BURSDAGSLEKER

Hei

I går ble siste bursdagsfeiring for en god stund overstått med lillesøster og venner. Hun hadde ikke samme tema, men hadde noen av lekene jeg også hadde i bursdagen min. Etter alt som har skjedd den siste tiden har jeg ikke fått blogget om lekene vi hadde så tenkte at det passet fint nå. Jeg tenkte bare å ta lek for lek.

PAKKELEKEN

En morsom ting du kan gjøre når du åper gaver er å gjøre en liten lek ut av det. Alle gjestene stiller seg i en kø bak bursdagsbarnet. Bursdagsbarnet får ikke lov å se rekka bak seg. Første person i rekken begynner med å si noe med en rar stemme. Poenget er at bursdagbarnet skal gjette hvilken gjest det er. Klarer bursdagsbarnet å gjette riktig får hun/han åpne gaven, og om ikke så kan den personen stille deg bakerst i køen igjen. Fortsetter til alle gaver er åpnet. Hvem klarer å lure bursdagsbarnet lengst? JEG HAR ALDRI

Alle gjestene sitter i en sirkel med 5 goderibiter forran seg. En av gjestene begynner med å si noe den aldri har gjort. Et eksempel kan være: “Jeg har aldri ridd på en kamel” Det personen sier skal den faktisk aldri ha gjort. Alle de som har gjort det den personen sa den ikke hadde gjort, må spise et av godteriene. Det går etter tur og det er første mann til å spise opp alle. ( I dette spillet må man snakke sant)

BLEIELEKEN

Dette var en stor favoritt i blandt mine gjester og meg. 

Del inn alle i to lag. Få en i familien til å smelte 6 forskjellige sjokolader.  Du fyller en type smak i to bleier slik at hvert lag får hver sin. Gjør dette med alle de 6 forskjellige smakene . Så det blir 12 bleier med 6 forskjellige smaker. Husk å nummerer bleiene med tall. Ta et ark og skriv bleie1; bleie 2, bleie 3, bleie 4, bleie 5 og bleie 6. smak på den smelta sjokoladen og gjett hvilken skjokolade det er.

Ser helt forferdelig ut men det er jo hele poenget. Hahahahaha:-)

 

MIMELEKEN

Mamma og lillesøster lagde 14 lapper med ting som var mulig å mime. 14 lapper siden vi var 14 personer. På lappen kunne det stå blomst, å bake, sprettball ” bæ bæ lille lam” osv….

Alle deles inn i to lag.  En i fra det ene laget går opp å trekker en lapp. Personen skal mime det på lappen og laget dens skal prøve å gjette hva hun/han prøver  mime. Personen har 1 minutt og om laget ikke greier å gjette det får det andre laget et poeng, men om de greier det får de poenget selv. Dette gjør lagene annenhver gang og alle skal få mime.

 

NON STOP LEKEN

Alle gjesten får 21 nonstop hver. Lag en ” pyramide” med de hvor du legger 6 i bunn, 5 over, så 4, s, 2 og 1. Alle har en terning hver. En av personen begynner å kaste terningen sin. Om den får nr 2 må hun/han spise raden med 2 nonstop. Så er det neste. Om man får 2 igjen kan du ikke spise. Det tallet du får er raden med samme antall nonstop. Her er det første man til å bli ferdig. 

 

Valgte å ha et slik innlegg ettersom at jeg selv lette etter morsomme leker man kan ha i bursdag. Har du hørt om noen av lekene?

Klem Jennie

20 kommentarer

Siste innlegg