VALGET ER TATT

Hei

//samarbeid 

Jeg er helt i ekstase og så fornøyd med valget mitt av bunad. Tidligere denne måneden dro jeg til Norske Bunader for første gang. Både for å bestemme meg for bunad og for å ta mål til bunaden min. Jeg konfirmeres allerede denne våren og bunaden skal blir ferdig til det. Man bør jo være litt tidligere ute enn meg kanskje men de er veldig raske med å ferdigstille bunader der, pluss at det er veldig lett å komme seg dit. T-banen stopper rett utenfor. 

Trykk //HER om du vil se hjemmesiden til Norske Bunader

Jeg trodde det skulle bli et enkelt valg, men det var så utrolig mye fint å se på og utallige varianter å velge i mellom. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for Rogalandsbunaden og trodde jeg skulle gå for blå stakk og rød vest. Jeg fikk prøve på en svart bunad med rød vest og plutselig syns jeg den var kjempefin. Så hadde de mange ulike vester jeg kunne prøve på og plutselig stod valget mellom rød og en lys blomstrete vest. Det er jo et stort valg å ta, for bunaden er jo et plagg man skal ha i mange år, ja kanskje hele livet. Jeg vet at mange ønsker seg bunad men at de syns det er litt dyrt. Ja, bunad koster mer enn en vanlig kjole som man ellers bruker til fest, 17 mai og andre festligheter. Men når man har bunad så trenger man jo ikke ny kjole like ofte heller. Om man vet at man veldig gjerne har lyst å konfirmere seg i bunad kan man jo dessuten ønske seg bunaden i gave og den kan jo både være julegave/bursdagsgave og konfirmasjonsgave det året du konfirmeres. 

 

Gleder meg til å dele bilder av min bunad <3

Når jeg dro der i fra var jeg kjempefornøyd med valget og fant ut at en annen blogger har nesten samme bunad og hun er kjempefin i den.

Jeg er veldig spent på hvordan resultatet blir og gleder meg til å prøve den før eventuelle tilpassinger. Gleder meg utrolig mye til å stå konfirmant i bunaden og tror at selv om den kanskje blir klar til Nasjonaldagen vår at jeg vil vente med å bruke den til selve konfirmasjonen. 

Jeg vet allerede at jeg får litt sølv til bunaden i konfirmasjonsgaver og det har jeg jo ikke da på 17 mai, så det er nok best å vente uansett. Det er jo kjempefint slik at man faktisk kan ønske seg sølv til bunaden i gaver. Det er jo alt i fra øredobber, til søljer og spenner som man kan ha til den. Jeg har ikke bestemt meg for hvordan sølv jeg ønsker meg. 

Har du bunad, hvilken bunad har du?

Klem Jennie

36 kommentarer
    1. Jeg har også rogalandsbunaden bare med frafjord mønster og lys grønn/ blå vest med blomster 🙂 Er kjempe fornøyd med den, bare synd den kan brukes så sjeldent.

    2. Jeg har også Rogalandsbunaden. Den er kjempe fin! Bor i Rogaland så😊 Jeg har mørkeblå kjole med hvit vest er kjempe fornøyd!! Din også var kjempe fin😍😍😍

    3. Jeg har gudbransdalsbunad:) Den fikk jeg til konfirmasjonen min, i fjor vår. Det var en gave, men jeg fikk den sånn at jeg hadde den på selve konfirmasjonen! Det var kjempe gøy! Jeg har hatt, og kommer til å få, masse glede av den;)

    4. Hei
      Kan du begynne å legge ut en video i uken? Du er min favoritt blogger og er en stor innsprasjon for meg. Setter utrolig stor pris på deg, og du er virkelig bare helt fantastisk. Har vært syk og hjemme fra skolen siden onsdag og det for det meste har jeg bare ligget lest noen gamle blogginnlegg fra bloggen din. Og sett alle videoene dine mange ganger. Jeg viste de to videoene dine hvor lillebroren din er med til mamma, og det første hun sa var “oi, for en søt gutt. Han var skjønn og morsom” og det var det første jeg trengte også. Tror du at du kan lage noen vloggs når du er nede i Malta, du må kose deg og hilse masse til Tuva. Håper du ser denne kommentaren. Ha en flott kveld videre. Masse klemmer fra Hanna💜

    5. har også rogalandsbunad (rød vest og svart skjørt) 😍 hadde barnebunad tidligere men får en voksenbunad til konfirmasjonen iår :))

    6. Jeg ønsker meg bunad VEEEEEELDIG!!!! Men det er såååå dyrt!!! Ahhhh… Bare jeg får det til konfirmasjon:)

    7. Eg har ikkje bunad enda er 13 blir 14 22april.
      Men eg skal få Hardangerbunad til konfirmasjonen min til neste år, fordi noen fra familien min er der i fra og eg synes den er kjempefin

    8. Jeg hra en sundmørsbunad etter mamma fra da hun var omtrent 12-13 år, men den er snart for liten. Mormor sier at hun skal kjøpe en til meg når jeg blir 15 år, og at jeg må bestemme meg nå. Sev om det er 2-3 år til. Gleder meg til å se bunaden din!

    9. Hei Jennie!!!
      Er en stor fan!
      Jeg har ikke konfirmert meg enda, fordi jeg er for ung.
      Jeg skal også få bunad og da står det mellom Aust-Agder bunad i rød eller en Trønder bunad i rød. Hva syntes du?!

    10. Hei Jennie!
      Er en stor fan!
      Jeg skal også få meg bunad, men er for ung.
      Når jeg konfirmerer meg har jeg lyst på Aust-Agder bunad i rød. Hva syntes du?

    11. Jeg har Rogalands bunad😉 Og jeg valgte den fordi jeg kommer fra Rogaland, så synes det er spesielt at du som ikke kommer derifra skal ha Rogalands bunad, men kanskje du har familie derifra?!😁💕

    12. Jeg har arvet en blå malobunad fra tanten til morfar. Når jeg konfirmeres har jeg tenkt ut samme bunad som deg💩🤓. Er Rogalandsbunaden din bare et tilfeldig valg eller henger det sammen med familien☺️🍌👍🏻

    13. Hei
      Kan du lage noen vloggs nede i Malta mad Tuva? Kan du lage en Q&A hvor foreldrene dine skal svare?
      Kan du begynne å legge ut en video i uken?

    14. Jeg skal få lølandsbunad. ELSKER DEN😍 Den ligner litt på rogalandsbunaden. Du har gjort et kjempebra valg:) mamma har også rogalandsbunad. Hun har rød vest. Den er kjempefin❤️

    15. Jeg har bare “festdrakt” som det kalles, ikke ordentlig bunad liksom, selvom det jeg bare kaller det for en slags “uekte bunad”😊 Men jeg er jo bare 10 år da!!!!

    16. Hørtes veldig fin ut! Skal konfirmeres til sommeren, og jeg har også bestilt fra det samma stedet. Jeg skal ha Buskerud bunad, og var der faktisk å prøvde den i går☺️

    17. jeg hadde blå nordlandsbunad men den er for liten. Skal konfirmeres om 2,5 år og jeg ønsker meg grønn nordlandsbunad til da.

    18. Litt morsomt egentlig, for jeg skal få akkurat samme bunad til komfirmasjonen neste år, samme stoff på vesten til og med haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg