KUL KONKURRANSE

Hei

I dag har jeg lyst til å informere dere om en kul konkurranse. Det er ikke en konkurranse som jeg arrangerer, men som Kreftforeningen nå har gående. Jeg er så heldig å få være en av de som sitter i juryen og gleder meg til å se på filmer som blir sendt inn. 

TRYKKER DU HER FÅR DU SE HVEM SOM SITTER I JURYEN

Konkurransen heter “HUDEN GLEMMER IKKE” og er en mobilkonkurranse som handler om det å passe på huden sin i solen. Det er dessverre slik at Norge ligger på topp i verden når det gjeder antall tilfeller av alvorlig hudkreft per innbygger, etter Australia, New Zealand, Sveits og DanmarkDe viktigste årsaken til hudkreft er solforbrenning og overdreven soling. Mobilfilmene skal derfor handle om det å få andre til å være forsiktige i sola og til ikke å bruke solarium.

 

Det er allerede en film som har blitt publisert under HUDEN GLEMMER IKKE på YouTube og den kan du se her. 

 

Er det ikke kult at Isac Elliot fronter denne konkurransen?

Jeg er personlig veldig glad i å være ute i sola og ha det gøy med venner på stranda om sommeren. Jeg bruker alltid solkrem og liker personlig best de på spruteflaske med faktor 30. Jeg syns ofte at solkrem kan være litt klissete og fet og bruker derfor en helt egen faktor og solkrem som er beregnet til ansiktet i fjeset mitt. Jeg husker at jeg før var litt irritert på a bli smurt inn i solkrem hele tiden og foreldre som nå maser om at jeg må smøre meg hele tiden. Men selv om jeg kanskje ikke blir like brun like fort som alle andre så får jeg en fin sommerfarge jeg også, og samtidig så vet jeg jo hvor viktig det er. 

Det ligger masse informasjon og tips på Kreftforeningen sine sider, du kan trykke HER for å komme direkte til HUDEN GLEMMER IKKE. Der er det alt i fra FAKTA OM SOL til en FILMSKOLE for de som ønsker å delta. Om du går på ungdomsskolen kan kanskje dette være noe dere kan holde på med innenfor et fag. La læreren deres lese mer OM KONKURRANSEN.

 

Vel…om du syns at dette høres gøy og spennende ut får du all informasjon du trenger inne på https://kreftforeningen.no/hudenglemmerikke/

Om du etter å ha vært inne på sidene føler at du har lyst til å være med på konkurransen men ikke helt vet hva filmen skal hanlde om har jeg her noen ideer til deg deg.

  • VI TRENGER SOL, MEN HVORDAN KAN VI UNNGÅ Å BLI SOLBRENT?
  • MYE SOL OG SOLARIUM GJØR AT VI BLIR TIDLIGERE RYNKETE?
  • HVOR MYE PENGER BRUKER FOR EKSEMPEL DE SOM TAR MYE SOLARIUM I LØPET AV ET ÅR?
  • HVORFOR ER DET SÅ VIKTIG FOR NOEN Å VÆRE UNATULRIG BRUN?
  • SOLBESKYTTELSE HANDLER IKKE BARE OM SOLKREM MEN OGSÅ OM Å TA NOEN PAUSER FRA DE STERKESTE STRÅLENE.

Blir du med?

Klem Jennie 

35 kommentarer

Siste innlegg