Fantastisk dag i Gjøvik med Vinterlyd

Hei

I går la jeg ut et kort blogginnlegg da jeg satt på toget fra Gjøvik til Oslo. Jeg hadde ikke tilgang til bildene på kameraet og kom hjem alt for sent til å begynne å blogge. Mange som har skrevet/kommentert at de vil se mange bilder og jeg håper de blir fornøyd etter dagens innlegg 🙂

 

INSTAFRAMEN VAR PÅ PLASS I GJØVIK OGSÅ

 

I går tok jeg toget til Gjøvik i sammen med pappa klokken 11 i fra Oslo og var hjemme igjen klokken 23.00 på kvelden. Dagen var lang, morsom, spennende og koselig og vi var også heldige med været. Dere som følger meg på IG, så kanskje dansen som Laurent fra The Main Level lærte meg. Jeg fulgte dem på lydprøve og var med dem og Marcus og Martinus mesteparten av dagen. Var også på Treffpunkt i Gjøvik. Noen har spurt meg hva Treffpunkt er og jeg vil blogge om det i morgen. 

 

HER SER VI PÅ VIDEOEN SOM JEG LA UT PÅ INSTAGRAM

 

LYDPRØVER

SYNS DISSE BILDENE BLE VELDIG FINE 🙂

 Etter at jeg lærte koreografien intervjuet jeg gutta i The Main Level, Alex, Sander og Laurent

 

FIRE RASKE SPØRSMÅL MED SANDER, ALEX OG LAURENT

1.   Hvordan var det dere møttes?

 Svar fra Laurent: Det begynte vel egentlig med at Sander var å spilte inn noen sanger i et studio da de spurte om han kjente noen som kunne synge.  

Sander fortsetter: Jeg fortalte dem om Laurent og vi møttes alle sammen. Etter en liten stund fikk vi høre at en som het Alexander spilte inn noen covers også, akuratt som oss. Han var utrolig flink så vi ville derfor møte han.

Alexander: Vi like alle å synge utrolig godt og vi tenkte det derfor hadde vært utrolig kult å starte en gruppe ettersom vi sang veldig bra alle sammen i sammen. Så de ble kjent med meg gjennom musikken, men de var venner fra før av.

2. Hvordan kan dere beskrive hverandre.

Laurent og Alex syns om Sander : Sander kan være ganske seriøs. Han er den mest seriøse, ikke så tullete. Men dette på en positiv måte. Han er seriøs når det er noe han vireklig vil. Når han har bestemt seg for noe,  da gjør han det. Men de gangene han har det gøy er han den mest tullete.

Sander og Alex on Laurent: Laurent er tullekoppen og skøyern. Han elsker å tulle og tøyse og er ganske crazy. Han er jo også dansern i gruppen. Han kan utrolig mye forskjellig dans og han overrasker oss alltid men noe nytt han kan. 

Laurent og Sander om Alex: Alex er den mest flørtet og avslappede. Ikke det at han ikke gjør ting ordentlig men et eksempel kan være at om vi har dårlig tid til en ting er Sander og jeg ganske stressa og surrer litt rundt, i mens Alex går 5 meter bak oss, er avslappet og sier vi har god tid.

De sier at de alle kan være veldig tullete men de tar også musikken seriøst. Dette er noe de virkelig vil!

3. Hvor mange ganger i uka øver dere?

Svar: Vi trener øver hver dag. Det hender vi har fri en søndag innimellom men ellers øver vi hver dag. Det kan også hende vi ringer hverandre og spør om vi vi bare kan møtes for å øve litt mer hvis en syns det.  og så øver vi også for oss selv.

4. Hva er målet deres?

Svar: Målet vårt er vel å nå så langt ut som mulig. Stå på så store scener som mulig og opptre for så mange som mulig. Dele musikken vår med så mange vi klarer.

 

 

I går var første ukedagskonsert med Vinterlyd og det ble en litt annerledes stemning. Veldig koselig med alle lysene fra scenen da det var mørkt ute. Det var også et utrolig bra publikum, det må sies. 

Gleder meg allerede til Vinterlyd i Stavanger på lørdag. I morgen skal jeg gå sesongens siste skirenn her jeg bor. 

Har du vært på eller skal på en av Vinterlydkonsertene?

Klem Jennie 

28 kommentarer

Siste innlegg