TAR EN PAUSE

Som jeg har blogget mange ganger, så reiser jeg snart til London. Uken er veldig full med prøver, tentamen, bursdag, trening og pugging av manus. Noen ganger blir det litt mye å tenke på så da er det veldig fint å bare ta en liten pause som jeg gjør nå, legge seg ned og høre på litt musikk. I det siste har jeg hørt masse på musikk og jeg bare elsker det. Sangene jeg har hørt på i det siste er….

Fragile – Kygo, Labrinth

Don`t let me down – The Chainsmokers, Daya

Work from home – Fifth Harmony, Ty Dolla $ign

NO – Meghan Trainor

Girls like – Tinie Tempah, Zara Larrson

Dette er noe jeg gjør når jeg øver til prøver også. Kan ikke sitte og pugge time etter time etter time. Det lønner seg å si til seg selv, nå skal jeg lese i 40 minutter, så ta seg en pause og gjøre noe annet. De 40 minuttene du leser/pugger bør du legge bort telefonen og ikke la deg forstyrre da (vet det er vanskelig noen ganger) Når de 40 minuttene er over kan du sjekke og svare på meldinger, ta deg en pause, høre på musikk, husk å drikke vann 😉 Så er det viktig og ikke bruke for mye tid også. Jeg tenker at det jeg ikke har lært før klokken 21.00 på kvelden, det lærer jeg ikke til dagen etter uansett, det er like viktig med god søvn.

I tillegg så lager jeg meg ofte nøkkelord/stikkord og faktasetninger, slik at jeg kan lese på dette i stedet for den lange teksten. Jo mer og mer som fester seg i hodet, jo færre nøkkelord. Dette er noe som funker bra for meg. 

Har du et godt puggetips?

Hva er din favoritt sang akkurat nå?

Klem Jennie

28 kommentarer
    1. Har ikke hørt på så mye sanger i det siste…
      Men har lugget med vannkopper som jeg sa på instagram.
      Så det har blitt VELDIG mye soving og bare lugget på sofaen
      Håper jeg blir frisk snart 🙂
      Lykke til på prøver og alt <3
      Håper du får en fin uke videre<3
      Klem<3

    2. Bare husker og skriver ned nøkkelord😆jeg har hørt på veldig mange sanger i det siste, men min favoritt sang vil jeg si er….work from home🌟❤️

    3. Liker egentlig de samme sangene som du 👍🏻🎧💕 har du noen gang tenkt til å ha offentlig Spotify ? 💎 Kunne ønske du hadde det 😀😀👑

    4. For tiden, når jeg er litt sliten etter å ha gjort lekser, og kommer hjem fra en dag med prøver på skolen, så pleier jeg å høre på ‘One Of Them’. Den beroliger meg💕

    5. Hei❤
      Mine beste puggetips er å laga tankekart📖
      Har ikkje hørt på så masse musikk i det siste, men liker veldig gott work og one of them🎶
      Klem😘

    6. Jeg bruker på og skrive svarene på det jeg får på prøven og lage bokstaver/forkortelser for ting.
      Min favoritt sang er: Wild Things og Dangurus woman😻💗

    7. Jeg finner alltid det jeg trenger hos deg! De sangene har jeg lurt veldig lenge på hva de heter, nå har jeg fått svaret. Du har så bra sang smak. God kveld videre:)))

    8. Jeg pleier som oftest og gjøre det samme som deg ved å lage nøkkelord og faktasetninger også lager jeg noen ganger små lapper som jeg kan ha med meg rundt å pugge på som foreksempel på bussen eller noe sånt👍😉🤓 Favoritt sangene mine nå er nok Golden og Russian Roulette🎧👌💚 Love u Jennie❣

    9. Jeg hører på de samme sangene som deg😂 De er kjempe bra👍🏻 Jeg prøver å følge ekstra godt med på skolen og leser på det jeg har på prøven 3-5 ganger😂 Så skriver jeg nøkkelord/sammendrag/faktasetninger👍🏻 Hjelper meg ofte!!! Men noe er jeg jo bare helt ELENDIG i😂👀⚜ Lykke til på prøven Jennie💕😚

    10. Når jeg startet å lese overskriften og innlegget ble jeg veldig redd, først tenkte jeg at du kanskje skulle ta en pause med å blogge…😅 Favorittsnagen akkurat nå er vel NO, og puggetips jeg har er vel kanskje å lese en god del på det jeg pugger på, og at jeg og vennene mine stiller hverandre spørsmål om emnet. Jeg pleier å lære mye av å høre hva andre har å si og vet, så når vi har sånne “spørsmålsrunder” lærer jeg mye av å høre på andre.

    11. If I have to cram something I write words or sentences or retell story down. Then I keep reading and repeating sentences. Picture of sheet games front of my eyes when I am doing test💡
      My favorite songs right now are: Julie Bergan “All hours”, Morgan Sulele “Du er så deilig”, Isac Elliot “Worth something”.🎧❤ Have a sunny tomorrow, sunshine☀☀

    12. Hei! Jennie:) lykke til med prøvene og tentamen. Holder akkurat selv på med dette, kjedelig er det. Haha, men du er så god så jeg tipper dette går kjempe bra!! Heier på deg!:)

    13. Skjønner deg godt at du trenger en pause, når du har så mye å gjøre😊Ønsker deg alt godt!!😘 Fordi det fortjener du! ❤️

    14. Puggetips: Jeg pleier iallfall å lage meg små lapper der ordet/spørsmålet står på den ene siden og på den andre står svaret😊 Det hjelper iallfall meg veldig godt!😄👍🏼 Lykke til på prøvene!😘
      I det siste har jeg hørt på Marcus og Martinus sine sanger😊 De har så fin stemme og fantastiske sanger😉😋💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg