Treffpunkt i Gjøvik

Hei

Som jeg blogget i går skulle jeg i dag skrive om Treffpunkt i Gjøvik. Jeg var også på Treffpunkt i Oslo og skal forhåpentligvis være med på dette i flere byer. Treffpunk er er treff for barn og ungdom som er pårørende av foreldre som har kreft eller som har mistet foreldre på grunn av kreft. Disse barna møtes jevnlig i sin hjemby og når det er Vinterlyd er det et treff mellom noen av disse barna og artistene. 

Artistene svarer på spørsmål, Marcus og Martinus synger en av låtene sine og de får autografer på Vinterlydplakater. Så får vi tid til å snakke i sammen, kanskje vise frem noen dansemoves og tulle litt. 

Mange forteller at de har gledet seg veldig lenge og at de har vært veldig spente. Tror spenningen forsvinner fort for stemningen er veldig god, et skikkelig lyspunkt.



På Gjøvik fikk jeg litt ekstra tid og snakket med en jente som het Karen. 

Karen mistet faren sin da hun begynte i første klasse. Hun fortalte at det var helt forferdelig men forstod ikke så mye av det. Hun hadde så mange spørsmål hun ikke fikk helt ordentlig svar på. Derfor ble Karen med på Treffpunk hvor henne møtte andre barn som hadde gått igjennom noe av det samme. Her kunne hun snakke og flere lyttet til det hun sa. Her var det ikke noe rett eller galt svar, man kan rett og slett si akkurat det man ønsker. 

Karen rørte meg med sin historie. Har selv mistet bestemor som døde av kreft. Karen gikk igjennom dette på en veldig tøff måte siden hun heller ikke har søsken. Jeg ønsker Karen alt godt og lykke til videre. Etter alt hun gjennomgikk sa hørtes det ut som ting er blitt mye bedre og det er jeg utrolig glad for å høre. En utrolig søt, og sterk jente jeg satte pris på å møte. 


Håper du har fått svar på hva treffpunkt er<3

Nå skal jeg snart gå sesongens siste skirenn og er derfor dessverre ikke med VInterlyd til Kristiansand i kveld. Håper på å besøke byen snart ved en annen anledning. 

 

Har du vært på Vinterlyd i år, hva syns du om Vinterlyd ?

 

Klem Jennie

15 kommentarer
    1. Oi stakkars jente det er veldig trist å miste noen som står deg nær.. Spesielt hvis det er en mamma, pappa eller søsken…:(
      Det var veldig trist og høre at du har mistet bestemoren din Jennie 🙁
      Håper alle dere som har mistet et familiemedlem eller en venn lykke til videre i livet det er veldig trist.
      Jeg vil dele et dikt med dere…
      En dag uten deg, føles
      som en dag uten mening,
      en dag uten deg i mine
      tanker, ville vært den
      dagen jeg ble lykkelig,
      over og ha kommet
      over deg…
      Men hvor lang tid skal
      det egentlig ta, før den
      dagen kommer?
      Lykke til<3 Veldig lei meg på deres vegne 🙁 <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
      Klem Tuva

    2. Så koselig men også så trist!
      Men det jeg egentlig lurte på var om du skulle skrive mer om bursdagen din siden har det selv snart og trenger noen ideer/ tips til hva man kan gjøre. Håper du kan gjøre det ❤️.
      Hilsen Anette

    3. Han gutten i grønn genser heter Iver og går i klassen min. Han fortalte at han syntes det var veldig morsomt 😊

    4. ÅHHHHH Jennie det er bestevennen min!! vi går ikke på samme skole engang for vi ble skilt fra hverandre etter barnehaagen:(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg