Trist

Hei

Nå hadde jeg egentilig tenkt til å blogge om bursdagsfeiringen min, men har valgt å vente litt med det. Leste avisen etter at venninnene mine hadde dratt hjem, og der var det dårlige nyheter. Ble veldig lei meg over å lese at det ikke gikk bra med jentene som ble påkjørt da de var ute på treningstur med hest i går. Jeg kjente ikke jentene men bare det at den ene var like gammel som meg og den andre på alder med min lillesøster ga meg en ekstra vondt følelse. Tenker på familien til jentene og på vennene dems. Den store sorgen de har nå og hvor urettferdig livet er. Jeg har selv mistet noen jeg var veldig glad i og vet hvor vond også følelsen av at alle andre går videre som om ingen ting har hendt er.

Jeg vet også at noen tror at livet mitt er problemfritt og jeg kan si det en gang for alle, at livet mitt IKKE er problemfritt. Det består av det folk vil kalle bagateller til det jeg kaller for enorme tenåringsproblemer. Det består av krangler, uenigheter, mas i fra foreldre, savn, sorg og andre tenåringsproblemer. Jeg ser meg i speilet og får noen ganger bare lyst til å begynne å grine. Men hallo, jeg bestemmer meg for å blogge om positive ting og gleder, for jeg vet at jeg ikke burde klage i det hele tatt.

Mine ting er jo bagateller, det sitter barn i dette landet som mangler en arm, som er syke som har mistet søsken/foreldre og som har mistet alt i husbrann. To av mine beste venner har mistet både hus og pappa og opplevd ulykke med masse operasjoner i ettertid. HALLO, jeg kan ikke klage, skammer meg noen ganger over at jeg klager over en kvise eller to. Jeg er kjempestolt av jentene mine, at de klarer å være så fantastiske selv om de har opplevd mye vobdt. Men jeg er jo tenåring og vi kommer alltid til å klage over bagateller, men jeg kommer ikke til å blogge om det.

Så dette innlegget ble et helt annet enn det dere kanskje hadde forventet dere. 

Varme klemmer til alle, ber om at familien til jentene vil bli fylt med styrke i denne vonde tiden. 

Klem Jennie

48 kommentarer
    1. Fint at du hadde dette innlegget, jeg kjente den yngste jenta, hun var en jente som alltid var glad og smilte, veldig trist at hun er borte nå.

    2. Ojj…leste det jeg også…Kjempe flott innlegg<33 du er så flink til å sette ord på ting;) Forsett sånn du<33
      Jeg er også fornøyd med livet mitt selv om det dukker opp noen problemer iblant så går det jo bra! elsker bloggen din! du kommer til å nå langt i livet ditt;) Keep going<33!
      Hilsen..MEG!;D;)

    3. Det er så tragiskt og trist at sånne ting skjer 🙁 Også så unge, de hadde nettopp startet livet liksom. Mine tanker går til berørende <3 RIP

    4. stakars føler ikke meg helt glad nå siden du blogget det:-( men fint at du sa fra lykke til videre da ikke lorsomt og høre kjenner du dem??? svar meg på instagram heter:selina1108

    5. Leste det samme 🙁 Utrolig trist, alle varme tanker til de som kjente dem ♡ Er enig med deg Jennie ♡

    6. Så fint skrevet Jennie!
      Jeg hørte dette på radioen på vei til bursdag i dag, og får vondt i magen selv om det ikke gjelder meg ;-(

    7. Bra du la ut dette innlegget,det får oss til og tenke på at vi ikke kan klage!!
      Dette innlegget minnet meg om oldemoren min,hun døde når jeg var 5 år,jeg husker hun ikke men når jeg ser på bilder av henne kommer bare minner vi hadde sammen 😭😭Jeg savner henne utrolig mye!
      Til alle som har mistet noen:
      STAY STRONG!
      Ps: tusen takk for at du likte og kommenterte på videoen min på instagram 👈Som er om deg❤️❤️

    8. Så trist jeg har akkurat mistet bestefaren min og han stod meg veldig nær.
      Men vil ikke mase men skal du si vinner på den sykt fine lua .

    9. Jeg kjente hun på 11 hun var VELDIG snill og hyggelig 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    10. De skulle bare ut en liten tur, de trodde ingen ting skulle skje , men …😭😭😭 Tenk om jeg skulle gå en liten tur da, så døde jeg😭😭 Tenk om du gjor d😭😭 Livet er sinnsykt uretferdig 😭😭 I HATE IT😢😱😨😫😩😓😅😰😥😙😭

    11. Hei jeg er tremenningen til hun eldste😔 Og jeg ble kjempe lei meg når jeg fikk høre at hun var alvorlig skada, og det var helt forferdelig å høre at hun var død! Jeg var der ulykken skjedde og tente lys og skrev en hilsen. Jeg har grått så mye i dag at jeg er helt sår i øynene. Og jeg har vært så lei meg at jeg nesten ikke har klart å smile eller le😪😭 Så det blir en veldig tøff skoledag for meg i morgen! Hilsen Ingrid❤️

    12. Helt ufattelig at jeg skriver det her.. Men jeg kjente ikke de jentene men likevel var jeg og faren min de siste de noen gang så.. Vi kjørte sakte forbi jentene og hesten kun 30 sekunder før ulykken tok sted.. Det har vært en har dag, med minnestund og mange tanker. Vi bor på et lite sted og at nabo skolen vår får en mindre elev i morgen er helt uvirkelig..

    13. dette var veldig leit å høre om:( jeg er glad du bruker tiden din på dette. hver dag når jeg leser bloggen din lærer jeg nye ting om livet. at det ikke alltid er så lett <3

    14. Det er kjempe trist og frå høre sånne ting, det er ikke lett for venner og familie. Gud har lagt en plan for livet dit, når dumme og triste ting skjer så kommer det nye og gode ting tilbake!! Det har jeg lært. Fordi det har Gud planlagt, selv om det skjer triste ting så må ein gå videre i livet sit. Du kan ikke bare sitte inne og tenke på det onde, du må gå ut og tenke på det gode og hva som kommer til å skje seinere i livet dit. Nå har de to jentene et evig liv i himmelen og det har det bra nå!! Men folk må hjelpe vennene og familien til de to jentene, det er ikke let og gå gjennom noe sån men dere der ute som kjenner de nærmeste til de jentene, hjelp dem til å gå videre i live og hjelp dem til å bli trøstet. Og bare så dere vet det så er jeg kristen og jeg vill at mest mulig skal bli kriste og tro på Gud, Gud har hjelpt meg til å forstå ting og Gud har hjelpt meg til å ha blit et bedre menneske, og det håper jeg mange andre også har følt! Vis du ikke er krisen så prøv og bli det, tro på Gud så får du evig liv. Og han vill hjelpe deg i onde og gode dager det lover jeg. ❤️

    15. Helt forferdelig 🙁 den eldste jenta gikk i klassen min, hun var den sprudlende søte og smilende god jenta til alle:( skulle ønske dette ikke skjedde 🙁

    16. Jeg leste det.. Helt utrolig trist :(( Sånne ting skal ikke skje! Det er så urettferdig.. Har samme “problemer” som deg, men jeg tenker bare: Skjerp deg Frida. Tenk på andre barn og voksne som lider eller har det vondt. Jeg vil sende en stor klem til familie og venner til jentene.. Jeg har mistet bestefaren for nesten ett år siden, allikevel kjenner jeg noen ganger at jeg bare må grine litt. Min bestevenninne’s pappa døde også for nesten ett år siden.. Utrolig fint innlegg..<3

    17. jeg mistet bestefaren min på torsdag. nå er jeg bare veldig lei meg, men han var veldig syk og fikk hjerteinfarkt og døde:(

    18. Det at en jente i 6.klasse og ei i 8. klasse skal dø er SÅ URETFERIDG!!!!
      Det verste er at hun yngste var en av mine bestevenner fra korpset (hun gikk på en annen skole)…. Og hun eldste har jeg hilst på noeng ganger…….. Iadg hadde jeg det veldig vanskelig på skolen, og det var det flere i min klasse og 6. som hadde…. Dene helgen trude jeg skulle bli helt super men det ble den jo ikke ……. Har gråti masse og snakker nesten ikke hjemme… Fordi vi er veldig triste;) Men idag var jeg og ei fra 6. hos besteveninna mi som også kjente hun yngste veldig godt…..
      Og det var veldig fiint for meg siden da prøvde vi og ikke tenke så mye på det og det klarte vi og koste og masse sammen;)!

    19. Jeg har gått på samme som skole som hun på 11, utrolig trist når noen du kjente drar vekk 🙁
      Men himmelen har fått en nydelig liten engel :,I

    20. Jeg kjente hun på 11.. Det er så utrolig trist, hun var alltid en glad, snill jente! Utrolig trist att hun nå er bort! Men himmelen har fått den nydeligste engel ..

    21. Savner Sara (13) veldig😔vi gikk i samme kor❤️ Var i minnestund for henne i går men kommer alltid til å savne henne R.I.P Sara, den nydligste nye engelen🌹❤️

    22. Dette fikk meg til å tenke på den gangen jeg mistet kjæledyret mitt:( Nå er det snart et år siden det døde. 28.01.13 :'( Jeg vet ikke om det var gutt eller jente, for det må bli ett år gammelt før man kan vite hvilket kjønn det er.. Han/hun het Dino, og jeg hadde han/hun i bare to uker før det døde:( det var en nymfeparakitt.. hvis du vil kan du jo søke opp et bilde av en nymfeparakitt hvis du vil:)
      Jeg vil også si at du er utrolig omsorgsfull og at det er kjempebra at du tar deg tid og bryr deg om dette:) Jeg beundrer deg og synes at dette innlegget var kjempebra. Selv om jeg holdt på å begynne å grine.. Det var vel derfor det var så fint innlegg:) Nå er jeg både trist og glad. Jeg må også få si at du er mitt største forbilde når det gjelder blogging, å se glad ut hele tiden (selv om du ikke alltid er det) Og å spre så mye glede der du er. Det siste jeg vil si er at du virker som et utrolig menneske som sprer mye glede til folk du kjenner og ikke kjenner, at du bryr deg om andre og at du har valgt å gjøre noe bra med livet ditt! 🙂 😀
      Mange hilsener fra June <3

    23. De var faktisk bestevennene mine!!! Jeg kjente begge jentene utrolig godt og de var 2 av mine aller bestevenner, og jeg klarer forstatt ikke å forstå det! 🙁 Det er så uvirkelig, og jeg er så utrolig lei meg over å ha mistet 2 av mine bestevenner…. vi hadde så mange planer ;( De het Sara og Tiril…. Jeg ar gått i klasse med Sara i 7 år nå.. og vi ble først veldig gode venner i starten av 8.klasse. Tiril har jeg kjent snart i akkurat 1 år, og vi var i stallen sammen hver uke, og hun var min bestevenn. Dette er helt uvirkelig!! 🙁 Ord blir så fattige………

    24. <3: Utrolig vondt å høre og eg forstår at det er vanskelig for deg å forstå det. Det kan jo ta lang tid før det går opp for en hvor urettferdig verden er og at de aldri kommer tilbake. En stor klem til deg. Håper du har andre gode venner som tar vare på deg.

    25. Ingen jeg känner har dødd er, men 8av slektningene mine ble rammet av brannen i Lærdal og vi vet ikke hvordan dem har det og jeg er så utrolig redd for at det har skjedd noe fælt med dem og bare et lite hjerte fra deg hadde betydd veldig mye 😰😰😰Er så redd😭😭😭

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg