SIKRUSARTIST

Hei

Det er endelig fredag igjen, litt tragisk at jeg alltid er så utrolig glad på fredager. Selv om det er veldig mye spennende som skjer for tiden, som også innebærer en del jobbing, så er det allikevel skolen som tar mest tid og krefter og skaper litt stress.  Huff, ille å si det men i dag føler jeg det må ut. Det er ikke det at jeg mistrives på skolen, jeg har det topp med venner og skolen er ikke et sted jeg gruer meg til å dra til, blir bare mye lekser. 

Det er helt sykt hvor mange prøver, presentasjoner, innleveringer og lekser vi kan ha i løpet av en uke. Det kommer ikke bare i veien for meg, men også i veien for treninger for de som eksempelvis spiller fotball eller håndball. Jeg er jo på skolen fra 08.30 til 14.30 og det vil si jeg drar til skolen 08.00 og er hjemme nærmere 15.00. Det betyr jo ikke at jeg da har ettermiddagen til venner, trening og familie. Nei, det betyr i aller høyeste grad LEKSER. Jeg vet også at vi har mye mer lekser enn mange andre venner jeg har både på Nesodden, men også andre steder i landet. Noen jeg kjenner har til og med leksefri. 

Nå er det ikke slik at jeg er dårlig på skolen, jeg er veldig fornøyd med mine resultater, men det er så mye jeg ikke ser viktigheten av. Det å lære seg å måtte kunne plassere USA sine 50 stater på kartet og huske hva de heter. Når skal jeg bruke det liksom? Det er jo en kjempefin måte å lære pugging på. Pugging, som ofte fester seg til hjernen i en dag eller to og så er det borte liksom…. Men pugging har jeg ofte bruk for. Jeg leser manus og manus må jo pugges og jeg trenger jo ikke huske replikkene mine etter innspilling.

Så når fredagene kommer så er det ikke en gang sikkert at det betyr fri for ofte må jeg øve til noe også, men jeg føler i hvert fall at jeg kan slippe noen av “ballene som jeg har i lufta” og slippe å sjonglere like mye som en sirkusartist. 

Så i kveld drar jeg med en venninne på “Singing in the rain”. Alte Pettersen er blant annet med og jeg har hørt mye bra om showet.

Nå har jeg også blitt bra nok til å endelig spille håndball igjen, og det er også bra. Neste uke blir en dag kortere enn vanlig også. Da tar jeg turen til London igjen, det gleder jeg meg til. Når jeg kommer hjem er det faktisk nesten februar. I februar blir det premiere på “The Club Radio” Fotoshoot av kleskolleksjonen min med WOW og mye annet gøy.

Her er noen flere bilder fra gårsdagen<3



La ut noen videoer med gutta i går på musical.ly! Følg meg der som jenniefashion. 


 

Ønsker deg en god helg og håper du vil svare på spørsmålet mitt. 

Har du masse lekser og prøver?

Klem Jennie

26 kommentarer
    1. Har enormt mange prøver, framføringer og innleveringer, men jeg er så heldig å få slippe lekser som oftest.

    2. Ja, jeg har mye lekser! Og noen ganger bli jeg så sliten at jeg gråter. Men, det er degliv med helg!❤️ Klem Norah✨

    3. Å jaa:( jeg har sykt mye lekser og prøver. Jeg går i 8 klasse men jeg bor i Finland, så skolen er veldig vansklig. Jeg har skoledager nesten hver eneste dag fra 8:30-16:00 å det er sykt tung:/

    4. Å ja jeg har sykt mye lekser å prøver. Jeg går i 8 klasse men jeg bor i Finland, så skolen er sykt vansklig. Jeg har skoledger hver eneste dag fra 8:30-16:00 å det er ikke kult:((

    5. jeg har vel flere lekser enn prøver akkurat nå, men i perioder er det omvendt. Vi har heller ikke mye lekser egentlig når jeg tenker over det. Vi har flere innleveringer og et par presantasjoner og noen litt større oppgaver i steden. Jeg blir lei bare av å skrive om det, hehe

    6. Har kjempe masse lekser hele tida.
      Hvor skal du gå på videregående?
      Du burde vurdere dramalinjen på Vågen videregående i Sandnes

    7. Vi har ganske lite lekser, vi har de fra fredag til fredag og de tar tilsammen 15 min å gjøre……. Har ca 1 presentasjon i mnd

    8. Hei Jennie,😊Det går litt opp og ned egentlig,jeg går i 7 kl.Men hver uke har vi jo gloseprøve i engelsk og diktat i norsk,det går som regel fint men noen ganger er det store prøver de går som regel greit de også.😁Men det er ikke hele tiden det går kjempe bra akuratt.🤡
      Som jeg har skjønt så er 10 kl noe jeg nå forberede meg på.😬Jeg kjenner meg igjen når det gjelder å pugge på noe som ikke har noe mening i det hele tatt.😸Hva er vitsen liksom.😂
      Apropos vits jeg må bare fortelle deg en.
      Hva er meitemarkens nasjonalsang?
      Svar:Deilig er jorden.😂
      Jaja nok om det,god helg og lykke til til de neste prøvene eller presentasjonene hvis du pugger til noen til neste uke.😁
      Klem Ingeborg.

    9. Nei har ikke mye lekser eller prøver, aldri hatt det. På ungdomskolen hadde jeg leksefri/prøvefri 🙂 Vurderingene våre gikk utpå arbeidet vi fikk, som vi brukte tid på skolen. Det kunne være innlevering for eks. Men ettersom hele skoledagen gikk utpå det, var det ikke noe lekser/pugging etter skoler eller i helgene.
      Uansett, jeg håper du kan kutte ned skolepratet egentlig… ikke frekt ment, men bare kritikk. Synes det er alltid ”mye lekser” prat i hvert innlegg. Skjønner at det er hardt, men håper egentlig på litt variasjon.

    10. Jeg går i 7. klasse, så nei, vil ikke si jeg har så mye lekser, har sånn passe. Men jeg er spent på å se hvordan det blir på ungdomsskolen 😬

    11. Jeg har ennå ikke begynt på ungdomsskolen og er allerede lei av lekser. Synes unge burde få ha sin fritid til de er voksne i allefall! Jeg håper neste generasjon får leksefri, og eller at det i det minste blir mindre lekser…😉#leiavlekser

    12. Vi har sånn ca. 3 – 4 lekser hver uke nå fortiden. Og prøver og presentasjoner ca. 1 – 2 ganger i mnd.

    13. Vi har egt. ikke så mange lekser men noen ganger kan det bli litt for mange presentasjoner. Sånn plutselig kan norsk læreren min si at vi skal ha en presentasjon om noen uker.

    14. Vi har sånn passe menge lekser, men vi har mange prøver, så det tar mye tid😕 Men det blir jo ikke akkurat mindre lekser og prøver, så jeg må jo bare bli vant til det😐

    15. Vi har ikke så mye til vanlig, men plutselig er det perioder der vi blir testet i alt på en gang. Da blir det mye. Det virker som du har ganske så mye mer lekser og prøver enn meg. Vi lærer feks ikke om statene i USA.

    16. Jaa!😫 Jeg sliter liksom ikke med lekser eller karakterer, jeg er jo fornøyd meg dei, men som du sier så tar det mye av dagen å gjøre lekser, jeg synest jo at skolen er viktig men noen ting er ting jeg ikke har noe behov for å kunne, som du sier om å plassere USA sine 50 stater rundt på et kart over USA og hva dei heter, jeg trenger virkelig ikke å vite det for jeg kommer ikke til å jobbe med sånne ting og jeg glemmer det jo etter noen dager etter jeg har pugget det!👌🏼 Jeg lurer og på hvor mange prøver, innleveringer, tentamener, presentasjoner og lekser man kan ha på ei uke?💛

    17. JA! Vi har så sykt mange lekser, prøver og presentasjoner, og jeg går i 8.klasse (STRESS).
      Jeg vet akkurat hvordan det er!!
      Det er mye å gjøre og ting som må bli gjort og jeg skulle bare ønske jeg hadde mer tid.
      Jeg har ikke vært på trening siden september/oktober….(2016) og det irriterer meg litt på grunn av lærere som sier at vi må ta oss tid til å være ungdommer og ha det kjekt, foreldre som forventer at du skal gjøre det bra og til slutt du som må streve med lekser også har du ikke tid til å være med venner!!!
      Alt dette er jo bare stress, men det gir litt mening, fordi den skolen jeg går på er en av de skolene som gir elevene sine mest lekser i Stavanger..så ja.
      Alt blir jo bare stress pluss denne uken skal jeg ha 3 prøver, 1 fremføring, ball(jeg skal dekorere bordene) pugge til neste uke og helt til slutt MASSE lekser.
      Livet mitt består av lekser…skulle ønske jeg hadde mer tid eller at man kunne dra tilbake i tid… men det er vel det som er ‘livet’.
      Så for å si det en gang til jeg skjønner deg Jennie<3
      Men heldigvis er det ting som holder meg oppe og en av de tingene er deg!
      Håper du har det bra<3

    18. Jeg har kjempe mykje lekser.😐Men jeg klarer det siden eg bare går i 5 klasse. Men vi har meir enn 7 klasse lekser😡Vi har skole 08.15 – 13.50 kvar dag borsett fra tirsdag da har vi 08.15 – 11.40 det e deilig siden eg skriver nå på ein mandag ca klokka 10.30 så e det for me har planleggingsdag🤗 Nå skal eg gjøre lekser for da har eg ikkje så mykje å gjøre fo resten av veka😊 Og + i morgen skal eg til øyenlegen i Bergen og eg bur på Stord så da må vi ta ferje i 45 minutter og kjøre i litt over 1time så da må eg ha gjort leksene til onsdag 😳 Hvis me ikkje e presise me leksene må du få den leksa til neste veke og 😐 Det har aldri skjedd me meg😪

    19. Vi har alt for mye… Jeg er skikkelig lei av skolen og finner ingen motivasjon til gjøre noe skolearbeid. Jeg gjør det jo, men det er ikke for min egen del, det er bare for lærerne. Jeg føler jeg er tvunget til å måtte gjøre det. Det er ikke sånn det skal være, læring burde jo egentlig være gøy.
      Det har heller ikke gått en måned siden skolen startet etter jul, men vi har allerede hatt skole skrivinger(mini tentamen), innleveringer, masse lekser og startet på presentasjoner vi snart skal ha. Jeg går i 10 nå, og vet at det er siste halvår som virkelig gjelder, men er det nødvendig å lære om alt? Jeg tror mange ville vært mer interesserte i å lære om noe som vi virkelig vil få bruk for i hverdagen. Skal de 50 statene i USA, være med på å bestemme sluttkarakteren i fag??
      Jeg mener lærerne burde vurdere å legge mer hverdagslige ting til rette, slik at vi kan få lære om noe vi alle vet vi vil få bruk for. Jeg er enig med deg og skjønner ikke hvorfor vi må kunne alle statene i USA, eller plasseringen til alle landene i verden. Det er sikkert greit å vite sånn noen lunde hvor ting ligger, men det burde ikke ta hele undervisningstiden vår
      Jeg håper lærerne vil skjønne hvor utmatte flere elever blir. Jeg har et lite håp om at de kanskje kan få øynene opp snart og innse hvor mye av fritiden vår som blir borte.
      MVH. Kristine

    20. Jeg har ikke så mye lekser nå, men på ungdomskolen hadde jeg like mye som deg! Der og da føltes det sånn som du føler det, men da jeg begynte på videregående og frem til nå i 2. klasse har jeg fått utrolig mye igjen for det. De som aldri hadde lekser og ikke trengte å gjøre noen ting for å få gode resultater har opparbeidet seg dårlige vaner som gjør at de nå ikke gjør det så bra lenger fordi de sliter med å legge fra seg de dårlige vanene.. Derfor ville jeg bare ønske deg lykke til siste del av ungdomskolen og vit at på videregående vil du få veldig mye igjen for det harde arbeidet. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg