ETTERSPURT

På bursdagen min hadde jeg en ostekake fri for gluten og laktose. Det var seriøst den beste ostekaka jeg noen gang har smakt, så jeg kommer nok til å lage den igjen. Kanksje til konformasjonen min??? Flere har i hvert fall spurt meg om å dele oppskriften og her kommer den. 

 

Kakebunn

100 gram smør uten melk

175 gram glutenfri havregryn

Ha blandingen i en kakeform på 23 cm og stek på 200 grader i 15 minutter. Avkjøl kakebunnen før du har på kremen. 

 

Krem

1. Pisk et lite beger laktosefri kremfløte til krem i en bolle og sett til side.

2. Ta en ny bolle og bland sammen 2 bokser laktosefri rømme med 225 gram laktosefri Philadelphia kremost og 1,5 dl sukker + 2 ts vaniljesukker. 

3. Miks så kremen du pisket inn i blandingen i punkt nr 2.

4. Kok opp 1,5 dl vann og ha i en pakke med sitrongelè. Avkjøl litt og hell så dette i en tynn stråle inn i blandingen i mens du rører. 

5. Deretter har du hele denne blandingen bestående av punkt 1-4 på toppen av bunnen i kakeformen. 

6. La kaken avkjøle minst 2 timer før du tar av formen rundt kaka og pynter den slik du ønsker.

 

Jeg syns kaken ble veldig god, smakte friskt og godt 🙂 


Favoritt kaken min er nok ostekake eller oreokake!

Hva er din favoritt kake?

Klem Jennie

24 kommentarer
    1. I definitely try it, looks more than so so tasty😋😋😋 Now this cake is in my mind😁❤ I like very much all chocolate cakes and biscuit cake also, but I think soon my favorite is that delicious cheesecake😋✨

    2. Tusen takk Jennie Sofie❤️ Har alltid laget en med melk og gluten i bursdager og sånt selvom jeg ikke tåler det ❤️😜 Jeg elsker også ostekake og det er utrolig kult at du syntes at en glutenfri variant smaker godt. Mange er jo skeptisk til det fordi det er “ikke vanlig”😚 Men tusen takk, du er et forbilde for meg ❤️❤️

    3. Jeg tror nok at det enten er oreokake for den er så utrolig god og med litt crispy på toppen eller så må det være pavelova for marengs er bare så godt og med masse krem og masse friske bær er den utrolig deilig👍😍🙃 Takk for at du delte oppskriften med oss!😘 Skal helt klart lage den en gang for den så fryktelig god ut👌🍰 Du er BEST!😘 Love u Jennie❣

    4. Jennie, er det lett ´vere sà ung blogger og har du hatt noen store utfordringer som ung blogg. Var det vanskelig i begynnneslen og finne ut hva du skulle skrive om og hvordan du skulle starte innlegget.<3

    5. Oreokake er min favoritt!😍 Hadde det i selskapet mitt i fjor. Angrer på at jeg ikke laget den i år også🙄

    6. Elsker at du deler sånne ting med oss<3
      Min favorittkake er krydderkakee:)
      Beste kaka i verden!!!
      Kos deg videre <3 Klem

    7. Å tusen takk for at du deler oppskriften med oss. Pappa har glutenallergi, så jeg kommer nok til å lage en kake til han, Hehe 😂😘😋💋💘

    8. Det er så mange gode kaker og velge om, men de jeg syntes nokk disse er best: oreokake, pavlova, ostekake, drømmen, og kansje snikeskake,men elsker også marsipan veldig godt:)

    9. Takk for oppskriften😊😊❤️❤️❤️Kan dere følge E_L_pettersen på instagram😍😍vi har giweoway challencher og artige videoer å bilder😂😂💝💝💘💘💛💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg