CUPCAKES

Hei

I dag var det kakefredag på skolen. Jeg var dessverre syk, fått streptokokker og har veldig vondt i halsen. Jeg var derfor ikke på skolen, men pappa var snill og kjørte til skolen med cupcakes til klassen min.

Jeg var veldig fornøyd med resultatet av bakingen med Nora og Selma i går og syns at klassen skulle få smake så klart. Flere har spurt om oppskriften og her kommer den 🙂

 

VANILJE CUPCAKES 

Cupcakesrøre: (ca 12 cupcakes)

150 gram mykt smør

150 gram sukker

3 egg

225 gram hvetemel

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

1 dl matfløte

 

Visp smør og sukker til en luftig blanding. Miks så inn ett egg om gangen i blandingen. Bland alt det tørre og tilsett dette vekselsvis med matfløten inn i smørkremen. Fyll cupcakesformer 2/3 fulle og stek dem midt i ovnen på 200 grader i 18 – 20 minutter. Avkjøl kakene på rist før de dekoreres. 

 

SMØRKREM TIL PYNT

100 gram margaring

300 gram siktet melis

1 1/2 ts vaniljesukker

3 ss melk eller annen væske 

 

Vi pyntet dem jo på to ulike måter. Jeg syns begge ble fine og de er verdt å prøve å lage. Kan værelitt vanskelig men det er lov å feile en gang i blandt. 

 

Fikk du lyst til å bake?

Klem Jennie 

 

30 kommentarer

Siste innlegg