JULEBALL 2015

Hei

I dag er det siste dagen til Oma, Opa og Onkel her i Norge for denne gang. Tante blir to dager til ettersom hun kom to dager senere enn de andre. Tiden  har gått alt for fort. De skulle jo bare bli for en uke men denne uken har bare løpt av sted. De kom jo dagen før jeg hadde ball. Jeg har jo heller ikke blogget om ballet ennå. Det var ganske likt som i fjor bare at jeg hadde det litt mer gøy. Jeg danset mye mer, lo og koste meg. Synes alltid det er moro å se de fine vennene mine og kose meg en hel kveld med dem. Må jo selvfølgelig vise noen bilder jeg tok med noen få venner før ballet. 

Dette er da det fjerde ballet som jeg har vært på, og jeg må si at jeg er litt stolt. På alle de fire ballene mine har jeg ikke brukt mer enn 299 kr på en kjole, og det vil jeg kalle ganske rimelig. Den jeg hadde i år kostet bare 199,- . Jeg er en som mener at man MÅ ikke ha en dyr kjole for å føle seg fin. Det var utrolig mange fine kjoler men også veldig variert. Noen var “poofy” mens andre hadde helt enkle,løse og så like bra ut. Noen hadde lange og noen hadde korte og tettsittende (som meg).

Jeg leser i noen medier at noen voksne og ungdom klager over juleball/skoleball, at det er press på alt i fra kjoler til transport. Vel….det er i bunn og grunn opp til hver enkelt og bli med på den “galskapen” eller ikke. Jeg hadde brydd meg fint lite om noen på skolen kom i limosin selv om ikke jeg hadde vært med på det. Jeg ble kjørt til ballet av mine foreldre. Om noen jenter velger å bruker tusenvis av kroner på kjole, frisør og annet så hadde ikke jeg fått mer lyst til å gjøre det. Jeg ordnet håret mitt selv på badet hjemme. På skolen min kommer ingen i limosin og jeg føler null press på hva jeg må ha på meg. Så nydelige jenter i alle mulige antrekk, også i bukse. 




Har du hatt ball ennå? Føler du det er press?

Klem Jennie

39 kommentarer
    1. Hei, jeg lurer på en ting og det er om du kan være så snill å lage en video der du viser hvordan man lager krøller med en krølltang, du skjønner jeg fikk en krølltang som også kan være rettetang til jul, men i sta nå jeg skulle prøve den så fikk jeg det ikke helt til eller jeg skjønte ikke helt hvordan jeg gjør det så derfor hadde det vært litt kjekt for meg og kanskje noen andre som lurer på det om hvordan man gjør det. Håper på et svar
      Kjempe fine bilder forresten<3

    2. Nei, jeg har ikke hatt ball enda men skal ha det til neste år. Jeg tror ikke jeg kommer til å føle noe press på verken kjole eller transport. Om noen kommer i limo med kjempe fine dyre kjoler ødlegger ikke det kvelden min! Jeg kan godt gå med joggebukse og fortsatt ha det like gøy😀
      Hvis mann har ordentlige venner skal ikke de bry seg om hva du har på deg!

    3. Jeg har ikke hatt noe ball enda ✌😂💕 vi har det bare i 10 klasse 😔💗 skulle ønske vi hadde hatt det oftere 💗 og nei jeg føler egentlig ikke noe press på det med kjole osv 😂✌💕 du var nydelig på ballet 😍 men det er du jo alltid da 😂👌❤

    4. jeg synes det var kjempe stress. fordi jeg hadde ingen kjoler😨 jeg kunne låne av søstra mi men hun et jo 19 så de vr ganske store… men jeg fikk låne en av venninne min i siste liten. ballet var ikke ball. for det første var høytalerene sprengt så vi kunne ikke høre på musikk. for det andre var det kjempe lite lokalet med mange folk så det var ikke plass til og danse. men det var kjempe gøy fordiom da<3

    5. vi hadde ball 3 desember, og jeg kjøpte ikke en ny kjole en gang, det var også mange andre som brukte en de allerede hadde. den jeg brukte som ble kjøpt ifjor var fra WOW og kostet ikke mer enn 200kr 🙂 jeg synes også det er utorlig unødvendig å bruke flere tusen kroner på en kjole du kun bruker en gang, ser virkelig ikke poenget i det.

    6. Ja hadde ball får første gang (8klasse) samme dag som deg 💙
      Eg føler ingen press på å bruke mye penger på kjole på min skole

    7. Hei!jeg lurer på om du kunne gi meg noen tips om hvor jeg kan finne noen rimelige kjoler?
      Skal ha ball til neste år😄

    8. Jeg bare elsker den grønne kjolen din 😊👌Har virkelig lyst på en selv 😃 Jeg føler heller ikke noe press på å bruk mye penger på skolen min 😊

    9. Forstår argumentene dine kjempegodt og synes kjolen din var sykt fin! Men selvfølgelig, alt kler jo deg 💗.
      Men, jeg vet det er litt vanskelig å forstå men,
      Et skoleball på en av osloskolene er veldig annderledes enn på Nesodden. Først og fremst har vi kun et ball i løpet av hele ungdommskolen ( flertallet hvertfall) vi jenter spesielt ønsker derfor å gjøre som de alle kullene før oss, kjøpe en prinsesse kjole som er lang og puffete og føle oss som prinsesser, en gang, første gang og kanskje siste. Vi har lyst til å kjøre i limo dit, selv om vi bruker konf pengene på det og vi har lyst til å ordne håret og sminke hos en profesjonel, kun for å føle oss fantastiske. Skjønner argumentene dine, og virkelig skulle ønske det var sånn! Men om alle på hele skolen din, i alle år og alle klasser hadde gjort det, ville ikke du å?
      Og til slutt nei, jeg skal ha ball om noen måneder 💗💗 Du så forresten on point ut 💗💗

    10. Oslo skole elev: 10 klasse her på nesodden har også lange ballkjoler og de er poofy og flotte. Det er faktisk lettere å få tak i lange ballkjoler enn korte. Det ligger utrolig mange fine til salgs på finn.no hvert eneste år og de er jo bare brukt en gang før som regel. Det har vært år hvor de i 10 klasse har byttet kjole underveis i ballet og det har det blitt slutt på faktisk. Jeg lurer derfor allerede på om jeg virkelig ønsker en så poofy kjole neste år. Jeg vil jo kunne danse og bevege meg godt også. Men det er jo enda lenge til. Limosin ville jeg nok ikke valgt men om det var en stor venninnegruppe hadde jeg kanskje blitt med. Men når man er en gruppe hadde det blitt noen hundre på hver person. Da hadde jeg valgt å tjene de pengene selv og ikke spurt foreldre. Kos deg på ball, det blir nok gøy

    11. Skolen hadde et vinter ball den 27.november. Jeg var ikke på det, for at jeg syns at det ikke var så gøy når jeg var der når jeg gikk i 8’ende.

    12. Hei!❤️
      Jeg bare lurte på når du skal trekke vinnerne av gavekortet og krølltangen?🙃
      Forresten du så kjempefin ut på ballet!❤️
      Klem❤️

    13. Kjolene deres var utrolig fine!💖 Vi er bare rundt 120+ elever på ungdomsskolen vår, men vi har ball sammen med ungdomsskolen fra byen, og de er utrolig mange😅
      På ballet vårt er det som regel 10. klasse som har store prinsessekjoler! Jeg hadde følt meg såå bortskjemt (på en måte) hvis jeg skulle ha gått i en slik kjole. Jeg liker å danse og ha det gøy når jeg er på ball. For meg handler det ikke om du har stor kjole eller liten kjole. I fjor hadde jeg et sort, stramt skjørt og en hvit bluse. Jeg rakk ikke å finne en ballkjole i tide. Det var skikkelig flaut egentlig! I år har jeg bestilt på nettet, håper den kommer i tide, hvis ikke skal vi dra opp på Sørlandssenteret 🙂

    14. Har ikke akkurat hatt ball ennå, jeg er liksom bare 10 år. Men siden du ikke bare er en sånn bloggjente som bare blogger om masse sminke og om klær og utseende og sånt (noe jeg synes er veldig bra), så følger jeg fortsatt med på bloggen din, og synes det er veldig gøy/bra (aner ikke hva jeg skal kalle det, men synes i allefall at du har en veldig fin blogg👍🏼❤️😘😀

    15. Jeg går i 9 men har bare vert på 2 ball. Og jeg syntese det er litt press hvertfall! Man kunne ikke komt i bukse, uten at folk hadde sett rart på deg. Men det viktigste syntes jeg er at du går med noe du føler deg bra i. Jeg kan godt forstå st folk ikke føler seg så bra om alle vennene deres går med store, fine og dyre kjoler og du går med en enkel, billig og liten en. Så tror det er derfor veldig mange kjøper dyre kjoler for ikke å føle seg dorligere enn alle andre. Jeg selv har kjøpt to egentlig ganske billige kjoler.

    16. Jeg går i 6.klasse så vi har ikke hatt ball enda❤️ Vi har bare ball på ungdoms skolen😊 Du var veldig fin på bildene, men du er jo alltid fin da❤️ Håper du hadde en veldig fin dag😊

    17. Jeg går i 8. på en skole i Bærum hvor vi bare har skoleball i 10. klasse, noe jeg synes er bra. Ikke fordi jeg ikke liker 10, men fordi 10. vil nok ikke ha oss i 8. der og jeg kommer nok til å tenke helt likt når jeg går i 10….. Jeg synes det er litt press på kjoler, for de fleste vil ha prinsessekjoler, og selv jeg vil ha det fordi alle andre har det. Jeg ser veldig opp til noen av jentene i 10. og har stor respekt for dem, og når de kjøper prinsessekjoler begynner jeg allerede nå å glede meg til jeg skal på ball i 10. klasse. Men på skolen vår er det ikke press på å ha en dyr kjole selvom den er lang og ser dyr ut. I år kom 99-erne til skolen vår for å selge sine ballkjoler litt billigere enn det de var når de kjøpte dem, og det synes jeg var en god ordning. Selvom mange kjøper på andre butikker som mybella. Jeg kommer nok til å ha prinsessekjole, men ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe en dyr på mybella.

    18. Jeg skal faktisk ha ball neste uke og er fortsatt litt i tvil om hva jeg skal ha på meg. Tror nok jeg finner noe i skapet mitt. Er helt enig med at der er mye press med transport og hvordan man skal kle seg. Det eneste man trenger for å være fin er noe behagelig å ha på seg😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg