Vil du være skuespiller

Hei

Ingen tvil om at jeg elsker å være skuespiller. Også rollen i Disney er skuespill, selv om jeg er programleder. Vi forholder oss til manus. Rollen i “Jenter” er det fortsatt mange som husker meg i fra. Jeg spilte “bitchen” Hedwig. Rollen elsket jeg, den var så ulik meg selv og det er veldig gøy å få lov til å gå inn i en rolle og være en annen. Dette håper jeg veldig på å få oppleve mer av .

Jeg fikk rollen som Hedwig før jeg fikk instagram, før sosiale medier av noen som helst sort var kjent for meg. Jeg søkte rollen fordi jeg elsket skuespill. Min oppfattelse er at stadig flere ønsker seg en rolle i en serie kanskje ikke fordi de liker skuespill, men med et ønske om å bli kjent. Da er det kanskje fint å tenke over disse punktene. 

1. Som skuespiller spiller du en rolle. Du må være forberedt på å måtte klippe håret ditt kort, farge det og kanskje gå i klær du ikke føler deg fin i. Dette må du rett og slett godta og tåle fordi dette er en rolle du skal spille. 

2. Du må nok like å lese. Det må leses manus og det må pugges. Det går mye tid til dette som igjen vil si at det kan bli stressende og vanskelig om du ikke liker å lese eller pugge ting. Du bør ha god hukommelse også, for replikkene skal jo huskes. 

3. Ting tar tid og du må være tålmodig. Det er ofte mye venting og ting tar lenger tid enn mange tror. Det skal filmes fra forskjellige vinkler, det må gjøres flere ganger fordi det sies noe feil. Det kan være en hel dags arbeid bak noe som vises noen få minutter på TV.

4. Du må være sterk. Det er dessverre slik at så fort du er på TV så mener mange at de har rett til å mene og si alt om deg uansett hvor vondt det kan føles. Kommentarer er som oftest hyggelig men vær forberedt på å lese og høre alt i fra at du er en dårlig skuespiller til at du er stygg.Då må du være sterk og trygg på deg selv. 

5. Flere kan bli misunnelig på deg og noen venner kan trekke seg unna. Mange vil nok også ønske å bli venn med deg fordi du er skuespiller eller kjent.

Haha! Her er noen bilder jeg fant kjapt. Noen av bildene er fra Jenter og noen fra The Club. Jenter begynner å bli noen år siden, men veldig gøy å se tilbake på. 

 

I starten syns jeg nok det var litt vanskelig og tok meg nær av stygge kommentarer og opplevde at de eldre på skolen og andre gjorde narr av meg og forsøkte kanskje å få meg til å gi opp muligheten min. Nå har jeg holdt på med dette lenge og jeg tar meg ikke nær av stygge kommentarer og vet at de som tråkker andre ned for å heve seg selv, de kommer i det lange løp dårlig ut av det. 

Drømmer du om å bli skuespiller? Ønsker du flere type innlegg som dette? Er det noe spesielt dere lurer på?

Klem Jennie

35 kommentarer
    1. Jeg ønsker å bli en skuespiller. Jeg finner bare ikke auditions. Håper jeg en gang ksn få en rolle i noe.❤ Jeg lurte på om du en gang kunne snakke om hvordan du lagde en kleskolleksjon. Hvem som spurte om det, hvor lang tid det tok og om du jobbet sammen med andre? Elsker bloggen din❤❤

    2. Hei, jeg lurer på om man får beskjed på for hånd om man må f.eks. Klippe håret når man får en rolle, eller om man plutselig bare må gjøre det og ikke kan droppe det? Jeg lurer også på hvor man kan søke på auditioner? Jeg har vært på noen, og vil bli skuespiller❤ Håper på svar

    3. Jeg vil veldig gjerne bli skuespiller❤️ Har sett opp til folk som er skuespiller! Fordi det ser så gøy ut men både litt slitsomt ut! Men ønsker det veldig mye💞 Har jo gått på Revy for ikke så veldig lenge siden.

    4. Jeg har drømt om å være skuespiller i flere år nå men hvordan får jeh auditions kordan finner man ut av det og du er forresten helt fantastisk hadde vært fint om du kunne svare på denne kommentaren👍

    5. Jeg lurer på om du kanskje hadde noen tips på hvor man kan melde seg på serie,TV-program osv osv…?

    6. Hei Jennie! Jeg elsker skuspill og jeg har vært med på det flere ganger foran hele skolen osv MEN jeg blir så nervøs og begynner og skjelve litt i kroppen da før jeg går på scenen og det er sp utrolig ekkel følese og det holder meg fra og melde på auditions…. noen tips? -xoxo

    7. Jeg ønsker å bli skuespiller! Jeg har gått på teater fra jeg var 3-5 og 9-11, og liker å “være en annen” eller, late som da! Håper jeg en gang får en rolle i et tv program/tv serie (:

    8. Jeg har veldig lyst til å bli skuespiller, ikke bare for å bli kjent, men d ser så gøy ut!😍 Men alle auditioner er i Oslo og alle serier spilles også inn i Oslo, mens jeg bor 8 timer unna😕

    9. Hei Jennie❤❤ Jeg har skikkelig lyst å bli en skuespiller og spessielt i “Jenter” forrige gang man kunne melde seg på Jenter gikk jeg inn på det for å se rollene, det sto at man måtte bo nærme Oslo! Men jeg bor 3-6 timer i fra til Oslo? Så har du noen ideer eller tips? Eller andre rolle muligheter?❤ hadde satt stor pris på svar❤❤

    10. Jeg har hatt lyst til å bli skuespiller/modell/youtuber lenge! Kan du kanskje lage en video eller et innlegg hvor du skriver litt om hvordan man kan bli det osv

    11. Hei❤Jeg har lyst til å bli skuespiller.men, jeg finner ikke auditions.eller melde seg på auditions ? Elsker bloggen din❤

    12. Hei, jeg bor i Etne 1 time fra Haugesund og har lyst og bli skuespiller men det blir så vanskelig når det ikke er skuespill i nerheten…. Kan du hjelpe?❤

    13. Amilia: Det er dessverre ikke like enkelt å finne. Jeg vet det går ann å melde seg til Casting byråer, selv har jeg ikke gjort det. Jeg fant informasjon om audition til Jenter på NRK super sin nettside.

    14. Sofie Trebbien: Hei. Ikke så mye å skrive om egentlig. Jeg ble spurt om å være med i musikkvideoen og det hadde jeg veldig lyst til. Det var i nærheten av her jeg bor og jeg kjente jo alle de andre som var med i videoen fra før av. Kjempegøy var det.

    15. Veldig bra sagt Jennie❤ Har ønsket å finne noen auditioner eller noe, men de trenger folk i andre områder enn der jeg bor og det gjør det vanskelig for meg. Jeg kan ikke akkurat flytte flere timer fra familien min. I tillegg er det mye som skjer både på skolen og innenfor håndballen så jeg har ikke så god tid❤Men jeg lurer på en ting, gikk du på teater eller noe når du søkte?

    16. hei Jennie❤
      Jeg lurte på om hvordan det var å være på audition og hva man måtte gjøre?
      klem Emilie💗

    17. Hei jennie, jeg lurer på om hvordan det var å møte de andre skuespillerne i jenter og om du ble godt kjent med dem fort? ❤❤❤❤

    18. Hvordan kan man finne auditioner egt? Jeg har veldig lyst til å bli skuespiller for teater og drama er noe jeg elsker å gjøre, men jeg vet ikke hvordan man finner auditioner. Hvordan fant du audition til jenter? Eller vet du om andre tips til å finne auditioner?

    19. Hei, jeg skulle ønske jeg var en skuespiller. Jeg finner aldri audition, og det synes jeg er veldig dumt, pga jeg elsker å spille. Jeg går på teater i tillegg, jeg elsker å spille hver (vet ikke om det er vær eller hver. Ikke dømm meg) eneste rolle. Men av og til kan jeg bli skuffa for rollen jeg får…. skulle ønske jeg fant en audtition for jeg vil at andre skal se hvor mye jeg elsker å spille. Jeg kan tåle stygge kommentarer for det får jeg veldig ofte fra de i klassen…

    20. Jeg elsker å spille skuespill og prøver å finne auditions men det er veldig vanskelig også når jeg ikke bor i Oslo jeg har vert med på en musikal som het Oliver twist og spilt i litt andre forskjellige ting og alle i familien min har drevet/ driver med Theater og jeg elsker å spille Theater jeg også det er sååå gøy!!

    21. Hei jeg vil bli skuespiller😜 Jeg lurer på om hvordan du fikk den rollen ble du spurt eller søkte du? Jeg finner ingen roller eller noe sånn! Så jeg lurer på det😘

    22. Kan du laget et innlegg hvor du skriver litt om hva men kan gjøre for å bli skuespiller og noen tips får å få oppfylt drømmene sine.
      Jeg digger bloggen og YouTube kanalen din.❤❤

    23. Heei, bra innlegg! Skal du være med på SplæshCamp? Sommerleir for film- og skuespillinteresserte 🙂

    24. Jeg har alltid ønsket om å bli skuespiller! Men jeg har ikke tid til det og det er ikke så mye av slikt her jeg bir😕 Jeg tror jeg har hatt lyst til å bli skuespiller siden jeg var 5-6 år men har aldri fått opplevd det, jeg er egentlig ganske opptatt og skjønner hvorfor jeg ikke kan vere skuespiller og, jeg går på fotball og håndball (trener minst 6 ganger i uka + kamper og turneringer)
      Jeg synest det var kjekkere med jenter før når dere var med for da skjedde det mye mer kjekke ting!💞💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg