En drøm å oppleve

Hei

Som noen av dere på bloggen kanskje har fått med dere så er familien min og jeg glade i å resie. Et sted vi ikke har vært men som jeg drømmer om å oppleve er India. Da vil jeg veldig gjerne oppleve Holi. Holi er en festival om våren, som er kjent som “festival of colours” eller “festival of love” 

Festivalen begynner med en bålfest hvor venner samles til sang og dans kvelden før Holi. Dagen etter er fargefestivalen hvor alle, venner, bekjente, rike, fattige, gamle, unge osv…. kaster tørt fargepulver på hverandre og spyler vann på hverandre med vannpistoler osv. Det er sang og dans i alle gater og parker og masse godt humør. 

Jeg syns dette ser helt fantastisk ut og dette er noe jeg virkelig drømmer om å oppleve. Om ikke så alt for lenge kommer det et fargeløp i Norge hvor disse fargene skal brukes og jeg håper virkelig på å få med meg familien min på dette. 

SER DET IKKE FANTASTISK UT?

Har du opplevd Holi?

Klem Jennie

41 kommentarer
    1. Har kjempelyst å reise til India💕
      Har sett bilder av fargefestivalen på Insta og det ser skikkelig gøy ut☆

    2. Hei. Jeg er indisk og jeg har opplevd Holi i India 8 ganger jeg er 11 år nå da. Det er skikkelig gøy men det kan være farlig for huden og få sånn farge på seg så de fleste blander det med vann og kaster ballonger osv.jeg dro i år også så det var bare så hyggelig.

    3. Jeg har vert i India 4 ganger, og jeg anbefaler deg virkelig å dra! En plass du må dra til om du drar til India er Cerela! Det er en helt fantastisk plass! Hotell anbefalingen min er TAJ hotellene, og i Cerela vil jeg bare si at TAJ malabar er det beste! Jeg anbefaler at dere reiser i juletider, for da er det passe varmt (20-30 grader) og ikke regntid… Håper dere reiser en gang!!

    4. hei. det ser kjempekult ut, er det ikke sånn de gjør i blimed dansen.
      jeg har bare ett spørsmål: jeg lurer på når du legger ut flere anntrekk på dagens anntrekk, du har så fine klær og jeg venter og venter.

    5. Hva gjorde du når du skulle på audition til jenter? Var det gøy? Gjorde dere noen spesielle ting? Jeg skal på audition til jenter og trenger noen tips❤️ Håper på svar😘

    6. Jeg var i India i fjor høst! Har hørt at det ikke er så lurt å dra dit om sommeren, fordi da regner det ekstremt mye sånn at det blir flom. Det er veldig fint der mange steder, men der det er fattigdom og slum er det jo ikke så veldig fint… Menneskene der er utrolig hyggelige og snille. Håper du leste kommentaren min😊🌸💕
      Hilsen Nora💖✨

    7. Er halt indisk 🙂 Har opplevd Holi men ikke sånn skikkelig berre sånn holi med indiske venner 🙂 Og det var kjempe gøy !

    8. Hei, Jennie Sofie😘
      Jeg skal på audition til JENTER, så jeg lurer på:
      Hva gjorde dere på audition?
      Gjorde dere noe spesielt?
      Måtte dere synge eller danse?
      Måtte dere spille glad, trist, sint og sånne ting? 😘
      Håper på svar❤️
      Hilsen ANONYM

    9. Hei! Jeg kommer selv fra India og har vært der 4 -5 ganger. Siden du vil oppleve HOLI, som er om våren, så kan jeg bare si at det begynner å bli varmt, og at det er sånn 20- 25 grader. Kan kanskje også bli mer. MEN, kjære deg, jeg vet ikke om familien din er glad i stekende sol hele dagen, og 40 grader, for sånn er det om sommeren. Jeg anbefaler deg også å leie bil, siden da er det enklere å komme seg hit og dit. Men jeg synes at hvis du har lyst til å shoppe, er Chandigarh rett for deg. Der er det et kjøpesenter som har de fleste butikkene, Zara, claires, accesorizes, og noen flere butikker som du kan kjøpe mer. Men jeg vet ikke andre spesielle steder i landet.

    10. Jeg har opplevd Holi 11 ganger siden jeg reiser mye med pappa ,og mamma min er fra nabo land til India og de opplever Holi hver eneste år det er sykkt gøy,Og jeg har mye erfaring på det men jeg er ikke proff så…Men fargene er ikke farlig å få på huden <3

    11. Ja! Mamma er fra India , men pappa er fra Norge, uansett, vi bodde i India i 2 år og har vært på ferie der flere ganger!

    12. Jeg er fra India og har opplevd Holi flere ganger. Det er en dag da ingen bryr seg om kjønn, kaster eller alder, de er bare glade.holi feires i alle steder. Hvis du vil shoppe så burde dere dra til Mumbai. Der er det mange shoppingsentere og det er ikke så ulikt bylivet. Dere kan også dra til Delhi det er ikke så ulikt det heller. Håper dere får reise dit<3

    13. Jeg er fra India og har opplevd Holi flere ganger. Det er en dag da ingen bryr seg om kjønn, kaster eller alder, de er bare glade.holi feires i alle steder. Hvis du vil shoppe så burde dere dra til Mumbai. Der er det mange shoppingsentere og det er ikke så ulikt bylivet. Dere kan også dra til Delhi det er ikke så ulikt det heller. Håper dere får reise dit❤️😘

    14. Hei!❤️ Jeg er halvt indisk og har vært i India ca 5-6 ganger. Det er veldig spendene og morsomt og reise dit. Jeg har vært der en gang mens det har vært holi og det var SUPER gøy:) Da var jeg ganske liten men jeg husker det fortsatt. Anbefaler deg veldig å dra dit en gang, og noe annet du også burde oppleve er sol opp/ned-gangene. Håper du kommer deg dit en gang:) Klem fra Ingvild<3

    15. Det skal være et løp i oslo snart der du løper også når du nørmer deg mål kaster de sånne “fargebomber” på deg😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg