ENSOM BLANT MANGE?

Hei folkens!

Nå er det endelig helg! Jeg har følt meg litt smådårlig denne uken, så det blir fint med en helg til å lade litt opp og bare passe på meg selv. Som flere kanskje fikk med seg, var jeg på Vixen Influencer Awards i går for første gang på 4 år. Da var jeg 14 år gammel og var nominert i kategorien “årets ungblogg”. Det var helt nytt for meg og jeg hadde aldri deltatt på noe lignende før. Jeg var så heldig å få med meg mamsen og 2 venninner.  Etter mitt første år på Vixen innførte de 18 års grense og det forstår jeg egentlig ganske godt. Det var mye drikking og en stemning,  jeg som 14 åring ikke var heeeelt komfortabel med. Jeg har siden da aldri skrevet noe om Vixen på bloggen og har ikke bedt dere om å stemme på meg.

Da jeg fikk invitasjon til Vixen for noen dager siden kom jeg på at jeg faktisk var gammel nok til å dra, så jeg tenkte “hvorfor ikke, vi gir det en sjanse”.  Ting endrer seg jo på 4 år og det gjør jo jeg også. Ja, jeg hadde en fin kveld og verdige vinnere.  Det var koselig å se menneske jeg ikke har sett på lenge. Men skal jeg være helt ærlig, så syns jeg det er litt oppskrytt. Det handler nok litt om hva man gjør det til selv selvfølgelig, og det er kanskje i bunn og grunn en arene mange ønsker å vise seg frem på. Jeg tenker bare det er greit å være ærlig og ikke skrive at jeg hadde en fantastisk kveld og det var sååååå utrolig morsomt.  Jeg koste meg med de jeg dro med, jeg fikk hilst noen  koselige og gøyale mennesker, men det var det.

For ikke så lenge siden postet jeg en video på youtube “Mine tanker om å bli 18”. Jeg har fått utrolig mange koselige tilbakemeldinger på denne videoen, og det er mange fler enn det jeg hadde trodd som kjenner seg igjen i den. Vixen er jo også et arrangement hvor mange drikker. Vorser før de kommer og det serveres alkohol under hele arrangementet. Nå drar jeg ikke alle under en kam, for det er nok en del som ikke drikker også, men for å si det slik. “De med mye innabords” tar mer plass. Jeg drakk jo ikke denne kvelden heller og jeg må si at selvom det var såååå mange rundt meg, så klarer jeg allikevel kjenne på følelsen av å være alene. Jeg bruker ordet oppskrytt, for jeg syns liksom ikke at det er så gøy. Noen syntes at det var kult at jeg ikke drikker og noen syntes at jeg var skikkelig kjip. Hvordan hadde “Jennie som drakk” hatt det? Ville hun følt seg mindre alene? Er det derfor så mange drikker også? For å passe inn, for ikke å føle seg alene og liten?

For mange var nok og er Vixen helt fantastisk, kanskje jeg kommer dit en gang jeg også. For for all del. Folk strålte og priser ble delt ut til helt Amazinge personer. Grattis til dere alle og spesielt til Funkygine og Vegard! Dere underholdt og inspirert meg hele 2018!

2 kommentarer
    1. Du er en svært reflektert ung kvinne med dype gode meninger. Av alle bloggere som jeg har sett og lest, håper jeg de yngste leser det _du_ skriver. Leter du etter “Forbilde” i ordboka, finner du et bilde av deg.

      Fortsett som du gjør, Jennie Sofie og vær deg selv.
      Alene føler vi oss alle av og til, men du vil etter hvert finne de øyeblikkene, aktivitetene og bli trygg på deg selv slik at du vil føle deg mindre alene etter hvert. Vær tålmodig 🙂

      Takket være slike som deg har jeg troa på fremtiden 🙂

      1. Hei!
        Tusen takk for meldingen! Det betyr så mye! Jeg velger å åpne meg opp om temaer som dette på bloggen, så det skal være lettere for andre også. Fint å se at man ikke er alene om å føle på slike følelser. Takk for tips og gode råd.

        Mvh Jennie ☺️☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg