Dagene FLYR avgårde

Hei

Ja, dagene flyr virkelig av gårde. Travle tider, og det lar seg ikke gjøre å blogge hver eneste dag. Det er jo typisk at tiden ikke strekker til når jeg faktisk har veeeeeldig mye å skrive om.

Her er mine siste dager. 

Fredag fløy til stavanger

Lørdag fløy hjem fra stavanger

Mandag fløy frem og tilbake til Bergen

Tirsdag fløy til Trondheim 

Onsdag fløy hjem fra Trondheim

I morgen flyr jeg til Tromsø 😀

 


 

Men som jeg blogget om forrige dagen så tilbragte jeg litt ekstra tid med Erik og Kriss i Bergen. De gutta er awesome. Når de går på scenen, så er stemningen på topp. De shower så sykt bra og sangene er så utrolig fengende og kule. Jeg elsker at de rapper på norsk og tekstene synger jeg alltid med på. 

Jeg kan nok se at jeg lar meg påvirke av hvor lett det er å like Erik og Kriss når jeg sier at dette er de beste artistene innenfor denne musikksjangeren på jorda. De er veldig lette å snakke med og er superhyggelige. Er så utrolig glad for at jeg fikk sjansen til å bli bedre kjent med dem her på Vinterlyd. 

Jeg forsøker å innhente nok mot til å vise dem at jeg kan rappe litt jeg også, he he. Men ikke på lydprøve på scenen med litt publikum…nei, nei Erik og Kriss 😉 Da vi var i Bergen var jeg nemlig med dem på lydprøve og fikk høre og oppleve hvordan det foregår. 

Det begynte med at jeg fikk en “liten boks” ( Så litt ut som en kasettspiller) Til den var det kobla til litt kabler og et sett øreplugger. På den lille boksen var det en volum knapp som gjorde slik at jeg kunne innstille hvor høyt eller lavt jeg ville ha lyden i ørene. Min var tilkoblet til Erik sin mikrofon så jeg hørte mest og best det han sang, i bakgrunnen hørte jeg instrumentene, en slags takt som alle fulgte og også Kriss sin stemme men mye lavere enn Erik sin. Alt dette hører jo ikke publikun så det var ganske spennende å se og høre hvordan artistene opplever konserten. Så det de gjør er at de går rundt på scenen synger, snakker med hverandre og sier ting som “mer bass” , lavere på ditt og datt. Slike ting som gjør det lettere for dem å følge takt, synge sammen, solo osv… 

Dette må jo gjøres på scene ettersom alt utsyret og instrumentene er der oppe, helst noen timer før konserten begynner. Derfor får de som møter opp tidlig med seg artistene på scenen før konserten.




Jeg er kjempe imponert over at de klarer dette så utrolig bra i hver eneste by. Duoen går tilbake til 2002 og jeg husker første låten dems som fikk meg til å synge med da jeg var rundt 8 år.  Refrenget i sangen “Sleng hendene opp” 🙂

I morgen går altså turen til Tromsø og der er jeg til søndag. Siste stopp med Vinterlyd blir på Hafjell i påsken og jeg anbefaler virkelig folk å få med seg dette, topp stemning og topp musikk. 

Klem Jennie

 

14 kommentarer
    1. Kommer kanskje å ser på i Hafjell også👌😊 gleder med til å kanskje se deg igjen også❤️❤️

    2. Hva syntes du om Trondheim da? Er derfra og vil gjerne høres din mening om byen😊 Er utrolig fan av deg og håper du vil blogge i lang tid😚

    3. Eline: Syns Trondheim var fantastisk jeg. Vil helt klart tilbake 🙂 Lenge siden jeg har møtt såååååå mange kule, snille og glade mennesker på en og samme dag

    4. Jeg kom tidelig på vinterlyd i Bergen og når jeg plutselig så deg på lydprøven til Erik og kriss tenkte jeg “wow er det virkelig jennie Sofie!” Jeg ble så utrolig glad! For har drømt om å se deg i virkeligheten for du er et stort forbilde for meg!! Men hadde så lyst å ta bilde med deg den dagen men jeg så deg kun på senen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg