14 ÅR OG SPILLEAVHENGIG…..

//annonse

Hei

I helgen hadde jeg et enormt behov for å ha det gøy med noen venner. Dette fordi det i det siste har vært veldig mye å gjøre på skolen, lekser og tentamner og det fortsetter denne uken. 

Egentlig hadde jeg nesten ikke tid til det, men tok meg det uansett. Det førte til litt stress på søndag kveld for å rekke tidsfristen på en innlevering, men jeg rakk det heldigvis. 

På lørdag kveld inviterte jeg Tuva og Ella over til meg for å teste ut noen nye brettspill jeg hadde fått tilsendt i fra Tactic. Vi hadde det utrolig morsomt med disse spillene faktisk, og ettersom flere ønsker seg tips til hva man kan ønske seg til jul og også tips til hva man kan gjøre med venner så lager jeg dette innlegget. 

 

SPILLENE VI TESTET

MOVEGG, ble til en latterbombe ettersom vi for det første så gærne ut med nebb  på hodet og en høne festet i en snor bak på buksa. Vi stresset i vei for å fiske opp egg og transportere dem trygt i fra stekepanna til hvert vårt reir uten å knuse dem. Lillebror syns dette var veldig gøy å se på.

 

Favoritten var “KOKKELIMONKE

Her trakk vi kort med mange fremmedord/rare ord på og hver av spillerene skulle skrive en forklaring på hva det ordet betyr. Den av spillerene som trekker kortet skriver den riktige forklaringen og leser så opp alle forklaringene inkludert den riktige i tilfeldig rekkefølge. Deretter skal man gjette på hvilken forklaring som er riktig. Man kommer seg fremover med brikken sin ved å gjette riktig forklaring men også dersom noen tror det du skrev var rett.  Jeg ble utrolig overrasket over hvor flinke vi alle var til å komme med overbevisende ord og det var ikke lett. Utrolig flinke til å “Lyve” he, he. Morsomt med venner og også med familie. Dette kommer jeg til å spille mye i juleferien kan jeg tenke meg. 

  

VIL DU VEDDE var også veldig gøy. 

Vi testet dette litt på vår egne måte ettersom vi ikke tok oss helt tid til å sette oss inn i reglene. Man vedder lekepenger på utfordringer som er fysiske oppgaver og tenkeoppgaver på tid. Det er lurt å lese igjennom en del av utfordingene som er fysiske for da trenger man ting som terning, kopp, penner, skje, fyrstikker, flaske mm. Eller så kan man jo trekke nytt kort om man ikke har det man trenger tilgjengelig akkurat da. Veldig bra med utfordringer også merket med junior, slik at om noen yngre vil være med å spille så blir det rettferdig. Derfor også fint familiespill 🙂

Dette er noen av de fysiske utfordringene:

(Oppe til høyre er det bilde av timeglass som viser tiden man får på oppgaven)

Dette er noen av tenke utfordringene på tid. 

 

 

Terningkast fra meg. 

MOVEGG 4

KOKKELIMONKE 6

SKAL VI VEDDE 5

Spillene selges i de fleste leketøysbutikker og bokhandlere 🙂

Hvilket syns du så morsomst ut?

Klem Jennie

 

10 kommentarer
    1. Jeg har allerede spilt kokkeli monke med kusinene mine, og jeg tror kanskje det er mitt favoritt brettspill.
      Hvis du likte det kan du også kanskje prøve den nye kokkeli monke med bilder, jeg har ikke prøvd det selv, men det virker veldig morsomt!
      Kan du skrive om det også på bloggen, om du prøver det?💕
      Håper du leser denne kommentaren da😉, og takk for tipset om konkurransen på cuponation❤️❤️

    2. Jeg synes alle spillene så veldig morsomme ut, men min favoritt var nok “Vil du vedde? Den står nok på ønskelista i år.

    3. Jeg syntes movegg så ut som det morsomste. Kan du lage en black friday-innkjøpvideo (hvis du kjøpte noe da) ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg