TIPS TIL SKOLEMOTIVASJON!

Hei folkens!

Jeg håper at dere alle har hatt en fin dag på skole eller jobb. Jeg har jo som sagt også begynt på skolen igjen, og jeg må ærlig innrømme at jeg trives med å være tilbake. Jeg får se vennene min hver dag og jeg har ikke gått lei av undervisningen enda haha. Første uka på skolen var litt spesielle, blant annet fordi jeg har fått utrolig mange nye lærere i år. Jeg tror jeg har en ny lærer i hvert fag faktisk! Jeg prøver så godt jeg kan å holde motet oppe og motivere meg til skole. Det kan til tider være litt vanskelig, men jeg har et par knep som kanskje gjør det litt lettere å dra på skolen hver dag! Mange har spurt meg om tips til å få opp motivasjonen og jeg tenkte å dele noen tips med dere i dag! Dette er ting som gjør meg mer motivert, så får du se selv om dette også kan hjelpe deg!

 

En god matpakke!

 Unn deg selv en god matpakke en gang i blant. Jeg får ikke til å gjøre dette hver dag, men av og til lager jeg meg en deilig pastasalat eller tar med litt middagsrester dersom vi har det. Det er også utrolig viktig å spise nok. Dersom jeg ikke spiser mat som fyller meg opp og gir meg energi, vil jeg automatisk bli mindre konsentrert i timen og tiden vil gå mye saktere.

 

En liten snack!

Dette tipset går litt inn i det over, men jeg tar det med allikevel. På skolen har jeg lunsj først klokken halv tolv. Dersom jeg blir litt småsulten før lunsjen er det alltid greit å ha med seg en liten “snack” som jeg kan ta i mellomtiden. Det kan være en banan, en müslibar, noen nøtter eller liten smoothie.

    

Skolaktiviteter

 På skolen min er de veldig flinke til å finne på morsomme ting som man kan gjøre i pausene. Vi har blant annet elevkafé hvor vi kan møtes, ta en kaffe og spille spill. Vi har ulike turneringer som det er mulig å både delta i og se på. Om det arrangeres slike ting på skolen din så kan du jo delta og dersom dere ikke har det er det noe du kan foreslå til elevrådet.

 

Farger gjør alt bedre hihi!

 Skriv med farger! Jeg vet ikke om dette bare er meg, men dersom jeg bruker farger når jeg skriver og noterer, blir det automatisk mer morsomt. Elsker disse pennene fordi de også kan viskes med! Har kjøpt meg nye hvert semester og jeg får ikke nok!

 

 

Tea time!

 Tidlig på morgenen er jeg ofte litt småfrossen og inne på skolen blir jeg ofte litt kald. Jeg tar derfor med meg en liten termos som jeg kan lage meg te oppi. Vi har vannkoker på skolen og teen tar jeg bare med meg hjemmefra. Så kos å sitte med en deilig te i mens læreren holder et foredrag

Ikke bare skole

 Et av mine beste tips er å holde hverdagen variert. Med det mener jeg at du burde finne på ting utenom skolen. Hvis hverdagen bare er ” eat, school, sleep and repeat”, så kan man bli ganske lei ganske så fort. Jeg lager derfor planer med venninner, vi møtes etter skolen eller på kvelden, jeg drar og trener, får unnagjort viktige ting osv. Jeg sier ikke at hver dag skal være slik, men prøvd å gjør litt andre morsomme og koselig tin gi hverdagen også. Du kan jo også gjøre lekser og øve til prøver med venner for at det ikke skal bli for kjedelig:-)

 

 

Har du noen tips?

Klem Jennie

4 kommentarer
    1. Hier stehen Dir eine ganze Bandbreite an Tools für die Feinabstimmung Deiner Bilder zur Verfügung.
      Diese Arbeit können euch viele Tools abnehmen. Dabei fangen wir mit den unangenehmen Einschränkungen an, geben euch einen Einblick zu verschiedenen Mechaniken, zeigen euch Stolperfallen auf und stellen ein paar Tools vor.
      2. Gebe wieder deine Zugangsdaten ein und melde dich an, sofern noch nicht geschehen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg