år😆 (Er bare 11 så) syns den grønne er veldig fin! (Sogndal eller noe sånt trur eg) , men har ikke noe tilknytning til stedet😂 Jaja- Valdresbunaden er veldig fin den å, å jeg kan ha den på å tenke att jeg er lik som alle i mammaslekta🤓💪🏻🐰💩❤️
      Du hadde kjempefin bunad du å! Det er jo veldig fint å ha en bunad med tilknytning til familie da👶🏼💪🏻🙅🏽❤️🐰💩👻😻🍓💙💙

    9. Hallingbunad! Kommer fra Hallingdal. Syntes personlig ikke at det er den fineste bunaden fordi den ikke har belte, men føler at jeg må representere bygda. Veldig fine bilder og selvfølgelig veldig fint motiv… Som alltid💖

    10. Kan du plizz ha et meet up med Marcus og Martinus??? Vær så snill!!!??? Da hadde jeg blitt såååååååå glad!!! For jeg elsker både deg, Marcus og Martinus

    11. Eg har rogalands bunad fordi eg komme fra stavanger og det er en veldig fin bunad synes jeg✨❤️ Jeg har det samme mønsteret så deg og det mørkeste blå stoffet som går an på rogalands bunad💙
      Håper eg kan få møte deg ein gang og eg e kjempe fan💚💕

    12. Hei! Elsker bloggen din💕
      Jeg har bestilt Rogalandsbunad akkurat sånn som deg for noen år siden til min konfirmasjon, siden mamma er fra Stavanger. De er så suuuperfine😍

    13. For noen nydelige bilder!😍
      Jeg har lølandsbunad, som er veldig lik Rogalandsbunad. Jeg har rød vest og svart stakk(skjørt) Elsker den!💜

    14. Jeg skal ha Nordlands bunad! Jeg lurer på en ting? Husker du meg fra Bodø? Jeg var den jenta som ga deg et polaroid bilde❤️ Også lurer jeg på om du har hengt det opp på rommet ditt?

    15. Jeg skal ha Nordfjord bunad svart men jeg elsker bunaden din 😍
      Jeg skulle ønske jeg het jennie i stedene for Jenny, btw eller bloggen din❤

    16. Jeg har romeriksbunaden (blå), fikk den i konf gave av mormor som alle de andre barnebarna til mormor får 🙂 Bunaden din er kjempe fin!!

    17. Sykt kult at du har oldeforeldre fra Jæren! Jeg bor der😋Jeg vare lurer på en ting. Hvordan kjenner du Anna bekkeheien? Hun gikk på skolen min og jeg kan se at du følger henne på insta😂 Er hun i slekten din❤️❤️

    18. Har Folldalsdrakta, elsker den for den har blant annet sterke farger og passer meg! Bare søk på den please!

    19. Jeg skal konfirmere meg om 2 år (altså jeg er 13) å jeg har faktisk bestemt meg for å ha kofte!❤️ Hele mamma sin slekt er samisk så da tenkte jeg at det ville vært fint! Så da skal jeg ha lyngenkofte. De er veldig fine!<3 men du så helt fantastisk ut i bunaden din!!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg