MITT PERSONLIGE TIPS

Hei

Oppdaget en kommentar på bloggen i dag som jeg tenkte å svare på i et eget innlegg siden jeg tenkte kanskje flere lurte. Personen lurte på hvordan man kan få alle mulighetene jeg får. Om som for eksempel å møte kjendiser, lage kolleksjon, få dra på språkreise og lignende. Jeg har tenkt til å begynne helt fra starten. Da jeg først begynte å blogge. 

Jeg har siden jeg var veldig liten, faktisk 3 år elsket å opptre og underholde, og spille skuespill. Jeg har aldri gått på noe drama eller teater, men bare hatt det som interesse. Det er jeg sikkert ikke alene om. Da jeg ble større og fikk litt tilgang på pc/data kom jeg over en audition for Jenter som lå ute på NRK Super. Jeg hadde før denne auditionen allerede spilt inn en episode med dramatisering for en annen serie og fått veldig lyst til å gjøre dette mer, så jeg meldte meg på auditionen. Det var veldig mange som var med på audition og jeg trodde liksom aldri at jeg skulle komme videre, men jeg var vel på tre audition-runder hvor det var færre og færre jenter med for hver gang. Til slutt ble jeg tildelt rollen som Hedwig. Den frekke berta. Jeg har også vært på andre auditions og ikke gått videre og kommet helt til siste runde også, så selv om jeg ble lei og skuffet flere ganger, ga jeg ikke opp. Så en dag fikk jeg jo en rolle og karakteren min i Jenter hadde en blogg.

Jeg fikk lyst til å begynne å blogge selv. Noen venner av meg gjorde allerede det og jeg syntes det så utrolig gøy ut. Jeg la ut på instagrammen min at jeg hadde fått meg blogg. Jeg hadde ikke så mange følgere den gangen, bare ett par hundre, men jeg fikk flere og flere følgere for hver dag. Jeg blogget vel nesten i 2 år før jeg fikk muligheter som språkreise som dere nevner og kolleksjon med WOW. Jeg tror og mener at man må jobbe for drømmene sine, ikke gi opp og at man kommer lengst med å være positiv og snill. Ikke la seg drive av misunnelse, men heller la seg inspirere. Hadde jeg vært en kjent jente som var negativ og reagerte på all hat med å slenge dritt tilbake ville jeg helt sikkert ikke fått de muligheten jeg har fått. Så man må vel være ganske sterk selv om det kan være vanskelig noen ganger. Ikke la de som vil trykke deg ned få gjort det og ikke gi opp.

Ja, jeg gråter noen ganger, men har venner i samme situasjon som meg som også er kjente og de er gode å ha. De som har opplevd å få usannheter spredd om seg selv og stygge ord kommentert.

Ja, jeg har mistet venner, det gjorde ufattelig vondt….kan ikke sette ord på det. Men når jeg står her i dag så vet jeg at den/de som ødela vennskapet aldri var en virkelig god venn. For om man ikke unner sin venn å få sine drømmer oppfylt da er man ingen venn. Og hvert fall ikke om man gjør alt for at de ikke skal gå i oppfyllelse. Så har jeg fått nye venner. Selv om det kan være vanskelig å få etter at man har blitt kjent, for jeg har fått føle på kroppen å bare bli utnyttet av folk. Derfor er jeg kanskje enda bedre venn med de jeg møter som jeg i hvert fall har litt til felles med akkurat der. Og selv om man kanskje ikke bor like i nærheten av hverandre så føles det godt å vite at man er venner (om dere forstår.)

Jeg ofrer en del for å holde bloggen og instagrammen min oppdater. Jeg svarer på kommentarer og må kanskje si nei til å være med venner noen ganger, selv om jeg kanskje akkurat da har aller mest lyst til det. Noen dager elsker jeg å lese kommentarer på IG og blogg og svarer så godt jeg kan , andre dager strekker ikke tiden til og jeg føler meg som en dårlig person. Det er ikke bare de at jeg ikke får gjort andre ting men jeg må i tillegg kombinere det med skolearbeid. I dag må jeg skrive ferdig en presentasjon og øve til to prøver. 

For å få muligheter vil også si mer jobb. Må jo på møter og planlegge alt i fra kolleksjon til blogginnlegg, ta bilder og mye mer. Så selv om jeg syns det er kjempegøy, så er jo det noe jeg må gjøre i stedet for å gjøre andre ting.

Så alt bunner jo i prioriteringer og etter familie kommer

  1. Skole, kjempeviktig for meg å få gode karakterer
  2. Håndball (håndballaget)
  3. Venner, jeg elsker dem. Har kanskje ikke så mange som jeg skulle ønske helt tett innpå meg, men de jeg har er gull verdt.
  4. Avtaler, hva kan jeg takke ja til å være med på og da må jeg gjennomføre avtalen
  5. Blogg
  6. instagram

I tillegg har jeg konfirmasjonsforbredelser og på toppen er jo familien. 

Jeg føler meg veldig heldig, og jeg er veldig takknemlig. Jeg har ingen Idè om hvor lenge jeg kommer til å blogge. Så lenge jeg liker det og så lenge jeg klarer å sjonglere alt jeg ønsker å gjøre så fortsetter jeg.

Begynn gjerne å blogge alle dere som ønsker det. Men blogg fordi dere liker det, ikke for at andre skal like det dere blogger om, det er mitt beste råd. Heller ikke begynn å blogg for alle mulighetene, for de kommer først etter masse, masse arbeid over lenger tid.

Så lurer jeg på hva dere som leser bloggen min vil ha av meg i tiden fremover. Hva om jeg blogger i flere år. De andre bloggerene som blir mye lest blir også referert til som gode forbilder, selv om de opererer alt i fra pupper og nese til å ta fillers i leppene, botox i ansiktet, solarium, hår extensions og masse mer. Jeg ønsker ikke å bli slik. Jeg håper at jeg kan syns det er greit å være seg selv. Ikke airbrushe seg før man legger ut bilder eller gjøre seg tynnere før man poster noe på bloggen. Jeg syns ikke det er gode forbilder. Jeg leser ikke blogger selv. Men hva ønsker man som leser av en blogger?

Hva ønsker du?

Klem Jennie

 

 

51 kommentarer
    1. Så fint skrevet❤️Eg er ikkje sjalu på deg, men glad Åå dine vegner😇
      Kan du lage et innlegg om Malta( hvordan du ser for deg det er der og om du skal bu på campus eller vertsfamilie og hvordan er det på språkreise)

    2. Jeg synes du er utrolig imponerende, og ett godt forbildet. Skjønner deg på noen ting, og enig at det er vanskelig å balansere mellom alt du skriver om her, selv om jeg ikke blogger eller er så “kjent” som deg, ikke for å være negativ altså, om det hørtes sånn ut, så er det det
      Jeg kommer ikke på noe du kan skrive om, men bloggen din er kjempebra, og det er greit som det er. Etter min mening er det du som bestemmer hva du vil skrive og ikke skrive, men det er sikkert vanskelig det også😅💜, håper du fortsetter, kommer nok til å lese bloggen din så lenge du holder på❤️

    3. Hvordan kan folk gjøre noe sånt?! Du er super pen og du er super snill som legger sååååååååå mye tid i blogging og youtubing for oss!!😍😍😘😘😀😀 Dette sier jeg ikke for tull men dette sier jeg fordi jeg er utrolig glad for at dere som blogger legger sååååå mye tid for at vi skal bli fornøydde👍🏽👍🏽👍🏽 keg elsker bloggen din du har den absolutt beste bloggen og du er bare 15 du går på ungdoms skolen med karakterer mye lekser m.m men du blogger!!!! Du gjør virkelig ALLT for oss!!!!! Men……. Tilbake til spørsmålet ditt! Kanskje du kan lage videoer lott oftere?? Bare om du vill assssssa!
      Dette kommer fra hjertet!!!! Håper virkelig du vet hvor mye keg setter pris på deg😘😘😘😍😍😍!!!?!

    4. Fint skrevet!
      Men ærlig talt, du bare MÅTTE få frem at du hadde fått nye Ugg våtter på den måten? Kan du ikke hellet lage et fint innlegg om det, enn å ta et litt sert bildet?

    5. Kjempebra blogginnlegg, helt enig med deg Jennie!❤️Det hadde vært gøy å se litt innkjøp du gjør i hverdagen!😊

    6. Jeg skulle ønske du kunne ha en morning routine eller en night routine eller så er det ganske lenge siden du hadde månends favoritter, på sommeren kan du ha sånn inspirasjon med sommer ting men det viktigste er at du blogger om ting du selv vill og det viktigste er bare vær deg selv uansett hva andre mener om deg fordi ingen kan spille rollen din bedre enn deg selv☺️☺️

    7. Kjempe fint innlegg. Du inspirerte meg veldig til og lage en blogg. Nå har jeg allerede ca. 100 lesere hver dag og den blir bare større og større. Fortsett med den gode jobben

    8. Kjempe bra innlegg! Beundrer virkelig hvordan du klarer å gjøre din greie uten å bli påvirket av alle andre😍

    9. Først vil jeg si at det var et bra innlegg:)
      Så må jeg bare spørre: hvordan kan du prioritere avtaler før blogg, når de avtalene igrunnen kommer av at du har en blogg?
      Og så vil jeg si at som leser liker jeg innlegg som ikke bare forteller om hvordan dagene dine har vært svart på hvitt, det er mye mye mer spennende å lese innlegg der vi også får ta del i noen små øyeblikk som har hendt i løpet av dagen din som det er verdt å fortelle om. Eller er det kanskje noe morsomt som skjedde?
      Så det er dette jeg hadde lyst til å si:))) Ha en fin kveld))

    10. Dette blogginnlegget var fantastisk bra! Jeg tror du fremdeles husker meg fra tidligere kommentarer, og en e-post. Jeg som ikke trives på skolen og heller ikke har noe særlig med venner.. I det siste har ting gått litt bedre, men nå har alt blitt forferdelig igjen, og jeg er nesten like langt nede som da jeg først begynte å skrive til deg. Dette høres rart ut, men jeg føler at vi er kjempegode venner selv om vi ikke har møttes før, og du ikke vet noe om meg. Jeg synes bare persolighetene våre er så like. Har sagt dette før, men bloggen din lyser opp dagene mine. Jeg blir kjempeglad av å lese innleggene og se bildene du legger ut. Du er en stor inspirasjon. Håper du skjønner hvor mye du/bloggingen betyr for meg, og at du IKKE må slutte. Den hjelper meg så alt for mye. Tusen takk for at du er den du er🙃 Jeg ønsker at du fortsetter å gjøre og være som du er nå!❤️

    11. Hei! Er veldig glad på dine vegne og jeg vet at du jobber hardt, men det du skriver til slutt er jeg ikke helt enig i. De som fikser på seg selv og kroppen sin at de som gjør det ikke er noen forbilder blir vel litt feil. Ja, aen skal egentlig ikke ta silikon, botox etc. , men om dette er et kompleks eller komplekser du har hos deg selv må det vel være greit å gjøre noe med det uten å bli stemplet som et dårlig forbilde. De kan jo være de snilleste eller godeste og som kommer med gode råd, selvom de fikser på seg selv. Følte bare for å si det, men vi har jo så klart egne meninger. Mente ikke å være støtende på noen måte✌🏼️

    12. Jeg synes du er perfekt som du er!!🌟
      Jeg synes også at du burde være med venner som spør om dere skal finne på noe(bare om du har SKIKKELIG lyst da)😎
      Jeg tenker lurer også på om du snapchat….???(hehe hvis du svarer på denne kommentaren vet jeg faktisk ikke hvordan jeg ser det…..lurer på om du kan sende meg en direct melding til meg ????kommer ikke til å spame eller noe sånt hvis du tror det) og skal også ha presentasjon, men det er i engelsk og skal framføres i neste uke( har ikke begynt på den…hehe😁men skal begynne i morgen)
      Jeg lurer på om du kanskje kunne skrive litt om hva du måtte gjøre på audition til jenter😋
      Også håper jeg du gjør det supert på prøvene og det😉
      P.s skulle faktisk ha prøve i morgen i engelsk men vi skal på skøyter i morgen så det blir ikke det allikevel❤️❄️ Lykke til😘

    13. Jeg ønsker at du fortsatt skal være deg selv og følge tipsene du gir ut til andre! Det er kjempeviktig hvis du skal nå langt 🙂
      F.eks Miley Cyrus, hun sa at hun aldri ville begynne å røyke osv…. Hun ble visst revet med..
      Ikke føl at du er nødt til å forandre deg selv eller kroppen din fordi du ikke er perfekt. Ingen er det.
      Det er kanskje vanskelig å se det selv fordi man ikke tenker så mye over det, men du er kjempeheldig! Du bor i verdens tryggeste land og du har familie og venner som er glad i deg! I tillegg har du mange lesere der ute du ikke vet hvem er en gang. Til og med de sier at du er perfekt og at de elsker deg. Husk på at det er et sterkt ord🙂 Og, hahah, noe jeg misunner meg over er at du har fått så mange muligheter til å reise steder og ikke minst treffe kjendiser! Jeg har ikke truffet en eneste en!
      Jeg håper og tror at du velger de rette valgene♥️

    14. Vi setter pris på alt arbeidet du gjør Jennie Sofie!❤️ Jeg er enig med deg om hva du mener om andre blogg forbilder, men jeg synes absolutt at du er et godt forbilde😊 Klem

    15. For et flott innlegg! Kan du lage et innlegg med måneden’s favoritter? Du har laget noen sånne innlegg før og jeg synest det fungerer like godt som en video😄

    16. Utrolig, utrolig fint skrevet. Har fulgt med på bloggen din i lang tid nå, og du er kjempedyktig. Du er positiv, snill, og skriver godt. Mulighetene du har fått er velfortjent! Jeg er enig i at mange bloggere ikke er gode forbilder når de fikser på seg selv, og jeg er glad du er bevisst på det og ikke vil bli slik, men stå frem akkurat slik du er.
      Når det gjelder hva mer vi vil se av på bloggen ville jeg gjerne likt å se flere videoer, men skjønner at det tar mer tid. Men litt personlige innlegg som kan gjøre oss mer kjent med deg, funfacts om deg osv. hadde vært interresant å lese 🙂
      Fortsett den gode jobben du gjør, klem fra en som beundrer personligheten din! <3

    17. Det var veldig bra skrevet, og unner deg alle mulighetene du har fått og kommer til å få. Har lest bloggen din i noen år nå, og syntes at det er bra at du faktisk er ærlig når du reklamerer for ting, og ikke pøser på med masse reklame, selv om det er slik store bloggere tjener lenger på. Gleder meg til å følge bloggen din videre, og når du skal på språkreise!

    18. Av og til, tenker jeg av og til at du er nødt til å være litt negativ. Si ting som de er, og ikke bare omformulere det til noe godt. Som skolen, det tar masse av tiden og energien din, men du sier bare at du er “sliten”. Kom igjen Jennie, alle vet at skole er kjempe tøft. Du har lov å si det. Du har lov å si at livet er vanskelig og slitsom. Og at bloggen tar av og til FOR mye tid. Ingen bestemmer hva du selv skal skrive om. Ja, livet ditt er bra, du får masse muligheter. Du fortjener det. Og det er fordi du jobber for det. Og det synes jeg du skal skrive neste gang du skal på Språkreise. “Jeg skal på språkreise fordi jeg har jobba for det”.
      Veldig fint skrevet forresten!

    19. Digger bloggen din, en av mine favoritter! Ikke for mye reklame og fine, ryddige og oversiktlige innlegg😊 Personlig liker jeg godt: sistertag, månedens favoritt, innkjøp, sminkevideoer, GTKM TAG, vlogs og tipsinnlegg

    20. Hadde vært kult å få lese litt om dine meninger om ting og tang, altså det som skjer I verden for tiden

    21. Jennie! Du er så sykt inspirerende og du har inspirert meg til å lage (fortsette) på bloggen min for jeg har hatt en blogg men jeg slettet alt fordi jeg fikk noen kommentarer om at det var teit og ha blogg og at de som har blogg er sminkegal og sånt men for meg er det kjempegøy og jeg har alltid elsket og blogge så hvorfor skal jeg slutte bare for andre syns det er teit? Jeg bare elsker og skrive (det merker jeg selv) og spesielt med blogg for da kan jeg ta bilder og lage videoer og alt det jeg elsker! Takk verdens beste blogger! Jennie Sofie ❤️

    22. Veldig bra innlegg Jennie, stå på. Du kommer til å nå veldig langt med denne holdningen og instillingen. Gleder meg til å se til deg fremover, og alt du får oppleve som du fortjener 100% 😊
      Lykke til på prøvene og presentasjonen😊😊

    23. Eg ønsker at folk skal slutte så se så litte på meg, eller av meg. At dei kan forvente at eg kan gjere storeting og, og ikkje verre brødrene mine! Det å ha brøde med topp karakterer, og kan klare alt er ikkje enkelt!
      Så når det kommer til deg så trur ingen på deg, du har ingen som vil inspirere deg og støtte deg. Så du må gjøre det sjølv!
      Eg drømer om å bli ein designer. Har laga eit par klesplag allerede, men det var selvsakt Heime.
      Men i 9 klasse var eg på utplasering på ein designer kontor eller bransje? Der eg fekk sjå og vere med, tegna til og med mine eigne ting.
      Designer er definetiv på første plass

    24. Du er den beste bloggeren i verden ! Og det at du tør å være deg selv er et pluss❤️ Kjempebra innlegg, Jennie! Du fortjener å komme på førsteplass over alle blogger!jeg digger deg og bloggen din🙂 Stå på, Jennie😍 Jeg heier på deg!!!🤗😍😘

    25. Jeg er litt usikker, men kanskje med noe du liker? Hvis du f. eks. liker å bake kan du jo lage et innlegg om det osv. Jeg håper veldig gjerne at du ikke slutter å blogge, for du gir meg så mye inspirasjon, og det er alltid så koselig å lese bloggen din, fordi at alt du skriver virker så lite overfladisk eller selvopptatt, men mer ekte!

    26. Å Jennie❤️😘👍🏼 Du er bare en så fantastisk blogger!❤️ Helt siden jeg begynte å lese bloggen din, har jeg tenkt at du er den beste bloggerne jeg vet om (og kanskje den eneste da, men håper du skjønner😉) Jeg har blitt mer selvsikker etter at jeg begynte å lese bloggen din❤️💖Jeg ønsker deg bare alt godt videre i livet, du er tøff som tåler alt det “presset”, eller hva jeg skal kalle det, som blogger og sånn💗💖💕Det var utrolig fint skrevet av deg Jennie❤️ Jeg skjønner at du gjør så mye for følgerne og leserne dine💖👍🏼Elsker når du gir oss tips, og vil ha konkurranser og slikt, og det er du så flink til💗❤️Du må bare fortsette å gjøre det du liker aller best Jennie, det fortjener du 110% Håper jeg en dag får møte deg❤️
      🐻-klem fra meg til deg fine Jennie❤️

    27. Jeg liker bloggere som deg❤️ Du er morsom, kul, virker veldig snill og masse mer❤️ Elsker bloggen din❤️
      😊Klem😊

    28. Ligger med influensa og er nesten ikke i stand til å gjøre noe som helst. Har hvondt i hodet, halsen, magen og kroppen, rett og slett. En venninne av meg ringte meg opp til 4 ganger i dag for at jeg skulle lese dette innlegget, jeg gikk inn hit og leste det.. Av en eller anen grunn følte jeg meg så mye bedre etter jeg leste innlegget. Hele deg får meg til å føle meg mye bedre, derfor elsker jeg deg<3 Kjenner jeg begynner å få hvondt i hodet nå, så skal legge bort telefonen nå..
      Men en ting skal du vite, du e mitt eneste og alt!<3

    29. Utrolig fint, men det siste der du sa. nei… jeg smilte gjennom hele innlegget, men stoppet på siste avssnitt. Det at du sier at dem som bruker Botox, falsk hår og alt det der, det at du sier at dem ikke er seg selv, er jo helt feil. Du sier selv at du ikke skal la andre trykke deg ned, Du gjør det jo selv nå? Bloggere som fikser seg selv med puppene osv, de gjør det jo for Å VÆRE seg selv, Ja de vil vise seg frem, men det er slik de er. De er faktisk seg selv. Du kan ikke fortsette og være noen du IKKE vil være? De gjør det jo fordi de liker det. Og du kan faktisk ikke bestemme hvem forbildene til andre skal være. Jeg vet du sa at DU ikke synes de er forbilder. Men DU ER forbildet til mange andre, og da hører de på deg, og slutter å lese slike blogger. Jeg synes de jobber utrolig hardt, for det de tror på. Jeg synes det er feil at du skriver noe annet. Rett og slett. Selv om det kan være dårlig og ta slike opperasjoner er de alikevell noen forbilder for andre? Jeg vet denne komentaren ikke bli godkjent, og jeg vet det kan virke utrolig hat, men jeg ville bare du skulle høre meg. Jeg ble faktisk ganske skuffet over at du har slike tanker…. j
      klem….

    30. Stiina: det står at jeg syns at de som redigerer seg selv tynnere og airbrusher seg ol før de poster bilder av seg for meg ikke er gode forbilder. Så er det et spørsmål til lesere om jeg for dem fortsatt hadde vært et godt forbilde om jeg tok hår extensions, leppe fillers ol. Les det som du vil. Kan aldri gjøre alle fornøyde. Noen vil jeg skal blogge mer mine meninger og tanker og andre står klare til å “angripe” når jeg først gjør det.

    31. Så fint skrevet❤️
      Jeg ønsker bare at du fortsetter akkurat som du gjør nå fordi det er perf😊

    32. Jennie Sofie, det var sykt bra skrevet. Jeg har også startet en blogg Pga jeg har blitt så interessert i at alle gjør det, og det er sykt gly selvom jeg ikke vet hvor mange som leser den. (Ingrid1709.blogg.no)

    33. Du er mitt forbilde fordi du er deg selv og gir mot til alle blogg lesere😘 og at står på å jobber så hardt👍 du er det jeg kaller et virkelig forbilde som ikke bryr seg om hva andre synes og heller ikke bryr seg om å bli kjent! Det er det jeg ELSKER ved deg Jennie. Alltid vær sånn❤️❤️

    34. Du er mitt forbilde fordi du er deg selv og gir mot til alle blogg lesere😘 og at står på å jobber så hardt👍 du er det jeg kaller et virkelig forbilde som ikke bryr seg om hva andre synes og heller ikke bryr seg om å bli kjent! Det er det jeg ELSKER ved deg Jennie. Alltid vær sånn❤️❤️

    35. Hei Jennie😊
      Veldig fint innlegg. Begynte å gråte når jeg leste dette😢 Jeg liker at du blogger om følelser✋🏽 Fortsett med det. Jeg håper alle liker deg som du er, det gjør jeg!!
      Klemmer fra Celine
      PS ta gjerne en titt på min blogg om du har tid og lyst // celinemaja.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg